  • 11. Data: 2012-02-20 12:01:44
    Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

> [...]
    miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec spada do
    14,5-14,55.

    > Mam tak samo od nowości, tj, 14,7 bez obciążenia, 14,4 po włączeniu wszystkiego.

    W lecie też? Czy nie mierzyłeś, bo po co :)
    Jeśli zastosowano kompensację temperaturową, to w lecie może być mniej.
    Bo 14.7V przy np. 40 stC to troszkę za dużo, ale tragedii nie ma.

  • 12. Data: 2012-02-20 14:12:00
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości grup

    >W lecie też? Czy nie mierzyłeś, bo po co :)

    Bo po co, skoro woltomierz mam przed oczami przy każdej jeździe? W lecie
    też, nie zaobserwowałem żadnej kompensacji temperaturowej.

    >Jeśli zastosowano kompensację temperaturową, to w lecie może być mniej.
    >Bo 14.7V przy np. 40 stC to troszkę za dużo, ale tragedii nie ma.

    Też tak sądziłem, ale przez trzy lata najwyraźniej mu nie zaszkodziło.
    --
    Yogi(n)