  • 1. Data: 2009-12-26 18:57:03
    Temat: najlepsza wydajność w stosunku do ceny
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    Witam

    Jaki sprzęt polecacie do tanich obliczeń? Chodzi głównie o
    obliczenia stałoprzecinkowe. Zastanawiam się aby kupić
    kilka zestawów: płyta główna, procesor, pamięć i spiąć
    wszystko kartami sieciowymi. Całkowity koszt nie może
    przekroczyć 10tys zł. Co byście zakupili?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-12-26 20:30:22
    Temat: Re: najlepsza wydajność w stosunku do ceny
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    9g2000yqc.googlegroups.com...
> [...]
    > wszystko kartami sieciowymi. Całkowity koszt nie może
    > przekroczyć 10tys zł. Co byście zakupili?

    Mam rozumieć, że obliczenia mogą być prowadzone wielowątkowo?

  • 3. Data: 2009-12-26 21:20:47
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 26 Gru, 21:30, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:
    > Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > grup
    9g2000yqc.googlegroups.com...

    > Mam rozumieć, że obliczenia mogą być prowadzone wielowątkowo?

    Tak, wielowątkowo, albo wieloprocesowo. Szukam jakiegoś mocnego i
    taniego sprzętu. Jeszcze chętniej bym wykupił (ale nie wiem co
    wychodzi
    taniej) na jakimś dużym serwerze np. 32 procesy na pełnej mocy przez
    rok czasu.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-12-26 21:28:28
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2009-12-26 19:57, Mariusz Marszałkowski pisze:
> [...]
    > wszystko kartami sieciowymi. Całkowity koszt nie może
    > przekroczyć 10tys zł. Co byście zakupili?

    4 karty AMD Radeon HD5970 albo 6 kart NVIDIA GeForce GTX295.

    miab

  • 5. Data: 2009-12-26 22:11:06
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 26 Gru, 22:28, miab <m...@w...pl> wrote:

    > 4 karty AMD Radeon HD5970 albo 6 kart NVIDIA GeForce GTX295.

    Z tego co wiem nie można na nich zaimplementować rekurencji, więc
    odpadają. Poza tym słyszałem że one nadają się do obliczeń
    zmiennoprzecinkowych a nie stało?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-12-27 01:06:46
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    Witam

    Jaki sprzęt polecacie do tanich obliczeń? Chodzi głównie o
    obliczenia stałoprzecinkowe. Zastanawiam się aby kupić
    ->
    Wektorowo czy skalarnie?

  • 7. Data: 2009-12-27 06:32:41
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 27 Gru, 02:06, "MC" <m...@g...pl> wrote:
    > U ytkownik "Mariusz Marsza kowski" <m...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:1039b0e1-bfe1-4ade-8541-1b1e58a4d419@k19g2000
    yqc.googlegroups.com...
    > Witam
    >
    > Jaki sprz t polecacie do tanich oblicze ? Chodzi g wnie o
    > obliczenia sta oprzecinkowe. Zastanawiam si aby kupi
    > ->
    > Wektorowo czy skalarnie?

    I tak i tak. Czesc obliczen da się zwektoryzowac, pozostałe beda
    wymagaly kilkunastu wydajnych szeregowych procesorow.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-12-27 09:13:20
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    On 27 Gru, 02:06, "MC" <m...@g...pl> wrote:
> [...]

    I tak i tak. Czesc obliczen da się zwektoryzowac, pozostałe beda
    wymagaly kilkunastu wydajnych szeregowych procesorow.
    Intel zrezygnował z Larrabee. To był taki mieszaniec.

  • 9. Data: 2009-12-27 21:46:34
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    Przede wszystkim jak chcesz mieć rzeczywiste wyniki obliczeń, to
    potrzebujesz pamięci ECC. Inaczej będziesz miał bity zależne od
    aktualnego promieniowania kosmicznego, a nie twoich danych wejściowych...

    Z tanich procesorów tą funkcjonalność obsługują praktycznie wszystkie
    desktopowe AMD. Ale musisz kupić odpowiednią płytę, te najtańsze nie
    mają przewodów do ECC. W przypadku Inteli niestety i7 i i5 nie obsługują
    ECC, musiałbyś kupić Xeony!