-
1. Data: 2012-02-20 01:32:21
Temat: napiecie ladowania 14,7v
Od: marcin <l...@k...cwo>
witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie
na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem
swiec spada do 14,5-14,55.
generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
czy to nie za duzo?
-
2. Data: 2012-02-20 01:40:36
Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
Od: "X-Man" <k...@w...pl>
"marcin" <l...@k...cwo> wrote in message
news:jhs4am$g6e$1@inews.gazeta.pl...
> witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na
> klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec
> spada do 14,5-14,55.
> generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
> sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
> czy to nie za duzo?
jeśli w trakcie ładowania to w normie
Pzdr
Piotrek
-
3. Data: 2012-02-20 01:59:49
Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
Od: AZ <a...@g...com>
On 02/20/2012 01:40 AM, X-Man wrote:
>> witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie
>> na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np
>> dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
>> generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
>> sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
>> czy to nie za duzo?
>
> jeśli w trakcie ładowania to w normie
>
Jak rozpoznać, że akumulator w uruchomionym samochodzie jest w "trakcie
ładowania"?
--
Artur
ZZR 1200
-
4. Data: 2012-02-20 08:39:06
Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
Od: Jacek <n...@g...com>
W dniu 2012-02-20 01:59, AZ pisze:
> Jak rozpoznać, że akumulator w uruchomionym samochodzie jest w "trakcie
> ładowania"?
Na dwa sposoby:
1. podłączają szeregowo odpowiedni amperomierz (mało praktyczne, no i
kto ma taki miernik).
2. po napięciu na zaciskach. Akumulator ma SEM (siła elektromotoryczna)
13,2 V, więc można domniemać, że powyżej tej wartości jest ładowany.
Jacek
-
5. Data: 2012-02-20 09:51:59
Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości
news:jhs4am$g6e$1@inews.gazeta.pl...
> czy to nie za duzo?
W zimę doskonale. W upalne lato też da radę.
Dla spokoju sumienia warto sprawdzić poziom elektrolitu przed jesienią.
W sumie zawsze warto sprawdzić.
U mnie np. jak to ubywa z celi najbliżej silnika.
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
6. Data: 2012-02-20 10:06:10
Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
Od: " Wmak" <w...@g...pl>
marcin <l...@k...cwo> napisał(a):
> witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie
> na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem
> swiec spada do 14,5-14,55.
> generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
> sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
> czy to nie za duzo?
Sprawdź po nagrzaniu silnika i alternatora.
Regulatory napięcia mają kompensację temperaturową.
Zaraz po uruchomieniu silnika w zimę dają właśnie ok 14,7V, po rozgrzaniu
napięcie spada do ok 14.4V a w upalne lato może być np. 13.8.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
7. Data: 2012-02-20 10:59:38
Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Ukaniu" napisał w wiadomości grup
>W zimę doskonale. W upalne lato też da radę.
>Dla spokoju sumienia warto sprawdzić poziom elektrolitu przed
>jesieni?.
>W sumie zawsze warto sprawdzić.
Tylko jak to robicie, jesli korki zaklejone naklejka, a na akumulator
jest gwarancja ?
J.
-
8. Data: 2012-02-20 11:19:56
Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:jht5ic$6c$1@inews.gazeta.pl...
> Tylko jak to robicie, jesli korki zaklejone naklejka, a na akumulator jest
> gwarancja ?
To jest celowe działanie producentów aby skrócić żywotność akumulatora.
Woda naturalnie paruje a do tego dochodzi gazowanie.
Jak sobie z tym radzę?
Gwarancja się kiedyś kończy... ;-) a aktualnie mam Centrę Basic i tam listwa
z korkami wyszła bez kłopotu. Po 3 latach, z czego rok postoju dochodziło do
min.
--
Pozdrawiam,
Łukasz
-
9. Data: 2012-02-20 11:35:12
Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>
Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jhs4am$g6e$...@i...gazeta.pl...
>witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie na
>klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np dogrzewaniem swiec
>spada do 14,5-14,55.
>generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
>sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
>czy to nie za duzo?
Mam tak samo od nowości, tj, 14,7 bez obciążenia, 14,4 po włączeniu
wszystkiego. Po pomiarze zamontowałem nawet woltomierz na desce, bo mnie to
trochę zdziwiło (we wcześniejszych autach było trochę mniej) - ale akku
wytrzymał bez problemów 3 lata i pali w największe mrozy. Bezpośrednio po
wyłączeniu akumulator ma 13,4, jak postoi np. dwa dni 12,9 V.
W tym roku wymontowałem go i dolałem wody do dwóch cel - w pozostałych było
prawie max, tylko dwie skrajne ok. centymetr mniej, ale akumulator mam
obsługowy, czyli z odkręcanymi korkami.
--
Yogi(n)
-
10. Data: 2012-02-20 11:46:25
Temat: Re: napiecie ladowania 14,7v
Od: "X-Man" <k...@w...pl>
"AZ" <a...@g...com> wrote in message
news:jhs5u5$4j2$1@node2.news.atman.pl...
> On 02/20/2012 01:40 AM, X-Man wrote:
>>> witam. zalozylem dzisiaj nowy alternator i od razu zmierzylem napiecie
>>> na klemach. miernik wskazuje 14,65-14,7 a po obciazeniu np
>>> dogrzewaniem swiec spada do 14,5-14,55.
>>> generalnie bez wlaczonych odbiornikow jest w okolicy 14,7
>>> sprawdzalem kilkoma miernikami i na wszystkich mniej wiecej to samo.
>>> czy to nie za duzo?
>> jeśli w trakcie ładowania to w normie
> Jak rozpoznać, że akumulator w uruchomionym samochodzie jest w "trakcie
> ładowania"?
Wyłącz silnik wtedy na pewno nie jest ładowany, po odpaleniu silnika jestm
pewien ze napięcie skoczy więc będziesz już wiedział że wtedy ładuje.
Pzdr
Piotr