eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynapiecie ladowania - jakie?napiecie ladowania - jakie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-f
    or-mail
    From: a...@p...pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: napiecie ladowania - jakie?
    Date: Wed, 21 Nov 2012 00:31:24 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 31
    Message-ID: <9...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: 212.109.132.228
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1353454285 4203 212.109.132.228 (20 Nov 2012 23:31:25
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 20 Nov 2012 23:31:25 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 3.3/32.846
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2473109
    [ ukryj nagłówki ]

    Czesc,

    jest sobie Fiat Seicento i wozi dzieci do szkoly muzycznej (przede
    wszystkim), bo z rana do tej powszechnej to z reguly na piechote (bo
    jest czas). Auto wiec jezdzi (ostatnio) na krotkich trasach (odpalenie
    2.5 km, odpalenie, 2.5 km + plus moze jakis pobliski supermarket (2
    odpalenia...) i boje sie, ze akumulator nie ma szans sie porzadnie
    naladowac.

    Sprawdzilem dzis multimetrem napiecie ladowania i przy wlaczonych
    swiatlach (krotkie), dmuchawa na 1-2 biegu, wlaczone radio (srednio
    glosno) bylo 13.88V. Gdy dowalilem mocniej dmuchawe to zeszlo na 13.5
    (ca). Akumulator jest nowy od 08.2012 bo tamten juz padl (po 5-6
    latach) i jak wkladali aku, to sprawdzali, ze niby ladowanie ok. ale
    to bylo ze 3 miesiace temu, wiec moglo cos juz nawalic.Obawiam sie, ze
    jak dojdzie jeszcze ogrzewanie tylnej szyby, to bilans energetyczny
    bedzie ujemny.

    W regulatorze ladowania nie mozna nic zmienic, bo jest to modul i nie
    ma tam zadnych pokretel aby cos "podregulowac". Czy sa moze takie
    regulatory ladowania, ktore fabrycznie pracuja na troche wyzszych
    poziomach (napiecia) ladowania. Blizej 14V lub ponad.

    Przy ladowarkach akumuloatorowych (automatycznych) przyjmuje sie, ze
    napiecie ladowania (w normalnych warunkach) to 14.4V a ladowanie na
    mrozie nawet 14.7V. Wiec jak to sie ma to regulatora ladowania w
    aucie, gdzie te napiecia sa nizsze. To wlasnie w aucie ladowanie
    powinno byc bardziej "agresywne" niz na "prostowniku"?

    --
    ThinkXtra

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: