  • 21. Data: 2010-08-18 07:43:54
    Temat: Hello, Panowie (chyba, że pisały tu też i jakieś Panie)
    Od: "slawek75 " <s...@W...gazeta.pl>

    Hello, Panowie (chyba, że pisały tu też i jakieś Panie), hello, bo zaczynają
    się wpisy nie na temat :)

    Czy ktoś z Was mógłby mi polecić strony www, na których będę mógł poczytać
    informacje na ten temat:
    - w jaki sposób działa navi w telefonie (sposób działania i koszty z tym
    związane),
    - ew. porównania działania navi z telefonu do navi tradycyjnej (sposób
    działania i koszty) - wyznacznikiem jest tu dla mnie TomTom,
    - ew. podowiedzieć kluczowe hasła z tym związane (dla laika), to sam spróbuję
    znaleźć to w googlach.

    dziękuję,
    S.

  • 22. Data: 2010-08-18 07:57:07
    Temat: Re: nawigacja w telefonie i opłaty
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 18 Aug 2010 08:29:27 +0200, r...@m...com napisał(a):

    > Jakiś przykład dla Javy?

    Wayfinder

    "WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak
    "Nokia ktorej wyciekaja pieniadze" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
    Strybyszewski

  • 23. Data: 2010-08-18 07:58:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 18 Aug 2010 07:43:54 +0000 (UTC), slawek75 napisał(a):

> [...]
    > działania i koszty) - wyznacznikiem jest tu dla mnie TomTom,
    > - ew. podowiedzieć kluczowe hasła z tym związane (dla laika), to sam spróbuję

    tzn hasła inne niż te które sam podałeś powyżej? Bo już sie pogubiłem...

    "Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
    Strybyszewski

  • 24. Data: 2010-08-18 09:41:54
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ALEX" <a...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Praktycznie na 100%. Dochodzi co prawda AGPS, ale to dosłownie grosze.

    W Afryce czy Japonii, albo rosji w roamingu ?
    Grosze ?

    Nemo

  • 25. Data: 2010-08-18 10:00:39
    Temat: Re: nawigacja w telefonie i op?aty
    Od: ALEX <a...@x...pl>

    W dniu 18-08-10 11:41, cpt. Nemo pisze:

    > W Afryce czy Japonii, albo rosji w roamingu ?

    Nie przypominam sobie bym coś wspominał o roamingu.

    > Grosze ?

    Grosze.

    --
    ALEX Templar

  • 26. Data: 2010-08-18 12:13:53
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    W dniu 2010-08-18 09:43, slawek75 pisze:
> [...]
    > działania i koszty) - wyznacznikiem jest tu dla mnie TomTom,
    > - ew. podowiedzieć kluczowe hasła z tym związane (dla laika), to sam spróbuję

    Aleś się uparł.
    Navi w telefonie działa tak jak w każdym innym urządzeniu GPS, może
    jedynie wspomagać się GPRSem do złapania fixa - wtedy płacisz za
    transfer, choć można to wyłączyć i po prostu będzie działało dłużej.

    Do nawigacji potrzebujesz map, one mogą być albo offline, albo ciągnięte
    na żądanie z netu.

    W wersji dla laika - jak kupisz Nokię, to możesz korzystać offline (więc
    za free) z Ovi MAps.
    Jak kupisz coś z WIndows Mobile - masz całą gamę programów jak Tomtom,
    automapa, iGo
    Jak kupisz coś z Androidem, to masz np. Sygic Mobile

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://sklep.e-street.pl

  • 27. Data: 2010-08-18 12:15:38
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 08/18/2010 12:00 PM, ALEX wrote:

    > Nie przypominam sobie bym coś wspominał o roamingu.

    Nie przypominam sobie, by ktokolwiek wcześniej ograniczył nawigację do
    terenów w zasięgu macierzystej sieci...

    M.

  • 28. Data: 2010-08-18 13:03:23
    Od: "slawek75 " <s...@N...gazeta.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > tzn hasła inne niż te które sam podałeś powyżej? Bo już sie pogubiłem...

    jeśli te, co powyżej wystarczą, to tak, jeżeli nie, to może coś więcej, żeby
    osiągnąć cel, czyli dowiedzieć się jak najwięcej na temat, który mnie
    interesuje :)
    S.

  • 29. Data: 2010-08-18 13:09:06
    Od: "slawek75 " <s...@N...gazeta.pl>

    Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> napisał(a):

    > Aleś się uparł.
    na to wygląda, po prostu chciałbym dowiedzieć się jak najwięcej i WIELKIE
    DZIĘKI za Twoją odpowiedź,
    > Navi w telefonie działa tak jak w każdym innym urządzeniu GPS, może
    > jedynie wspomagać się GPRSem do złapania fixa - wtedy płacisz za
    > transfer, choć można to wyłączyć i po prostu będzie działało dłużej.
    czyli jeśli wyłączam GPRS-a, to telefon "wie" gdzie jest (bo na przykład ma
    tę informację z sieci) i na tej podstawie mnie prowadzi. a jeśli trwa to
    dłużej (tak jak napisałeś), to może prowadzić mnie trochę mniej dokładnie,
    wolniej wyznaczy trasę itp. z GPRS-em może być tylko lepiej, tj. szybciej i
    dokładniej? czy dobrze myślę?

> [...]
    > za free) z Ovi MAps.
    > Jak kupisz coś z WIndows Mobile - masz całą gamę programów jak Tomtom,
    właśnie myślałem o telefonie z Windows Mobile

  • 30. Data: 2010-08-18 13:15:31
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2010-08-18 15:09, slawek75 pisze:

    > czyli jeśli wyłączam GPRS-a, to telefon "wie" gdzie jest (bo na przykład ma
    > tę informację z sieci) i na tej podstawie mnie prowadzi.

    Wiedza z sieci nie jest lepsza niz 30 stopni na kierunku (lub nawet duzo
    gorzej) - geometria anten sektorowych, i setki metrow na odleglosci
    (rozmiar czasowy ramki itd). Miasto tak, dzielnica tak, ulica nie. Do
    GPS to w dokladnosci nawet nie podskoczy.

    Wiem ze androidy tez maja takie opcje, nie testowalem, bo ma GPS.