  • 1. Data: 2009-12-20 00:41:46
    Temat: netbook z dobra karta dzwiekowa?
    Od: Mik <q...@q...qwe>

    Witam

    Rozgladam sie za jakims netbookiem, ktory mialby dobra karte dzwiekowa
    (bardziej do muzyki niz do gier).
    Czy ktos bylby w stanie cos polecic?

    Ewentualnie netbook z kiepska karta dzwiekowa, ale mozliwoscia
    podlaczenia karty zewnetrznej... tylko nie bardzo wiem jakiej...
    Widzialem SB na ExpressCard jak i na USB, ale nie wiem za bardzo co z
    tego jest lepsze i czy w ogole to dobre rozwiazanie:
    http://www.komputronik.pl/index.php/product/64682/Po
    dzespo_y_PC/Karty_muzyczne/Creative_Sound_Blaster_X_
    Fi_Notebook_Wireless.html
    http://www.komputronik.pl/index.php/product/57470/Po
    dzespo_y_PC/Karty_muzyczne/Creative_Sound_Blaster_X_
    Fi_Surround_5_1_USB.html
    http://www.komputronik.pl/index.php/product/75609/Po
    dzespo_y_PC/Karty_muzyczne/Creative_Sound_Blaster_Pl
    ay.html
    A moze konkurencja robi tez cos dobrego w tym temacie?

    Ostatnio probowalem glosniki Creative N400, ktore ponoc maja wbudowana
    karte Sound Blaster Xtreme Fidelity, ale nie gralo to za dobrze - dzwiek
    byl dosc stlumiony (testowane na laptopie jak i na domowym PC-cie). Ale
    moze to wina samych glosnikow, a nie wbudowanej karty? Czy raczej to
    karta (w koncu jest przeznaczona bardziej dla graczy)
    Czy w/w karty dadza taka sama jakosc dzwieku?, czy raczej to zalezy od
    glosnikow?

    W domowym PC-cie mam Realtek High Definition Audio i z glosnikami Della
    brzmi to naprawde dobrze, a na pewno lepiej niz ten Creative N400 na
    laptopie (zreszta na PC-cie brzmialo to tak samo zle).

    Mik

  • 2. Data: 2009-12-20 00:59:59
    Temat: Re: netbook z dobra karta dzwiekowa?
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Mik <q...@q...qwe> wrote:

    > Rozgladam sie za jakims netbookiem, ktory mialby dobra karte dzwiekowa
    > (bardziej do muzyki niz do gier). Czy ktos bylby w stanie cos polecic?

    Tak. Zewnętrzna karta podpinana po USB. Nie ma dobrych wewnętrznych kart
    dźwiękowych.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 3. Data: 2009-12-20 01:05:08
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Mik <q...@q...qwe> wrote:

    > Rozgladam sie za jakims netbookiem, ktory mialby dobra karte dzwiekowa
    > (bardziej do muzyki niz do gier).

    Nie ma czegoś takiego jak dobre wewnętrzne karty dźwiękowe. W obudowie
    komputera (szczególnie notebooka) jest po prostu za dużo zakłóceń.

    Tzn. jeżeli mówimy o przekształceniach digital-analog, a one gdzieś muszą zajść
    aby wyemitować dźwięk. Chyba, że masz interfejs cyfrowy do wzmacniacza - nie
    widziałem netbooka z interfejsem cyfrowym interfejsem dźwięku.

    To podstawy - dalej - co rozumiesz przez "dobra" karta dźwiękowa? Jakieś
    konkretne wymagania? Częstotliwość próbkowania? Ilość kanałów? Rodzaje we/wy?
    Rodzaj przetworników? Inne funkcje?

> [...]

    dzespo_y_PC/Karty_muzyczne/Creative_Sound_Blaster_Pl
    ay.html
    > A moze konkurencja robi tez cos dobrego w tym temacie?

    A chociażby coś takiego:
    http://www.pro-systems.pl/cat,9_Rejestratory_,produc
    t,93_iCONNEX_Zewn%C4%99trzna_karta_d%C5%BAwi%C4%99ko
    wa_USB

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 4. Data: 2009-12-20 08:38:46
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 20-12-2009 02:05, Konrad Kosmowski pisze:

    > Nie ma czegoś takiego jak dobre wewnętrzne karty dźwiękowe. W obudowie
    > komputera (szczególnie notebooka) jest po prostu za dużo zakłóceń.

    Dlaczego szczególnie w laptopach? A czasem nie jest odwrotnie? Przecież
    taka pcimcia czy inna express to nie to samo co wkładana w płytę główną
    pudła pod biurkiem. Taka express to to samo co na usb.

    Wg Ciebie segmentacja jakościowa to: ?
    - zintegrowana
    - PCI
    - pcimcia/express
    - usb

    Karta express, wyjście cyfrowe i jakość IMO idealna.

    W laptopach jak nie można inaczej, np ze względów ekonomicznych, to
    przypina się coś do usb, a tak to pakować wszysko w expressy. Później
    laptop wygląda jak pająk a obchodzić trzeba się z nim jak z jeżem :)

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 5. Data: 2009-12-20 10:16:56
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 20 Dec 2009 02:05:08 +0100, Konrad Kosmowski napisał(a):

    > Nie ma czegoś takiego jak dobre wewnętrzne karty dźwiękowe. W obudowie
    > komputera (szczególnie notebooka) jest po prostu za dużo zakłóceń.

    Uważaj na nisko latające kwantyfikatory ogólne.

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 6. Data: 2009-12-20 11:35:46
    Od: Mik <q...@q...qwe>

    Konrad Kosmowski pisze:

> [...]
    > konkretne wymagania? Częstotliwość próbkowania? Ilość kanałów? Rodzaje we/wy?

    Zasadniczo chce miec netbook, ktory bedzie w stanie odtwarzac muzyke na
    poziomie wyzszym niz standardowe netbooki/laptopy.
    Chce go podlaczyc do zewnetrznych glosnikow, wystarczy stereo.
    O przetwornikach i probkowaniu nie mam pojecia.
    Calosc nie musi byc zbyt mobilna dopoki bedzie w uzyciu w domu, a w
    podroz glosnikow (i ewentualnie karty dzwiekowej, jesli mialaby za
    bardzo stereczec poza obudowe) zabierzac nie zamierzam.

    Mik

  • 7. Data: 2009-12-20 11:37:04
    Od: Mik <q...@q...qwe>

    Piotr M pisze:

> [...]
    > przypina się coś do usb, a tak to pakować wszysko w expressy. Później
    > laptop wygląda jak pająk a obchodzić trzeba się z nim jak z jeżem :)

    Zatem czy jest jakas roznica jakosci miedzy kartami na USB i ExpressCard?
    Z tego co zauwazylem netbooki z expresscard sa chyba nieco drozsze?

  • 8. Data: 2009-12-20 11:39:36
    Od: Mik <q...@q...qwe>

    Konrad Kosmowski pisze:

> [...]
    > konkretne wymagania? Częstotliwość próbkowania? Ilość kanałów? Rodzaje we/wy?

    A co do funkcji to w zasadzie tez niczego nie potrzebuje - zadnych
    Crystalizerow itp. - zalezy mi na czystym dzwieku bez zadnego
    "podrasowania" (ktore i tak wg mnie niewiele daje).
    Softu zadnego tez nie potrzebuje w zestawie.
    Ewentualnie jeszcze wejscie na mikrofon byloby mile widziane.

    Mik

  • 9. Data: 2009-12-20 12:15:37
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Mik wrote:
    > A co do funkcji to w zasadzie tez niczego nie potrzebuje - zadnych
    > Crystalizerow itp. - zalezy mi na czystym dzwieku bez zadnego
    > "podrasowania" (ktore i tak wg mnie niewiele daje).

    Pytanie moze nie do konca na temat, ale... co (format) jest zrodlem
    dzwieku?

    --
    KILu

  • 10. Data: 2009-12-20 12:20:58
    Od: Mik <q...@q...qwe>

    KILu pisze:

    > Pytanie moze nie do konca na temat, ale... co (format) jest zrodlem
    > dzwieku?

    flac, mpc, mp3

    Mik