  • 11. Data: 2011-03-30 10:41:45
    Temat: Re: newbie: wielordzeniowosc
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Norbert wrote:

    > Wielordzeniowy moze tez oznaczac 2 rdzeniowy. Naprawde uwazasz, ze nadal
    > mozna komfortowo pracowac na 1 rdzeniu?

    Wszystko kwestia tego, co się robi. Do standardowego
    projektu PHP + MySQL zazwyczaj korzystam z siedmiu okien
    tekstowych: 4 na vi, 1 na MySQL, 2 na tail -f /var/log/costam.
    Dodatkowe kilka okien przeglądarki: testowanie, php.net, google
    i jedno okno pdf readera do dokumentacji mysql.
    I jakoś w tym wszystkim nie widzę, żeby więcej procesorów
    miało mi zmienić komfort pracy.
    Natomiast boli burdel z oknami, więc dla progamisty raczej
    dwa duże monitory, niż procesory, bym polecał!
    (notabene: często logi oglądam, i testy robię, na stacji obok,
    żeby mniej wahlowania okien mieć na głównej stacji).

    Co prawda, czasem korzystam z różnej ilości procesorów
    (workstacja i serwer), ale też nierzadko serwer, albo kilka serwerów,
    stoi na wirtualnej maszynie na workstacji, i to też nie boli,
    jeśli ramu starcza.

    A ironia w poprzednim tekście dotyczyła "nowoczesnego systemu",
    z naciskiem na "nowoczesność".

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka