-
1. Data: 2012-05-29 19:35:42
Temat: najwolniejsze auto
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Haha, właśnie podali w raporcie tvn turbo - najwolniejsze auto
to...SUBARU IMPREZA - z najsłabszym silnikiem 107KM do setki ponad 15
sekund - normalnie legenda :)
-
2. Data: 2012-05-29 20:02:35
Temat: Re: najwolniejsze auto
Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>
W dniu 2012-05-29 19:35, Przemysław Czaja pisze:
> do setki ponad 15 sekund - normalnie legenda
W fabce miałem 16, ale jednak dawała radę, większość momentu do 3 tys.
obrotów.
P.
-
3. Data: 2012-05-29 23:59:56
Temat: Re: najwolniejsze auto
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Tue, 29 May 2012 19:35:42 +0200, Przemysław Czaja wrote:
> Haha, właśnie podali w raporcie tvn turbo - najwolniejsze auto
> to...SUBARU IMPREZA - z najsłabszym silnikiem 107KM do setki ponad 15
> sekund - normalnie legenda :)
Eee... słabo szukali.
Z obecnie produkowanych Fabia 60KM - 16.5s
A z tych co to chyba niedawno przestali to Octavia z legendarny silnikiem
1.9 SDI 68KM - 20s do 100km/h. Do 60-70km/h maluch przy tym to znikający
punkt :)
A Impreza 107KM to ma w katalogu 14s do 100km/h (15.1 z automatem).
-
4. Data: 2012-05-30 08:56:40
Temat: Re: najwolniejsze auto
Od: "PaweL" <l...@i...pl>
>
> W fabce miałem 16, ale jednak dawała radę, większość momentu do 3 tys.
> obrotów.
> P.
>
Jak założysz długi klucz na zapieczoną śrubę i bardzo mocno pociągniesz,
to wygenerujesz moment obr. rzędu 400-500Nm. Przy bardzo niskich obrotach,
zbliżonych do 0obr/min. Jaki z tego wniosek? Według motodziennikarzy
powinno to być super źródło napędu. Ale nie jest, bo potrzebne są obroty, a
moment razy prędkość obr. to moc. I dlatego moc i tylko moc umożliwia jazdę
i przyśpieszanie samochodem/motocyklem. Sam moment może co najwyżej ukręcić
półośkę, koło dwumasowe, itp.
Paweł
-
5. Data: 2012-05-30 11:13:43
Temat: Re: najwolniejsze auto
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Tue, 29 May 2012 19:35:42 +0200, Przemys?aw Czaja napisał(a):
> Haha, właśnie podali w raporcie tvn turbo - najwolniejsze auto
> to...SUBARU IMPREZA - z najsłabszym silnikiem 107KM do setki ponad 15
> sekund - normalnie legenda :)
Muszę swojego 17-letniego swifta przetestować. 1.3, 68 koni, automat. Na
oko będzie niewiele więcej.
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
6. Data: 2012-05-30 14:43:36
Temat: Re: najwolniejsze auto
Od: "Pentaprism" <p...@g...pl>
Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):
> Haha, właśnie podali w raporcie tvn turbo - najwolniejsze auto
> to...SUBARU IMPREZA - z najsłabszym silnikiem 107KM do setki ponad 15
> sekund - normalnie legenda :)
Legendą to jest W124@200D. Wersja kombi waży prawie półtora tony, posiada 75
kucy i 23 sekundy do setki (automat).
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
7. Data: 2012-05-30 16:00:51
Temat: Re: najwolniejsze auto
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "PaweL" napisał w wiadomości:
> bo potrzebne są obroty, a moment razy prędkość obr. to moc.
Pisać poniższe zdanie zaprzeczasz temu powyższemu ;-)
> I dlatego moc i tylko moc umożliwia jazdę i przyśpieszanie
> samochodem/motocyklem.
Gdybyś nie miał momentu to nie osiagnąłbyś obrotów i w konsekwencji mocy -
tak jak zresztą napisałeś w pierwszym powyższym zdaniu ;-)
> Jak założysz długi klucz na zapieczoną śrubę i bardzo mocno pociągniesz,
> to wygenerujesz moment obr. rzędu 400-500Nm. Przy bardzo niskich obrotach,
> zbliżonych do 0obr/min. Jaki z tego wniosek?
Ano taki że obroty są *zbliżone* do 0 (czyli np. 0,05 obrotu/min) ale NIE
równe 0 - rozumiesz różnice ;-) Gdy masz mega zapieczoną śrubę tak że
przykładasz dużą SIŁĘ ale śruba ani na 1 * kątowy nie chce odkręcić to
moment jest równy 0 i moc też 0 - działasz jedynie SIŁĄ na główkę śruby.
> Paweł
Pozdr.
--
Bugatti
-
8. Data: 2012-05-30 17:06:01
Temat: Re: najwolniejsze auto
Od: "Robert_J" <d...@g...pl>
> ...moc i tylko moc umożliwia jazdę i przyśpieszanie
> samochodem/motocyklem. Sam moment może co najwyżej ukręcić
> półośkę, koło dwumasowe, itp.
To spróbuj do auta zamontować 100-konny silnik od motocykla
i zobacz jak pojedzie ;-)).
-
9. Data: 2012-05-30 19:33:28
Temat: Re: najwolniejsze auto
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2012-05-30 08:56, PaweL pisze:
> Jak założysz długi klucz na zapieczoną śrubę i bardzo mocno pociągniesz,
> to wygenerujesz moment obr. rzędu 400-500Nm.
> Przy bardzo niskich obrotach,
> zbliżonych do 0obr/min. Jaki z tego wniosek? Według motodziennikarzy
> powinno to być super źródło napędu.
I jest. Jeśli tylko moment ten nie zostanie zrównoważony przeciwnym
czyli wypadkowy nie spadnie do zera...
> Ale nie jest, bo potrzebne są obroty,
I będą zgodnie z II zasadą dynamiki tym większe im większy działał
będzie wypadkowy moment siły. :-)
> a
> moment razy prędkość obr. to moc.
Brawo! Ergo jeśli moment = 0 to i moc = 0 :-)
> I dlatego moc i tylko moc umożliwia jazdę
Bzdura. Ruch jednostajny w ogóle nie potrzebuje mocy ani siły.
> i przyśpieszanie samochodem/motocyklem.
A przyspieszenie jest jak najbardziej zależne od momentu. Od mocy
również gdyż jak wcześniej zauważyłeś są to wielkości ściśle ze sobą
powiązane. Druga zasada dynamiki w postaci uogólnionej wyprowadza się
wprost z newtonowskiego wzoru F=ma. :-)
> Sam moment może co najwyżej ukręcić
> półośkę, koło dwumasowe, itp.
>
Weź półośkę w jedną rękę i ukręć ją... :-D
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
10. Data: 2012-05-30 20:09:35
Temat: Re: najwolniejsze auto
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello R2r,
Wednesday, May 30, 2012, 7:33:28 PM, you wrote:
[...]
>> I dlatego moc i tylko moc umożliwia jazdę
> Bzdura. Ruch jednostajny w ogóle nie potrzebuje mocy ani siły.
Bzdura! Ruch jednostajny w rzeczywistym świecie wymaga siły
pokonujacej opory. siła * przesunięcie = energia, energia/czas = moc.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)