  • 1. Data: 2009-12-09 11:31:14
    Temat: nawigacja samochodowa a USB
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    do fachowcow, co rozbierali nawigacje samochodowe. Z tego co sie
    dowiedzialem, to port USB w takiej nawigacji nie jest hostem. Czy jest
    jakas szansa, aby podlaczyc kawalek hardware'u i wgrac jakis sterownik
    aby pojawil sie dostepny w systemie (windows ce/mobile) dodatkowy port
    RS-232, aby go pozniej wykorzystac do swoich celow (programowo)?

    Sa taki chipy (przejsciowki) USB-rs232, ale sa podlaczane np. pod PC z
    Windows/Linux, ale w takim pc jest host USB. Macie jakis pomysl?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-12-09 13:32:05
    Temat: Re: nawigacja samochodowa a USB
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <a...@p...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Sa taki chipy (przejsciowki) USB-rs232, ale sa podlaczane np. pod PC z
    > Windows/Linux, ale w takim pc jest host USB. Macie jakis pomysl?

    No nie moze byc hostem skoro sluzy do podlaczenia tam PCta.

    Czy Twój gps ma gniazdko do karty SD? Moze znajdziesz karte SD
    ze sterownikami do WinCE co daje Ci jakis port... Sa karty SD z wifi!
    Moze zamiast RS232 polaczysz sie ze swiatem przez to wifi?

  • 3. Data: 2009-12-09 14:41:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisal

    > No nie moze byc hostem skoro sluzy do podlaczenia tam PCta.

    A uniwersalne nie moze byc ?
    Sa aparaty ktore umozliwiaja podpiecie pod peceta, albo do
    drukarki.

    Obstawiam ze procesor czy inny sprzet w tej nawigacji uzyty moze
    obsluzyc obie funkcje, i sprawa jest programowa.
    Co nie znaczy ze latwa do przeskoczenia.

    J.

  • 4. Data: 2009-12-09 17:17:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Uzytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisal

    > A uniwersalne nie moze byc ?
    > Sa aparaty ktore umozliwiaja podpiecie pod peceta, albo do drukarki.

    Myslisz pewnie o USB OTG (On The GO).
    http://www.usb.org/developers/onthego/otg1_0.pdf
    Mozna to oczywiscie sprawdzic, ale nie liczylbym na to.

    > Obstawiam ze procesor czy inny sprzet w tej nawigacji uzyty moze obsluzyc
    > obie funkcje, i sprawa jest programowa.
    > Co nie znaczy ze latwa do przeskoczenia.

    Z uwagi na to, ze w WinCE sterowniki do hardware wbudowane
    sa juz w system w ROM bedzie ciezej cos zmienic niz dodac nowe.

  • 5. Data: 2009-12-09 17:53:21
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > Uzytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisal

    > A uniwersalne nie moze byc ?
    > Sa aparaty ktore umozliwiaja podpiecie pod peceta, albo do drukarki.

    Nie ma. Są jedynie drukarki które umożliwiają podpięcie aparatu - to
    trochę inna para kaloszy, po stronie aparatu masz nadal tylko klienta
    USB oraz stosowne oprogramowanie komunikacyjne (bo transfer do drukarki
    nie idzie jako usbmasstorage a ciut innym protokołem - aparat robi za
    terminal sterujący) a drukarka ma osobne, dedykowane gniazdo USB z
    ograniczoną funkcjonalnością hosta - chodzi na tym gnieździe tylko
    oprogramowanie do komunikacji z aparatem ale nadal to drukarka jest hostem!

    --
    Darek

  • 6. Data: 2009-12-09 19:32:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <l...@w...pdi.net> napisał w
    wiadomości news:hfoorb$poc$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    Użytkownik J.F. napisał:

    >Nie ma. Są jedynie drukarki które umożliwiają podpięcie aparatu -
    >to trochę inna para kaloszy, po stronie aparatu masz nadal tylko
    >klienta USB oraz stosowne oprogramowanie komunikacyjne

    Hm, tak na szybko - instrukcja do HP 935
    http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/bpy60645.pdf
    wedle opisu do laczenia z drukarka nalezy uzyc specjalnego kabla.

    Podobnie tu:
    http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=
    c00873886&lc=en&cc=us&product=3236310&dlc=en

    Jest PictBridge, gdzie jest tak jak piszesz, i jest HP Direct
    Printing, w ktorym kabel [dostarczony z kamera] podlaczamy do tego
    samego portu USB co komputer.

    Widac HP portafi zrobic - od strony sprzetowo-elektrycznej nie ma
    duzych roznic miedzy host i slave, reszta w sterowaniu i
    oprogramowaniu.

    J.

  • 7. Data: 2009-12-09 21:32:40
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    >
    > Sa taki chipy (przejsciowki) USB-rs232, ale sa podlaczane np. pod PC z
    > Windows/Linux, ale w takim pc jest host USB. Macie jakis pomysl?

    taka np toshiba g900(telefon pda) ma hosta usb. Może idź tym hardwarowym
    tropem?

    ToMasz

  • 8. Data: 2009-12-09 22:13:33
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Uzytkownik wrote:
> [...]
    >
    > Sa taki chipy (przejsciowki) USB-rs232, ale sa podlaczane np. pod PC z
    > Windows/Linux, ale w takim pc jest host USB. Macie jakis pomysl?

    a ja sie zaloze ze chinczyki na darmo nie montowali tego - nie obsluguje bo i
    po co to po co maja kupowac drozsze czipy itd.

    PDA N560 fujitsu ma tez host ubs, nie wiele na tym onsluzysz (pen drive,
    urzadzenia klasy HID jak mysz i klawiatura tez) ale pewnie drukarki juz nie...

    Aha, N560 ma wyprowadzony juz na zlaczu port szeregowy RS, GPS ma wiec masz
    wszystko w jednym :-)

  • 9. Data: 2009-12-09 23:04:48
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >
    > Widac HP portafi zrobic - od strony sprzetowo-elektrycznej nie ma duzych
    > roznic miedzy host i slave, reszta w sterowaniu i oprogramowaniu.

    O, to nie wiedziałem! Czyli jakąś choćby ograniczoną funkcjonalność
    hosta po stronie aparatu jednak zaimplementowali - ale najwyraźniej są
    jedynymi którym się chciało. Pytanie ile roboty żeby dołożyć do
    WinCE/WM5/WM6 tę funkcjonalność.

    --
    Darek

  • 10. Data: 2009-12-10 11:52:07
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > aby pojawil sie dostepny w systemie (windows ce/mobile) dodatkowy port
    > RS-232, aby go pozniej wykorzystac do swoich celow (programowo)?

    czasami da - czasami nie da;

    zmiana trybu usb polega to na wpisie w rejestr i restarcie,
    ale musi to byc wspierane sprzetowo - zobacz opis uP
    ktory jest w Twojej nawigacji