eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynapiecie ladowaniaRe: napiecie ladowania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!217.153.128.51.MISMATCH!n
    f1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartners.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: napiecie ladowania
    Date: Wed, 06 Mar 2013 14:12:27 +0100
    Organization: GTS Energis
    Lines: 39
    Message-ID: <kh7fbq$r2a$1@news2.ipartners.pl>
    References: <kh57rn$bbt$1@node1.news.atman.pl> <kh5k68$llf$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1303061340190.2624@quad>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1362575546 27722 157.25.157.219 (6 Mar 2013 13:12:26 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 6 Mar 2013 13:12:26 GMT
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1303061340190.2624@quad>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130215 Thunderbird/17.0.3
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2485235
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-03-06 13:54, Gotfryd Smolik news pisze:> On Tue, 5 Mar 2013,
    identyfikator: 20040501 wrote:
    >
    >> a ja mam pytanie, alternator daje napięcie impulsowe czy ciągłe?
    >
    > Impulsów tam nie ma.

    No ja bym polemizował...

    > Uzwojenia generują prąd przemienny, raczej "gładki" przebieg
    > (nawet jeśli co nieco odbiega od sinusa ;)), i na stałe połączone
    > są z diodami prostującymi.
    > Nie wiem czy wszystkie są 3-fazowe (ale "prawie wszystkie").

    Po pierwsze są tętnienia jak z prostownika 3f. Niekrytyczne, ale jednak.

    Po drugie istnieje coś takiego jak "zrzut obciążenia".
    Regulator ustala napięcie ładowania poprzez dobieranie prądu wzbudzenia
    tak, aby napięcie wyjściowe było te 14-14.5V. Jeśli jednak obciążenie
    zostanie gwałtownie zmniejszone, to nagle ten prąd wzbudzenia okazuje się
    być o wiele za duży, i generuje zbyt wysokie napięcie.
    Oczywiście regulator natychmiast zaczyna go zmniejszać, ale nie może tego
    zrobić w zerowym czasie. Na przeszkodzie stoi duża indukcyjność uzwojenia.
    W rezultacie mamy szpile napięciowe o wysokości proporcjonalnej do wielkości
    zrzuconego obciążenia i czasie trwania zależnym od czasu reakcji układu,
    a głownie stałej czasowej wzbudzenia.

    >> można tak sobie odpinać akumulator w czasie pracy silnika?
    >
    > A regulator zakładasz sprawny czy nie?

    Sprawny regulator to jedno. Akumulator jest zaś buforem/wygładzaczem zdolnym z
    łatwością
    wchłonąć te szpile opisane wyżej. Odpowiedź więc brzmi: można, pod warunkiem że
    jesteś w stanie
    kontrolować pobór prądu, a zwłaszcza unikasz jego gwałtownych zmian.
    W dawnych analogowych samochodach, bez elektroniki i po wyjęciu np. radia - spokojnie
    można :)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: