eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynapsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 31

  • 1. Data: 2013-07-15 22:22:27
    Temat: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    Witam

    Napsułem przy wkręcaniu szpilki od głowicy w miejscu zaznaczonym na
    pierwszym zdjęciu. Ścianki pomiędzy kanałami popękały, szpilka obraca
    się w około powyżej 20 Nm. Czy ktoś morze mi opisać kanały 1,2,3 za co
    odpowiadają i czy są to zasilania czy powroty? Czy gdzieś w pobliżu
    znajduje się delikatnie przedzielony kanał olejowy?Czy rozwiercenie i
    założenie tulei w którą wkręcę szpilkę pomorze czy totalnie zabiłem blok
    i tylko jego wymiana wyprostuje partactwo.
    Wydaje mi się że wypłukanie gratów z kanałów uda mi się przez
    przepłukanie silnika, dobrze mi się wydaje?


    http://imageshack.us/a/img842/4268/731l.jpg
    http://imageshack.us/a/img46/6561/0zl5.jpg
    http://imageshack.us/a/img855/5947/cu9u.jpg


  • 2. Data: 2013-07-16 08:18:40
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "hisjusz" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:51e45a03$0$1270$65785112@news.neostrada.pl...
    > założenie tulei w którą wkręcę szpilkę pomorze czy totalnie zabiłem blok

    To są kanały wodne, olejowy jest na tym zdjeciu po lewej na dole. Jak coś
    robisz to pozatykaj je wszystkie ręcznikami papierowymi tak jak i zasłoń
    cylindry. Po robocie odkurz dokładnie odciągając też śmieci w momencie
    wyciągania zatyczek.
    Zniszczony gwint trzeba naprawić zestawem helicoil ew. podobnym, tuleje były
    dobre 30 lat temu.
    Producent w przypadku szpilek pewnie zaleca wymienić przy robocie na nowe
    albo mierzyć wyciągniecie i wymienić.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz


  • 3. Data: 2013-07-16 08:28:21
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-07-16 08:18, Ukaniu pisze:
    >
    > Użytkownik "hisjusz" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:51e45a03$0$1270$65785112@news.neostrada.pl...
    >> założenie tulei w którą wkręcę szpilkę pomorze czy totalnie zabiłem blok
    >
    > To są kanały wodne, olejowy jest na tym zdjeciu po lewej na dole. Jak
    > coś robisz to pozatykaj je wszystkie ręcznikami papierowymi tak jak i
    > zasłoń cylindry. Po robocie odkurz dokładnie odciągając też śmieci w
    > momencie wyciągania zatyczek.
    > Zniszczony gwint trzeba naprawić zestawem helicoil ew. podobnym, tuleje
    > były dobre 30 lat temu.
    > Producent w przypadku szpilek pewnie zaleca wymienić przy robocie na
    > nowe albo mierzyć wyciągniecie i wymienić.
    >

    To nie jest tylko zerwany gwint, kawałki ścianek są w środku
    popękane.Helicoil odpada bo nie będzie się miał na czym trzymać
    dodatkowo będzie mieszać się woda z 3 kanałów które przed robotą były od
    siebie oddzielone.


  • 4. Data: 2013-07-16 09:26:37
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "hisjusz" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:51e4e808$0$1252$65785112@news.neostrada.pl...
    > To nie jest tylko zerwany gwint, kawałki ścianek są w środku
    > popękane.Helicoil odpada bo nie będzie się miał na czym trzymać dodatkowo
    > będzie mieszać się woda z 3 kanałów które przed robotą były od siebie
    > oddzielone.

    No to pozostaje nawiercić i wstawić tuleję, jak widzę to tam jest
    wystarczająco mięsa na takie zabawy ale bez szaleństw.

    Jakim cudem to pękło? szpilka wyciągnęła się jak guma z majtów?

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz



  • 5. Data: 2013-07-16 10:02:17
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-07-16 09:26, Ukaniu pisze:
    >
    > Użytkownik "hisjusz" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:51e4e808$0$1252$65785112@news.neostrada.pl...
    >> To nie jest tylko zerwany gwint, kawałki ścianek są w środku
    >> popękane.Helicoil odpada bo nie będzie się miał na czym trzymać
    >> dodatkowo będzie mieszać się woda z 3 kanałów które przed robotą były
    >> od siebie oddzielone.
    >
    > No to pozostaje nawiercić i wstawić tuleję, jak widzę to tam jest
    > wystarczająco mięsa na takie zabawy ale bez szaleństw.
    >
    > Jakim cudem to pękło? szpilka wyciągnęła się jak guma z majtów?
    >

    Durnota operatora;/ Odkręciłem koło rozrządu, zmieniałem uszczelniacz na
    wałku zaworów. Chciałem dokręcić koło rozrządu przy leżącej na bloku
    głowicy, więc wkręciłem dwie nowe szpilki bez założonej klawiatury, jak
    widać jedną za mocno;/

    Pytanie czy pod spodem szpilki nie ma kanału olejowego?

    Czy można kupić taką tuleje gotową czy tylko ślusarz?

    Dlaczego te trzy kanały wodne są oddzielone oryginalnie od siebie? Czy
    to że płyn będzie mógł przenikać między nimi przez uszkodzone przez mnie
    ścianki doprowadzi do awarii pomimo zastosowania tulejki?


  • 6. Data: 2013-07-16 13:35:45
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "hisjusz" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:51e4fe0c$0$1232$65785112@news.neostrada.pl...
    > Pytanie czy pod spodem szpilki nie ma kanału olejowego?

    Nigdy na szczęście nie musiałem sprawdzać czy w TU5 jest kanał pod szpilką
    ;-). Myślę, że kanał olejowy się da zauważyć bo będzie zaolejony. Ta
    dziurka koło lewej dolnej szpilki (na focie) prowadzi do kanału - zobacz
    gdzie?

    > Czy można kupić taką tuleje gotową czy tylko ślusarz?

    Jak trzeba to ja robię na wymiar na tokarce dokładnie jaką mi potrzeba,
    przelotową albo ślepą. tu pewnie potrzeba ślepą o odpowiedniej głębokości.


    > Dlaczego te trzy kanały wodne są oddzielone oryginalnie od siebie? Czy to
    > że płyn będzie mógł przenikać między nimi przez uszkodzone przez mnie
    > ścianki doprowadzi do awarii pomimo zastosowania tulejki?\

    Jeśli są to kanały wodne to chodzi o kwestie rodzielenia/ poprawy przepływu.
    Awarii bym się jakoś szybko nie spodziewał jeśli nie wyrąbiesz pół silnika i
    nie zostawisz okruchów. To trzeba wiercić maszyną zapewniającą prostopadłość
    wiertła i patrzeć co się dzieje i gdzie się wierci.

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 7. Data: 2013-07-16 16:03:59
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-07-15 22:22, hisjusz pisze:
    > Witam
    >
    > Napsułem przy wkręcaniu szpilki
    A co powiecie na wkręcenie nowej szpilki w oczyszczony wcześniej otwór
    na jakimś kleju typu Chester Metal? Druciarstwo straszne?
    U mnie takie coś zdało egzamin w głowicy agregatu malarskiego (350 at).
    Jacek


  • 8. Data: 2013-07-16 19:22:47
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-07-16 13:35, Ukaniu pisze:
    >
    > Użytkownik "hisjusz" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:51e4fe0c$0$1232$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Pytanie czy pod spodem szpilki nie ma kanału olejowego?
    >
    > Nigdy na szczęście nie musiałem sprawdzać czy w TU5 jest kanał pod
    > szpilką ;-). Myślę, że kanał olejowy się da zauważyć bo będzie
    > zaolejony. Ta dziurka koło lewej dolnej szpilki (na focie) prowadzi do
    > kanału - zobacz gdzie?
    Nic nie zobaczysz. Wsio jest czarne bo poprzednia uszczelka puszczała olej.
    >
    >> Czy można kupić taką tuleje gotową czy tylko ślusarz?
    >
    > Jak trzeba to ja robię na wymiar na tokarce dokładnie jaką mi potrzeba,
    > przelotową albo ślepą. tu pewnie potrzeba ślepą o odpowiedniej głębokości.

    Skąd jesteś?

    >
    >
    >> Dlaczego te trzy kanały wodne są oddzielone oryginalnie od siebie? Czy
    >> to że płyn będzie mógł przenikać między nimi przez uszkodzone przez
    >> mnie ścianki doprowadzi do awarii pomimo zastosowania tulejki?\
    >
    > Jeśli są to kanały wodne to chodzi o kwestie rodzielenia/ poprawy
    > przepływu. Awarii bym się jakoś szybko nie spodziewał jeśli nie
    > wyrąbiesz pół silnika i nie zostawisz okruchów. To trzeba wiercić
    > maszyną zapewniającą prostopadłość wiertła i patrzeć co się dzieje i
    > gdzie się wierci.
    >
    Magnesów ką?


  • 9. Data: 2013-07-16 19:58:29
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 16 lipca 2013 19:22:47 UTC+2 użytkownik hisjusz napisał:
    > W dniu 2013-07-16 13:35, Ukaniu pisze:
    >
    > >
    >
    > > U�ytkownik "hisjusz" <h...@w...pl> napisa� w wiadomo�ci
    >
    > > news:51e4fe0c$0$1232$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > >> Pytanie czy pod spodem szpilki nie ma kana�u olejowego?
    >
    > >
    >
    > > Nigdy na szcz�cie nie musia�em sprawdza� czy w TU5 jest kana� pod
    >
    > > szpilk� ;-). My�l�, �e kana� olejowy si� da zauwa�y� bo b�dzie
    >
    > > zaolejony. Ta dziurka ko�o lewej dolnej szpilki (na focie) prowadzi do
    >
    > > kana�u - zobacz gdzie?
    >
    > Nic nie zobaczysz. Wsio jest czarne bo poprzednia uszczelka puszcza�a olej.
    >
    > >
    >
    > >> Czy mo�na kupi� tak� tuleje gotow� czy tylko �lusarz?
    >
    > >
    >
    > > Jak trzeba to ja robi� na wymiar na tokarce dok�adnie jak� mi potrzeba,
    >
    > > przelotow� albo �lep�. tu pewnie potrzeba �lep� o odpowiedniej
    g��boko�ci.
    >
    >
    >
    > Sk�d jeste�?
    >
    >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >> Dlaczego te trzy kana�y wodne s� oddzielone oryginalnie od siebie? Czy
    >
    > >> to �e p�yn b�dzie m�g� przenika� mi�dzy nimi przez uszkodzone
    przez
    >
    > >> mnie �cianki doprowadzi do awarii pomimo zastosowania tulejki?\
    >
    > >
    >
    > > Je�li s� to kana�y wodne to chodzi o kwestie rodzielenia/ poprawy
    >
    > > przep�ywu. Awarii bym si� jako� szybko nie spodziewa� je�li nie
    >
    > > wyr�biesz p� silnika i nie zostawisz okruch�w. To trzeba wierci�
    >
    > > maszyn� zapewniaj�c� prostopad�o�� wiert�a i patrze� co si�
    dzieje i
    >
    > > gdzie siďż˝ wierci.
    >
    > >
    >
    > Magnes�w k�?

    nie.


  • 10. Data: 2013-07-16 23:36:05
    Temat: Re: napsułem peugeot 306 1,6 8v nfz
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "hisjusz" <h...@w...pl> wrote in message
    news:51e45a03$0$1270$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam
    > Napsułem przy wkręcaniu szpilki od głowicy w miejscu zaznaczonym na pierwszym
    > zdjęciu. Ścianki pomiędzy kanałami popękały, szpilka obraca się w około
    > powyżej 20 Nm. Czy ktoś morze...

    auć... może i może ale na pewno nie morze

    może skonsultuj się z jakimś zakładem ślusarsko/tokarskim oni mają różne patenty
    i technologie na takie przypadki...

    Pzdr
    Piotrek

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: