  • 1. Data: 2012-06-21 13:26:50
    Temat: najbardziej innowacyjny UI mobilny
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Jako że wczoraj pokazała się prezentacja nowej wersji kafli WP8,
    a tu taka cisza o tym przełomie, to pomyślałem że może zacznę.

    Kolejny przełom w mobilnym UI polega na zamianie 2 kolumn kafli
    na 4 kolumny mniejszych kafli, z możliwością łączenia kilku kafli
    w jeden i zrobienia większego. Coś mi się wydaje że MS się poddał
    z UI i "wojna" na UX, sprowadza się wg. MS do tego czy mają być
    ostre czy zaokrąglone rogi.
    Szczerze to miałem nadzieję na znacznie więcej. Te 2 kolumny kafli
    nie były co prawda ani innowacyjne, ani wygodne, ale wskazywały że
    szukają nowych rozwiązań i nie boją się testować publicznie na
    userach.
    Niestety zdaje się że kończy się kasa na promocję i eksperymenty,
    czas zacząć zarabiać na sprawdzonych rozwiązaniach.
    Inne nowości w WP idą ku lepszemu, ale są to nowości tylko w WP
    bo tak naprawdę to łatanie wcześniejszych braków i niedoróbek.
    Zresztą będzie można je ocenić dopiero jak się nowe słuchawki
    pojawią w sklepach. Oczywiście aktualnie zalegające magazyny
    Lumie nie dostaną WP8.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 2. Data: 2012-06-21 13:36:23
    Temat: Re: najbardziej innowacyjny UI mobilny
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Thu, 21 Jun 2012 11:26:50 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

> [...]
    > Zresztą będzie można je ocenić dopiero jak się nowe słuchawki
    > pojawią w sklepach. Oczywiście aktualnie zalegające magazyny

    Tyle, że WP będzie używalny może w okolicach wersji 8.5 Jak dobrze pójdzie
    oczywiście. A co do Nokii - wydaje się, że Microsoft ma chrapkę na Navteqa
    i patenty Nokii. Tylko, że za drobne. I jest na dobrej drodze.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Zrozum ze brandzlowanie sie "pseduo funkcjami multitaskingu" dla

  • 3. Data: 2012-06-21 22:32:05
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-06-21 13:36, Waldek Godel wrote:

    > Tyle, że WP będzie używalny może w okolicach wersji 8.5 Jak dobrze pójdzie
    > oczywiście. A co do Nokii - wydaje się, że Microsoft ma chrapkę na Navteqa
    > i patenty Nokii. Tylko, że za drobne. I jest na dobrej drodze.

    Poza tym, ze Surface zawiesil sie podczas prezentacji, zapowiada sie
    ciekawe urzadzenie a wlasciwie dwa urzadzenia:
    https://www.youtube.com/watch?v=1IMh-iSELdM

  • 4. Data: 2012-06-21 22:33:33
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Thu, 21 Jun 2012 22:32:05 +0200, atm napisał(a):

    > Poza tym, ze Surface zawiesil sie podczas prezentacji, zapowiada sie
    > ciekawe urzadzenie a wlasciwie dwa urzadzenia:
    > https://www.youtube.com/watch?v=1IMh-iSELdM

    Tradycyjnie, jak to produkty MS..

    A zapowiada się jedno ciekawe urządzenie i jedno kosmicznie nudne. Bo na
    jedno z nich nie będzie oprogramowania.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 5. Data: 2012-06-22 00:30:12
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-06-21 22:32, atm pisze:

    > Poza tym, ze Surface zawiesil sie podczas prezentacji, zapowiada sie
    > ciekawe urzadzenie a wlasciwie dwa urzadzenia:
    > https://www.youtube.com/watch?v=1IMh-iSELdM

    Ciiii, ani słowa o tym, bo to "woda na młyn" Pszemola ;) Ale nie będę
    wywoływał...

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 6. Data: 2012-06-22 00:51:40
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 22 Jun 2012 00:30:12 +0200, Krystek napisał(a):

    > Ciiii, ani słowa o tym, bo to "woda na młyn" Pszemola ;) Ale nie będę
    > wywoływał...

    Co robić, niewidzialnego (dla przeciętnego użyszkodnika) wieszania się (jak
    w iOS) jeszcze nie zrobili.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Gdybys nie byl durniem wiedzialbys iz pliki po BT przesyla sie w iphonie

  • 7. Data: 2012-06-22 12:31:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krystek" <s...@k...art.pl> napisał w wiadomości

    >>> oczywiście. A co do Nokii - wydaje się, że Microsoft ma chrapkę na

    > Ciiii, ani słowa o tym, bo to "woda na młyn" Pszemola ;) Ale nie będę
    > wywoływał...

    Etam, niech sobie pouzywa, iPad wyglada przy surface jak pisofszit. Jesli
    ceny beda takie jak podaja, to ja wlasnie czegos takiego bede potrzebowal.

  • 8. Data: 2012-06-22 14:03:35
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 22.06.2012 Ghost <g...@e...pl> napisał/a:

    > Etam, niech sobie pouzywa, iPad wyglada przy surface jak pisofszit. Jesli
    > ceny beda takie jak podaja, to ja wlasnie czegos takiego bede potrzebowal.

    Ale to są zupełnie różne urządzenia. Tablety PC które były przed ipadem,
    służyły do czegoś innego niż obecne popularne tablety, z systemami ios
    czy android. To jest zupełnie inny rodzaj zastosowań. To co pokazał MS
    to znowu tablet PC i tablet rozrywkowy, Dwa różne urządzenia, różne
    zastosowania.
    Apple pozycjonuje marketingiem ipada jako następcę PC, ale to tylko
    marketingowy bełkot. Owszem w pewnych zastosowaniach zastąpi PC,
    w niektórych tablet będzie lepszy, wygodniejszy. Ale też do wielu się
    zupełnie nie nadaje.
    Tablet, taki z androidem (bo ipad to rzeźnia z zarządzaniem plikami)
    jest świetny do oglądania fotek, filmów z wakacji, bajek w aucie, czy
    samolocie, cyfrowej mapy (Earth, skymap, itp), grania w gry planszowe,
    logiczne, platformówki, ogólnie gry dla dzieci typu edukacyjnego
    i proste kolorowanki działają na tym idealnie i tutaj tablet wygrywa
    z PC. Tablet nada się do przeczytania czegoś, o ile ma dobry ekran,
    z komfortem podobnym do czytania na laptopie, czasem jest wygodniejszy,
    czasem nie, zależy od lokalnych warunków. Ogólnie taki rozrywkowy
    tablet ma masę ciekawych zastosowań w których laptop będzie co najmniej
    znacznie mniej wygodny.

    Porównywanie tego z pc jest zupełnie bez sensu. MS pokazał 2 zupełnie
    różne urządzenia, ale wszystko zależy od oprogramowania. Wydaje mi się
    że jedno będzie atakować rynek domowej rozrywki, drugie segment
    tabletów PC, które niezależnie od mody na ipadopodobne, są cały czasz
    na rynku i mają swoją niszę. Pytanie kto zamiast X230T kupi PCtaba
    z klawiaturą na magnesach.
    Ale może kupią, bo ładny, nowy i reklamowany.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 9. Data: 2012-06-22 14:07:00
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 22 Jun 2012 12:03:35 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

    > Porównywanie tego z pc jest zupełnie bez sensu. MS pokazał 2 zupełnie
    > różne urządzenia, ale wszystko zależy od oprogramowania.

    ... którego nie ma i prędko nie będzie (na jedno z tych dwóch urządzeń)

> [...]
    > z klawiaturą na magnesach.
    > Ale może kupią, bo ładny, nowy i reklamowany.

    jakoś telefony z WP też są ładne nowe i reklamowane aż do wymiotów, a jakoś
    się nie rzucają. Tu też się raczej nie rzucą - choć szkoda, bo sprzęty są
    ciekawe. Za rok, półtora będzie można kupić za grosze, tak jak teraz
    Motorole Xoom, chodzą NOWE po 25-30% pierwotnej ceny.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 10. Data: 2012-06-22 16:47:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości

    >Etam, niech sobie pouzywa, iPad wyglada przy surface jak pisofszit.

    Tym niemniej Pszemol ma racje - Apple wyznacza kierunki, inni
    nasladuja.
    Dotykoway ekran, pojemnosciowy+gesty obslugi, ethernetu tez juz nie
    ma, ale pewnie USB jest 3.0 i umozliwia podlaczenie amazing szybkiej
    przejsciowki :-)

    Ale pomysl z klawiatura mi sie podoba :-)

    Tylko zeby sie ja dalo jakos odwrocic, zeby nie przeszkadzala gdy nie
    jest potrzebna :-)

    Zapamietajmy jednak na przyszlosc - odchylanej nozki i kamery
    wypoziomowanej nie wymyslil Apple tylko MS :-)

    J.