  • 1. Data: 2012-02-19 23:50:22
    Temat: Kupno samochodu z zatrzymanym dowodem rejestracyjnym
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    Mam możliwość kupna w dobrej cenie samochodu, którego właścicielowi
    Policja zatrzymała dowód rejestracyjny (jest dokument z Policji). Nie ma
    też karty pojazdu (jest jakieś zaświadczenie z WK). Na 100% samochód nie
    jest kradziony i właściciel jest właścicielem. Problem główny jest taki,
    że WK samochodu jest na drugim końcu Polski. Czy mój WK nie może
    ściągnąć tego dowodu rejestracyjnego? Czy ewentualne jak pojadę z umową
    KS do tamtego WK to mi go wydadzą? Jeżeli nie to da się jakoś to obejść
    (pełnomocnictwo?)
    Czy istnieje ryzyko że w ogóle go nie zarejestruje na siebie?

    Darek

  • 2. Data: 2012-02-20 11:25:09
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-02-19 23:50:22 +0100, Darek <n...@p...maila.pl> said:

    > Mam możliwość kupna w dobrej cenie samochodu, którego właścicielowi
    > Policja zatrzymała dowód rejestracyjny (...) da się jakoś to obejść

    Najprościej tak, jak robią to uczciwi ludzie - właściciel prostuje
    sprawy i odbiera dokumnet, ty kupujesz wtedy od niego.
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2012-02-20 11:58:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" napisał w wiadomości
> [...]
    >da się jakoś to obejść (pełnomocnictwo?)
    >Czy istnieje ryzyko że w ogóle go nie zarejestruje na siebie?

    Raczej znikome - pytanie ile to wizyt w tamtym urzedzie bedzie
    wymagalo, i to niewykluczone ze starego wlasciciela - i tu ryzyko ze
    nie bedzie mu sie chcialo.

    Wydaje mi sie ze DR to ci do niczego nie potrzebny - zaswiadczenie z
    przegladu, wpis w umowie ze DR nie przekazano, w koncu i tak nowy
    wystawia :-)
    Chyba ze powodem zatrzymania bylo cos innego, np podejrzenie ze
    kradziony.

    Gorzej z Karta pojazdu - co na tym zaswiadczeniu pisze - ze nie
    wydano, czy ze zagubiona ?

    J.

  • 4. Data: 2012-02-20 12:31:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2012-02-19 23:50:22 +0100, Darek <n...@p...maila.pl> said:

    >Najprościej tak, jak robią to uczciwi ludzie - właściciel prostuje
    >sprawy i odbiera dokumnet, ty kupujesz wtedy od niego.

    To nie zawsze jest dobre rozwiazanie - np samochod jest rozbity, DR
    zatrzymany, a ty jestes blacharz z zawodu, albo potrzebujesz z niego
    silnik ..

    J.

  • 5. Data: 2012-02-20 16:22:17
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-02-20 12:31:39 +0100, "J.F" <j...@p...onet.pl> said:

    > To nie zawsze jest dobre rozwiazanie - np samochod jest rozbity, DR
    > zatrzymany, a ty jestes blacharz z zawodu, albo potrzebujesz z niego
    > silnik ..

    Tak, ale to zupełnie coś innego, niż w zeznaniu Darka.
    :-)

    Natomiast (mnie to wciąż dziwi) ludzie jak ognia unikają najprostszych
    rozwiązań...

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2012-02-20 19:15:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 19 Feb 2012 23:50:22 +0100, Darek wrote:

> [...]
    > (pełnomocnictwo?)
    > Czy istnieje ryzyko że w ogóle go nie zarejestruje na siebie?

    Samochód możesz kupić bez dokumentów - dostaniesz nowe.
    Nie wiem tylko czy nie będą Cię ciągali po jakiś przeglądach w celu
    odczytania VIN.

    Zastanawiam się tylko czy stary urząd nie przekaże nowemu przyczyny
    zatrzymania DR i nie będziesz się musiał wylegitymować przeglądem na tą
    okoliczność nim dostaniesz nowy dowód twardy. Ale to tylko przypuszczenia.