eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynapiecie ladowania 14,7v
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 1. Data: 2012-02-20 01:32:21
    Temat: napiecie ladowania 14,7v
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie
    na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem
    swiec spada do 14,5-14,55.
    generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
    sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
    czy to nie za duzo?


  • 2. Data: 2012-02-20 01:40:36
    Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "marcin" <l...@k...cwo> wrote in message
    news:jhs4am$g6e$1@inews.gazeta.pl...
    > witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na
    > klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec
    > spada do 14,5-14,55.
    > generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
    > sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
    > czy to nie za duzo?

    jeśli w trakcie ładowania to w normie

    Pzdr
    Piotrek


  • 3. Data: 2012-02-20 01:59:49
    Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/20/2012 01:40 AM, X-Man wrote:

    >> witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie
    >> na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np
    >> dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
    >> generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
    >> sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
    >> czy to nie za duzo?
    >
    > jeśli w trakcie ładowania to w normie
    >
    Jak rozpoznać, że akumulator w uruchomionym samochodzie jest w "trakcie
    ładowania"?

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 4. Data: 2012-02-20 08:39:06
    Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-02-20 01:59, AZ pisze:
    > Jak rozpoznać, że akumulator w uruchomionym samochodzie jest w "trakcie
    > ładowania"?

    Na dwa sposoby:
    1. podłączają szeregowo odpowiedni amperomierz (mało praktyczne, no i
    kto ma taki miernik).
    2. po napięciu na zaciskach. Akumulator ma SEM (siła elektromotoryczna)
    13,2 V, więc można domniemać, że powyżej tej wartości jest ładowany.
    Jacek


  • 5. Data: 2012-02-20 09:51:59
    Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości
    news:jhs4am$g6e$1@inews.gazeta.pl...
    > czy to nie za duzo?

    W zimę doskonale. W upalne lato też da radę.
    Dla spokoju sumienia warto sprawdzić poziom elektrolitu przed jesienią.
    W sumie zawsze warto sprawdzić.
    U mnie np. jak to ubywa z celi najbliżej silnika.

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz



  • 6. Data: 2012-02-20 10:06:10
    Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    marcin <l...@k...cwo> napisał(a):

    > witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie
    > na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem
    > swiec spada do 14,5-14,55.
    > generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
    > sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
    > czy to nie za duzo?

    Sprawdź po nagrzaniu silnika i alternatora.
    Regulatory napięcia mają kompensację temperaturową.
    Zaraz po uruchomieniu silnika w zimę dają właśnie ok 14,7V, po rozgrzaniu
    napięcie spada do ok 14.4V a w upalne lato może być np. 13.8.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 7. Data: 2012-02-20 10:59:38
    Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ukaniu" napisał w wiadomości grup
    >W zimę doskonale. W upalne lato też da radę.
    >Dla spokoju sumienia warto sprawdzić poziom elektrolitu przed
    >jesieni?.
    >W sumie zawsze warto sprawdzić.

    Tylko jak to robicie, jesli korki zaklejone naklejka, a na akumulator
    jest gwarancja ?

    J.


  • 8. Data: 2012-02-20 11:19:56
    Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jht5ic$6c$1@inews.gazeta.pl...
    > Tylko jak to robicie, jesli korki zaklejone naklejka, a na akumulator jest
    > gwarancja ?

    To jest celowe działanie producentów aby skrócić żywotność akumulatora.
    Woda naturalnie paruje a do tego dochodzi gazowanie.
    Jak sobie z tym radzę?
    Gwarancja się kiedyś kończy... ;-) a aktualnie mam Centrę Basic i tam listwa
    z korkami wyszła bez kłopotu. Po 3 latach, z czego rok postoju dochodziło do
    min.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz



  • 9. Data: 2012-02-20 11:35:12
    Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jhs4am$g6e$...@i...gazeta.pl...

    >witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na
    >klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec
    >spada do 14,5-14,55.
    >generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
    >sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
    >czy to nie za duzo?

    Mam tak samo od nowości, tj, 14,7 bez obciążenia, 14,4 po włączeniu
    wszystkiego. Po pomiarze zamontowałem nawet woltomierz na desce, bo mnie to
    trochę zdziwiło (we wcześniejszych autach było trochę mniej) - ale akku
    wytrzymał bez problemów 3 lata i pali w największe mrozy. Bezpośrednio po
    wyłączeniu akumulator ma 13,4, jak postoi np. dwa dni 12,9 V.
    W tym roku wymontowałem go i dolałem wody do dwóch cel - w pozostałych było
    prawie max, tylko dwie skrajne ok. centymetr mniej, ale akumulator mam
    obsługowy, czyli z odkręcanymi korkami.

    --
    Yogi(n)


  • 10. Data: 2012-02-20 11:46:25
    Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "AZ" <a...@g...com> wrote in message
    news:jhs5u5$4j2$1@node2.news.atman.pl...
    > On 02/20/2012 01:40 AM, X-Man wrote:
    >>> witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie
    >>> na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np
    >>> dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
    >>> generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
    >>> sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
    >>> czy to nie za duzo?
    >> jeśli w trakcie ładowania to w normie
    > Jak rozpoznać, że akumulator w uruchomionym samochodzie jest w "trakcie
    > ładowania"?

    Wyłącz silnik wtedy na pewno nie jest ładowany, po odpaleniu silnika jestm
    pewien ze napięcie skoczy więc będziesz już wiedział że wtedy ładuje.

    Pzdr
    Piotr

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: