  • 11. Data: 2009-12-10 12:01:47
    Temat: Re: nawigacja samochodowa a USB
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > jedynymi którym się chciało. Pytanie ile roboty żeby dołożyć do
    > WinCE/WM5/WM6 tę funkcjonalność.

    ztcw (z tego co wyczytalem :)
    to klopot nie tkwi w sterowniku win ce (tam to juz jest)
    a w samym sprzecie - czy dany uP wspiera ten tryb usb;

    jak wspiera to na ogol jeden wpis do rejestru + restart
    zalatwia sprawe - jesli nie to dupa.

  • 12. Data: 2009-12-11 09:13:01
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 10 Dec 2009 12:52:07 +0100, "Q" <n...@s...pl> wrote:

    >zmiana trybu usb polega to na wpisie w rejestr i restarcie,
    >ale musi to byc wspierane sprzetowo - zobacz opis uP
    >ktory jest w Twojej nawigacji

    a jak to sprawdzic? Generalnie chodzi o to aby kupic tania nawigacje,
    rozblokowac ja, wgrac jakis sofcik, i uzywac tego usb z podlaczona
    przejsciowka usb-rs-232, tak aby udawac odbiornik gps z rs-232 np.
    podlaczajac to do notebooka lub innego urzadzenia co potrafi odczytac
    pozycje z gps po protokole NMEA..

    --
    ThinkXtra

  • 13. Data: 2009-12-11 09:18:44
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Dec 11, 10:13 am, a...@p...pl wrote:

    > a jak to sprawdzic? Generalnie chodzi o to aby kupic tania nawigacje,
    > rozblokowac ja, wgrac jakis sofcik, i uzywac tego usb z podlaczona
    > przejsciowka usb-rs-232,

    wiele platform pod WinMob ma wbudowane RS232 i to na poziomie
    sprzętowym...

    Marek

  • 14. Data: 2009-12-11 09:55:17
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > przejsciowka usb-rs-232, tak aby udawac odbiornik gps z rs-232 np.
    > podlaczajac to do notebooka lub innego urzadzenia co potrafi odczytac

    Przykladowe pomysly znajdziesz tutaj:
    http://www.my-navia.pl/viewtopic.php?t=2731&postdays
    =0&postorder=asc&start=0
    http://my-navia.pl/viewtopic.php?t=12541&sid=3cd6d24
    1b98b8b9e940d84db66999c6b
    http://my-navia.pl/viewtopic.php?t=8025&sid=3cd6d241
    b98b8b9e940d84db66999c6b

  • 15. Data: 2009-12-11 10:18:22
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-11 10:13:01 +0100, a...@p...pl said:

> [...]
    > przejsciowka usb-rs-232, tak aby udawac odbiornik gps z rs-232 np.
    > podlaczajac to do notebooka lub innego urzadzenia co potrafi odczytac

    Jeśli jedynie do tego celu, to są odbiorniki GPS na USB. Nie cała
    nawigacja, bo jak widzę mapa w odbiorniku Ci niepotrzebna.
    Kwestia co masz na myśli pod pojęciem "innego urządzenia". Jeśli jakieś
    self-made coś, co umie tylko przez UART, to są moduły GPS z UARTem.
    Może lepiej przedstaw cel, to będzie łatwiej coś doradzić. A tak
    zacząłeś od hosta USB w nawigacji samochodowej, i być może idziesz w
    złą stronę.

    --
    DJ

  • 16. Data: 2009-12-11 10:24:32
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > wiele platform pod WinMob ma wbudowane RS232 i to na poziomie
    > sprzętowym...

    No wiec mu pisze ale gosc chyba nie czyta albo woli platanine kabli i jakies
    cuda na kiju. N560 kupi uzywany tanio i ma wszystko rs232 lacznie z hostem usb.

  • 17. Data: 2009-12-11 22:53:56
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    a...@p...pl pisze:

> [...]
    > przejsciowka usb-rs-232, tak aby udawac odbiornik gps z rs-232 np.
    > podlaczajac to do notebooka lub innego urzadzenia co potrafi odczytac

    Heh, dużo prostsze rozwiązanie to nawigacja z BT. Jeżeli możesz w
    Windows CE odpalić dowolny program - to do BlueTooth można się łatwo w
    Windowsach dostać i np. protokołem SPP udawać port szeregowy (czyli
    właśnie GPSa BT).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/