  • 21. Data: 2012-04-23 11:43:02
    Temat: Re: nazwa dla procedury
    Od: " " <f...@g...pl>

    zażółcony <r...@c...pl> napisał(a):

    > Na marginesie: oto, dlaczego warto korzystać z wzorców
    > projektowych. Robisz wzorzec - to i masz zazwyczaj
    > od razu propozycję nazwy dla metody w klasie (btw rozważ
    > jeszcze 'handle' :). I jak ktoś potem zajrzy w Twój kod
    > to też się będzie mniej zastanawiał, co to.
    > Tym samym, być może, będzie też w stanie lepiej Ci
    > coś doradzić, gdyby kiedyś zdarzył Ci się jakiś
    > dylemat :)

    wzorce to raczej nazywają same siebie i do tego dziwnymi nazwami
    i raczej tez podchodziloby mi to pod niedobre nazwy
    (z tego co sie orientuje bo slabo znam sie na wzorcach)

    spodziewam sie ze tutaj do botow pewnie jest jakas 'oficjalna'
    nazwa (moze wiecej niz jedna) tyle ze nie znam

  • 22. Data: 2012-04-24 13:07:16
    Od: " " <f...@g...pl>

    zażółcony <r...@c...pl> napisał(a):

    > To może execute() lub moje ulubione: doYourJob() ?
    > W przypadku maszyn stanów zdarza mi się onIdle()
    > dla odróżnienia od onEvent(...)

    dobra nazwa to wydaje sie taka ktora dosyc scisle
    opisyje co dana funkcja robi (i zarazem odklada z pola
    widzenia to czego dana funkcja nie robi), ale to w przyblizeniu
    bo to bardziej wydaje sie zlozony temat - w kazdym razie
    'bliskosc-scislosc' nazwy moze byc pewna cecha do rozwazenia -

    przy czym co wyniknelo z rozwazan w programie sa nazwy
    bardziej wazne i te mniej wazne, np te do 'rdzenia architektury'
    wydaja mi sie wazne a spora czesc innych mniej wazna

  • 23. Data: 2012-04-24 13:16:25
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    <f...@g...pl> napisał(a):
    > przy czym co wyniknelo z rozwazan w programie sa nazwy
    > bardziej wazne i te mniej wazne, np te do 'rdzenia architektury'
    > wydaja mi sie wazne a spora czesc innych mniej wazna
    Jeśli procedura jest wywoływana w dziesiątkach różnych programów,
    albo w setkach miejsc jednego programu, to jej nazwa jest ważna. Przy
    zmianie nazwy takiej procedury, albo przy zmianie parametrów,
    robi się koszmarek. Procedura która jest wywoływana kilka razy i
    tylko w jednym programie może mieć złą nazwę - trzy wiersze komentarza i
    tak więcej wyjaśnią niż nazwa.

  • 24. Data: 2012-04-24 14:04:28
    Od: " " <f...@g...pl>

    M.M. <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > robi się koszmarek. Procedura która jest wywoływana kilka razy i
    > tylko w jednym programie może mieć złą nazwę - trzy wiersze komentarza i

    ja widze to inaczej, 'jakosc' nazw w kodzie w znacznej mierze
    przeklada sie mz na jakosc kodu (pomyslunku ktory za nim stoi)
    -( przy tym nie mowie ze ja te nazwy pisze dobre, raczej dosyc
    kiepskie (tylko czasem trafi sie nazwa z ktorej jestm zadowolony -
    ostatnio bylo to LookOut() dla procedury rozejrzenia sie bota ))

    same trudnosci z przeprawianiem tych bibliotecznch końcówek
    z kolei nie sa dla mnie takie wazne, czasem faktycznie trzeba
    przerobic (np kiedys napisalem sobie intToStr a teraz uznaje ze
    powinno to sie raczej nazywac IntToStr itp) wtedy przerabiam
    - nie chodzi o klopoty przy rename'owaniu chodzi o dobre nazwy

  • 25. Data: 2012-04-24 17:28:34
    Od: " " <f...@g...pl>

    > No ale problem polegajacy na tym by cos napisac jest

    na
    potwier-
    zdzenie tych slow
    wlasnie utknalem, i to z
    powodow bynajmniej nie technicznych
    - mozna je moze nazwac 'plastycznymi' (cos za
    kijowo to wyglada, trzeba zrobic przerwe) - moze poprobuje
    z czyms innym (albo wroce do jednego z moich mw 19 otwartych
    prototypow-pomyslow do eksperymentowania, albo wymysle cos
    nowego :/

  • 26. Data: 2012-04-24 21:21:17
    Od: " " <m...@g...pl>

    <f...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > z czyms innym (albo wroce do jednego z moich mw 19 otwartych
    > prototypow-pomyslow do eksperymentowania, albo wymysle cos
    Może wystarczy czcionkę zmienić jeśli kod kijowo wygląda?

  • 27. Data: 2012-04-25 00:12:09
    Od: " " <f...@g...pl>

    <m...@g...pl> napisał(a):

    > Może wystarczy czcionkę zmienić jeśli kod kijowo wygląda?
    > Pozdrawiam

    nie kod tylko wynik, czcionke uwazam mam dobrą - lucida console ->

    http://dl.dropbox.com/u/42887985/colr%20xample.htm

  • 28. Data: 2012-04-25 11:46:43
    Od: " " <f...@g...pl>

    > nie kod tylko wynik, czcionke uwazam mam dobrą - lucida console ->
    >
    > http://dl.dropbox.com/u/42887985/colr%20xample.htm

    to jest wogole uwazam wysoce reprezentatywna probka mojego stylu
    koderskiego -
    razem z jego plusami
    - ...
    - ...
    jak i minuasmi

    jest pisane na szybko, (w stylu tylko wyklepac byle zadzialalo,
    i np pole neabled jest nie uzywane ale nie usunieta (tak samo
    posx, posy),
    nazwy są w miesznaj konwencji, nazwy sa niedobre (cloud to taki napis
    na ekranie ktory ma zrobic fade in postac chwile i zrobic fade out)
    sa, 'wzorek' jest niedbale i troche niepoprawnie napisany itd
    - w kazdym razie jest to charakterystyczny przyklad mojego
    stylu kodowania

    (ostatnio tj wczoraj zrobilem niebieskie w kolorze operatory i ew cos
    slabo je widac, przy tym na chacie uzywam ba rdzo niskiej rozdzialki
    640x480 - aby lepiej widziec detale itp (i tak uwazam ze jest za duza
    - cos kolo 512 mogloby lepiej wygladac) - tak ze to funkcjonuje u mnie
    w tej niskiej rozdzialce na 1600 ;-) i innych ustawineich monitora
    moze zle wygladac) (ja mam wogole czarny skinning windy)

  • 29. Data: 2012-04-25 12:24:14
    Od: " " <m...@g...pl>

    <f...@g...pl> napisał(a):

    > to jest wogole uwazam wysoce reprezentatywna probka mojego stylu
> [...]

    Etam, normalnie wygląda :)

  • 30. Data: 2012-04-25 13:34:32
    Od: " generau fir" <f...@g...pl>

    <m...@g...pl> napisał(a):

    > Etam, normalnie wygląda :)
    > Pozdrawiam

    w kazdym razie w tym stylu (i to dosyc dokladnie) sa pisane moje domowe
    projekty - 'uproszczone c', o ile jest tu jakies wieksze pole do dzialania
    to wlasnie np kwestia samego nazewnictwa (nazw) (samych nazw bardziej niz
    wyrazen)