  • 321. Data: 2011-01-16 16:43:26
    Temat: Re: Test porównawczy języków programowania
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 16 Jan 2011 01:25:25 -0800 (PST), joahim <w...@g...com>
    wrote:

    >Idąc za Twoim rozumowaniem Altair 8800 nigdy by nie powstał, albo
    >byłby dostępny jedynie po uzyskaniu odpowiedniej licencji.
    >A 8-bitowe komputery domowe byłyby dostępne tylko do grania, dodatek z
    >interpreterem BASIC dostępny tylko za okazaniem dyplomu CS :)
    >
    >joahim

    Juz mi sie znudzilo odpowiadac na takie bzdety. Mzoe najpierw
    pzreczytaj ten caly watek, zobacz co ludzie pisza i potem sie
    wymadrzaj.

    A.L.

  • 322. Data: 2011-01-17 07:31:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Andrzej Jarzabek pisze:

    > Na jakiej podstawie tak uważasz?

    ponieważ wykazały to badania przeprowadzone kilka lat temu, jak również
    sam spotkałem się z taką praktyką u wielu lekarzy.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 323. Data: 2011-01-17 09:21:11
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jan 17, 7:31 am, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    > poniewa wykaza y to badania przeprowadzone kilka lat temu,

    Namiar?

  • 324. Data: 2011-01-17 09:36:39
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Jarzabek"
    >Życie ludzkie ma ograniczoną długoś, i to, ile można zapomieć też
    >(pomijając przypadki medyczne typu Alzheimer). Poza tym jeśli kto
    >poświęcił na zdobycie wiedzy i uprawnień 10 lat, to jest większa
    >szansa, że będzie to praktykował, niż ktoś, kto np. poświęcił 2
    >miesiące.

    Co nie znaczy, że będzie to praktykował dobrze. I wszystko pamiętał.
    Biologii nie przeskoczysz.

    >Co to znaczy "zapewnia" i "wysoki"? Ja twierdzę, że z wysokim
    >prawdopdobieństwem będzie znacząco wyższy niż brak certyfikacji.

    Na potwierdzenie czego nie masz żadnych twardych dowodów, a jedynie
    Głębokie Przekonanie (tm).

    >Nieprawda, taki pogląd głosi chochoł, którego sobie ustawiasz. Ja
    >mówię: zabrońmy zabijać, będzie lepiej.

    Jeszcze fajniej.
    Znaczy, kolega z tych, którzy sądzą, że samo uchwalenie zakazu palenia na
    przystankach, albo parkowania na trawnikach coś zmieni?

    >Nie.

    To się zdecyduj. Certyfikacja (prawo jazdy) jest m.in. z przepisów
    właśnie. Jeśli nie jest ona po to żeby się upewnić, że certyfikowany zna
    przepisy, to chyba trochę sam sobie przeczysz.

    >Sebastian Kaliszewski twierdzi, że jest. Ja sam nigdy nie byłem w
    >Dagestanie i osobiście nie mam zdania, ale nie mam powodów, żeby
    >uważać, że kłamie.

    I oczywiście nie ma żadnych innych różnic pomiędzy Polską, a Dagestanem,
    niż tylko istnienie, bądź nie, praw jazdy?

    >Dzięki zachwalanej certyfikacji.

    Nie masz żadnych przesłanek żeby tak twierdzić. Robiłeś może kiedyś
    certyfikat z kupna-sprzedaży w sklepie osiedlowym? Wątpię. A raczej
    wiesz jak się tam zachować.

    >W Dagestanie podobno mało kto zna
    >podstawowe zasady.

    Patrz wyżej.

    >Ja tylko mówię, że na podstawie wioski, w której leczy szaman, widać,
    >że doktor jest lepszy.

    Chyba żeby jednak nie, bo akurat go nie ma, albo jest zbyt drogi.

    >Oczywiście to niefortunne, że nie mają lekarza
    >i może nawet lepiej się leczyć u szamana, niż nie leczyć w ogóle, ale
    >njak nie zmienia to faktu, że lekarz leczy skuteczniej.

    Chyba żeby jednak dawał ci antybiotyki na przeziębienie.

    >Ja uważam, że zwiększy.

    I to jest Twój jedyny argument w tej dyskusji.

    >Ustawodawca też tak uważa, co więcej, uważają
    >tak ustawodawcy we wszystkich cywilizowanych krajach świata i w
    >większości niecywilizowanych.

    Sorry, ale to jest żaden argument. Nasz kochany ustawodawca wymyślił
    jazdę na światłach przez cały dzień, a teraz co i rusz kolejni
    "geniusze" usiłują "poprawiać" to nakazem kamizelek odblaskowych.
    Sorry, mam dość dyskutowania z kimś, kto jako jedyny argument podaje "bo
    tak jest i >>wszyscy<< tak robią" i dlatego mam rację, bo mam rację.
    Po prostu mi się nie chce.
    Pa.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 325. Data: 2011-01-17 10:40:44
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Andrzej Jarzabek pisze:

    > Namiar?

    Same badania widziałem jakieś 2-3 lata temu, teraz nie znajdę, ale żeby
    nie być gołosłownym:
    http://www.mz.gov.pl/wwwmz/index?mr=q101&ms=&ml=pl&m
    i=&mx=0&mt=&my=0&ma=016395

    istotna część:

    "Z badań, przeprowadzonych w październiku 2010 roku, na zlecenie
    Narodowego Instytutu Leków przez firmę MillwardBrown SMG/KRC wynika, iż
    odsetek osób stosujących w Polsce antybiotyki jest w Polsce wciąż
    wysoki; 37% dorosłych Polaków stosowało antybiotyki w ciągu ostatnich 12
    miesięcy, a 57% - w ciągu ostatnich 24 miesięcy.

    Niestety, Polacy wciąż najczęściej przyjmują antybiotyki z powodu
    dolegliwości, które nie powinny być nimi leczone: przeziębienia (38%
    wskazań), bólu gardła (29%), grypy (18%) czy kaszlu (21%). Prawie połowa
    dorosłych Polaków (46%) oczekiwałaby też przepisania antybiotyku w
    przypadku grypy."

    I że tak przypomnę, antybiotyki przepisuje lekarz - licencjonowany....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 326. Data: 2011-01-17 12:12:08
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jan 17, 9:36 am, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Jarzabek"

    > Co nie znaczy, że będzie to praktykował dobrze. I wszystko pamiętał.
    > Biologii nie przeskoczysz.

    Skoro jednak nie ma czegoś takiego, co by dawało pewność, to ja się
    zadowolę większym prawdopodobieństwem.

    > Na potwierdzenie czego nie masz żadnych twardych dowodów, a jedynie
    > Głębokie Przekonanie (tm).

    Proszę bardzo, analiza skuteczności certyfikacji lekarzy:
    http://journals.lww.com/academicmedicine/fulltext/20
    01/10001/the_certification_status_of_generalist_phys
    icians.8.aspx
    Tu masz przykład badania skuteczności systemu uprawnień
    nauczycielskich w USA.
    http://www.nap.edu/catalog.php?record_id=12224

    > Jeszcze fajniej.
    > Znaczy, kolega z tych, którzy sądzą, że samo uchwalenie zakazu palenia na
    > przystankach, albo parkowania na trawnikach coś zmieni?

    Znaczy kolega z tych, którzy uważają, że zakaz mordowania nic nie
    zmienia?

    > To się zdecyduj. Certyfikacja (prawo jazdy) jest m.in. z przepisów
    > właśnie. Jeśli nie jest ona po to żeby się upewnić, że certyfikowany zna
    > przepisy, to chyba trochę sam sobie przeczysz.

    Dlaczego? Oczywistym jest, że czasem to, co certyfikat zaświadcza,
    jest nieprawdą.

    > I oczywiście nie ma żadnych innych różnic pomiędzy Polską, a Dagestanem,
    > niż tylko istnienie, bądź nie, praw jazdy?

    Oczywiście, że są inne różnice. Choćby różnią się pod względem
    bezpieczeństwa na drogach.

    > Nie masz żadnych przesłanek żeby tak twierdzić. Robiłeś może kiedyś
    > certyfikat z kupna-sprzedaży w sklepie osiedlowym? Wątpię. A raczej
    > wiesz jak się tam zachować.

    Nie bardzo rozumiem, o co chodzi? Owszem, kupowałem rzeczy w sklepie,
    ale nikt nie twierdzi, że do robienia zakupów powinny być specjalne
    uprawnienia. Jeśli chodzi o sprzedaż, to nie mam pojęcia, nigdy
    niczego nie sprzedawałem w osiedlowym sklepie. Nie odnoszę jednak
    wrażenia, żeby popełnianie błędów przy sprzedwaniu stwarzało
    szczególne niebezpieczeństwo dla życia i zdrowia.

    > Chyba żeby jednak nie, bo akurat go nie ma,

    Jak to "nie ma"? W Twoim świecie lekarze od czasu do czasu przestają
    istnieć?

    > albo jest zbyt drogi.

    To jest osobna sprawa.

    > Chyba żeby jednak dawał ci antybiotyki na przeziębienie.

    Nadal leczy skuteczniej: przecież antybiotyki daje dlatego, że raz na
    ileśtam przypadków objawów typu "przeziębienie" antybiotyki są właśnie
    tym, co pomaga.

    > Sorry, ale to jest żaden argument. Nasz kochany ustawodawca wymyślił

    No więc gdyby chodziło tylko o naszego ukochanego ustawodawcę, to bym
    się zgodził. Ale ponieważ tak robią wszyscy ustawodawcy w całym
    cywilizowanym świecie, to istnienie przesłanek o skuteczności jest
    zdroworozsądkowym założeniem w stosunku do alternatywy, którą jest
    światowy spisek lekarsko-prawniczo-inżyniersko-instruktorsko-
    pielęgniarski.

    > Sorry, mam dość dyskutowania z kimś, kto jako jedyny argument podaje "bo
    > tak jest i >>wszyscy<< tak robią" i dlatego mam rację, bo mam rację.
    > Po prostu mi się nie chce.
    > Pa.

    No ale Ty z kolei, zauważ, stoisz na stanowisku, że wszyscy dookoła
    się mylą, ale Ty jeden masz rację, i też nie przedstawiasz żadnych
    argumentów. No bo sorry, ale jeśli anegdotki o tym, że lekarz popełnił
    błąd albo że przepisał antybiotyk to są argumenty, to ja też mam
    takie:

    Wiele razy przychodziłem do lekarza z przeziębieniem i nie dostawałem
    antybiotyku.
    Lekarze wielokrotnie pomogli mi i innym z mojego otoczenia.
    Jak patrzyłem na drogę, po której poruszały się pojazdy, których
    prowadzący zobowiązani byli do posiadania prawa jazdy, to w ogromnej
    większości przypadków nie wydarzał się na niej żaden wypadek.
    Widziałem wiele certyfikowanych samolotów pilotowanych przez
    certyfikowanych pilotów, a nawet sam parę razy leciałem, a katastrofy
    lotniczej nigdy nie widziałem.

  • 327. Data: 2011-01-17 12:17:07
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >Widziałem wiele certyfikowanych samolotów pilotowanych przez
    >certyfikowanych pilotów, a nawet sam parę razy leciałem, a katastrofy

    Dzięki, że upewniłeś mnie, że dobrze zrobiłem zaprzestając dyskusji.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 328. Data: 2011-01-17 13:29:13
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jan 17, 10:40 am, Tomasz Kaczanowski
> [...]
    >
    > "Z badań, przeprowadzonych w październiku 2010 roku, na zlecenie
    > Narodowego Instytutu Leków przez firmę MillwardBrown SMG/KRC wynika, iż

    Nie ma nigdzie żadnej informacji o tym, czy te badania były
    opublikowane, a jeśli tak, to gdzie i pod jakim tytułem.

    > odsetek osób stosujących w Polsce antybiotyki jest w Polsce wciąż
    > wysoki; 37% dorosłych Polaków stosowało antybiotyki w ciągu ostatnich 12
    > miesięcy, a 57% - w ciągu ostatnich 24 miesięcy.

    Przepraszam, ale ta statystyka sama w sobie o niczym nie świadczy.

    > Niestety, Polacy wciąż najczęściej przyjmują antybiotyki z powodu
    > dolegliwości, które nie powinny być nimi leczone: przeziębienia (38%
    > wskazań), bólu gardła (29%), grypy (18%) czy kaszlu (21%).

    Tylko że po pierwsze chodzi nam o odwrotną statystykę, tzn. ilu
    procentom np. chorych na grypę zapoisuje się antybiotyki.
    Po drugie to trochę dziwnie wygląda: z całą pewnością ból gardła czy
    kaszel mogą być objawami schorzenia, które można leczyć antybiotykami.

    > Prawie połowa
    > dorosłych Polaków (46%) oczekiwałaby też przepisania antybiotyku w
    > przypadku grypy."

    "Oczekiwałaby" to raczej bardziej wygląda na to, że by chcieli tego
    przepisania, niekoniecznie że na podstawie poprzednich wizyt
    spodziewają się, że je dostaną.

    Nie mówię, że problem nie jest poważny, sam o tym pisałem wcześniej w
    wątku. Tym niemniej również dzięki stosowaniu antybiotyków przez
    lekarzy ratuje się bardzo wiele istnień.

    > I że tak przypomnę, antybiotyki przepisuje lekarz - licencjonowany....

    Odpowiem cytatem ze strony: "50% badanych uważa, że są one skuteczne w
    leczeniu grypy, a 38% - że są skuteczne w leczeniu przeziębienia.
    Ponad połowa Polaków (63%) uważa, że antybiotyki zabijają wirusy."

    Daje to pewne wyobrażenie tego, co by się działo, gdyby antybiotyki
    były dostępne bez recepty.

  • 329. Data: 2011-01-17 13:48:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Andrzej Jarzabek pisze:

> [...]
    > Ponad połowa Polaków (63%) uważa, że antybiotyki zabijają wirusy."
    >
    > Daje to pewne wyobrażenie tego, co by się działo, gdyby antybiotyki

    Działo by się dokładnie to samo co się dzieje, bo lekarze przepisują je
    na zwykłe infekcje wirusowe. Więc po co podnosić larum?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 330. Data: 2011-01-17 13:52:50
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jan 17, 1:48 pm, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    > Działo by się dokładnie to samo co się dzieje, bo lekarze przepisują je
    > na zwykłe infekcje wirusowe. Więc po co podnosić larum?

    Dokładnie (z dokładnością +-1%) w 50% przypadków grypy, 38% przypadków
    przeziębień, i ogólnie w 63% przypadków infekcji wirusowych?