  • 11. Data: 2009-09-07 13:22:00
    Temat: Re: naprawa dysku - zmniejszenie pojemnosci - jak?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maciek "Babcia" Dobosz" 3...@4...com

> [...]
    > pomieszczeniach i co jakiś czas warto je wymianiąc. Np.
    > w rejestratorach oryginalen dyski jakie tam były (Seagate
    > 80GB) wytrzymywały 2-3 lata ciągłej pracy a potem zaczynały
    > sie sypac. Wpierw pojedyncze bad sectory a potem lawinowo.
    > Swoją drogą to niektórzy producenci robią dyski twarde dedykowane
    > do rejstratorów. Jako ze tam zwykle nie wymaga sie potężnego
    > transferu za to ważny jest niezawodny zapis/odczyt stałego
    > strumienia danych to robią dyski wolniejsze ale np. mniej się
    > grzejące. ZTCP to takei specjalizowane dyski robiło Fujitsu.

    Chłodzić Mości Panowie, Chłodzić!! A będą pracowały 100 lat i dłużej. :)
    Moje rybki (Barracudy) pracowały po kilka lat i są nadal sprawne, ale
    jedno przegrzanie (na stole, poprzez jUeSBe) -- a zapis rozjechał się.
    Teraz jest OK, ale co rozjechało się, tego nie doczytałem -- raz czytało
    się tak, raz inaczej. (niby są sumy kontrolne? o kant dysku ;) je potłuc)
    Na szczęście wszystko stamtąd zabrałem wcześniej.

    Na tej grupie radzono mi szukania błędu w przejściówce.
    Otóż przejściówka pracuje poprawnie, a dysk po prostu
    został ugotowany. :) Gdy dysk nie jest przegrzewany
    (ten i inne) pracuje z przejściówką poprawnie. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2009-09-07 13:55:41
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 7 Sep 2009 15:22:00 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    >Chłodzić Mości Panowie, Chłodzić!! A będą pracowały 100 lat i dłużej. :)

    Nie zawsze się da - zwłaszcza w rejestratorach kamer. Te częso są
    instalowane nie w klimatyzowanych pomieszczeniach a w rożnych
    kanciapach czy cieciówkach. Do tego nie spotkałem chyba rejestratora z
    pożądnym - chociażby wymuszonym - chłodzeniem. Dlatego - jak posałem -
    warto poszukać dysków dedykowanych do takich urządzeń tam gdzie zapis
    jest ważny.

    Zdrówko

  • 13. Data: 2009-09-07 14:31:16
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Mon, 07 Sep 2009 15:09:26 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

> [...]
    > strumienia danych to robią dyski wolniejsze ale np. mniej się
    > grzejące. ZTCP to takei specjalizowane dyski robiło Fujitsu.

    Seagate także takie robi.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 14. Data: 2009-09-07 16:50:45
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    . JAk przyciąć, zmiejszyć rozmiar dysku tak
    > aby początkowe sektory wyleciały.

    nozyczkami ;) sory, nie mogłem sie powstrzymać ;)

  • 15. Data: 2009-09-15 17:37:45
    Od: piotr <n...@n...pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
> [...]
    > pożądnym - chociażby wymuszonym - chłodzeniem. Dlatego - jak posałem -
    > warto poszukać dysków dedykowanych do takich urządzeń tam gdzie zapis

    ... i o ile rejestrator ma takie możliwości, stosować zewnętrznie
    dołączane macierze dyskowe. Te z zasady mają aktywne chłodzenie a
    wbudowany raid (3, 5, 10) dodatkowo zapewnia bezpieczeństwo danych. A
    dyski wybierać serwerowe ...

    pzdr,-p

  • 16. Data: 2009-09-16 06:33:50
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 15 Sep 2009 19:37:45 +0200, piotr <n...@n...pl> wrote:

    >... i o ile rejestrator ma takie możliwości, stosować zewnętrznie

    O ile mają takei możliwości. Tańsze często nie mają.

    >dołączane macierze dyskowe. Te z zasady mają aktywne chłodzenie a
    >wbudowany raid (3, 5, 10) dodatkowo zapewnia bezpieczeństwo danych. A
    >dyski wybierać serwerowe ...

    RAID nie zapewnia bezpieczeństwa danych. Zapewnie bezprzerywowy dostęp
    do danych w przypadku awarii dysków (dysków) a to całkiem co innego.
    ;-) Przy padzie kontorlera (a tu musi być sprzętowy) dane nei zawsze
    odzyskasz.

    Zdrówko