  • 51. Data: 2010-12-03 17:33:47
    Temat: Re: nagrywanie płytek DVD 8.5GB
    Od: Jacek S <o...@f...cy>

    W dniu 2010-12-02 12:38, Ghost pisze:

    > Bynajmniej, baranku.

    Baranka to sobie w rodzinie znajdź.
    Wysil się, poszukaj FAQ tejże grupy, zapoznaj się, tak jak i z
    netykietą, poczym wróć, przeproś, i wyjdź, nie trzaskając drzwiami.
    I do KF'a.

    --
    Jacek S.

  • 52. Data: 2010-12-03 17:50:37
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jacek S" <o...@f...cy> napisał w wiadomości

    > Baranka to sobie w rodzinie znajdź.
    > Wysil się, poszukaj FAQ tejże grupy, zapoznaj się, tak jak i z netykietą,
    > poczym wróć, przeproś, i wyjdź, nie trzaskając drzwiami.
    > I do KF'a.

    Bez tupniecia sie nie liczy, baranku.

  • 53. Data: 2010-12-03 18:49:34
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 3 Dec 2010 05:50:28 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Dwuwarstwowe TDK wypalane w rzadko używanych nagrywarkach LG i Pioneera. Do
    > kosza leciały 3 z 5 nagranych płyt. Podejrzewam, że jak próbowałbym zapisu z
    > maksymalną szybkością (zamiast minimalną) dostępną dla danego nośnika, to
    > poleciałyby do kosza wszystkie.

    No cóż, ja ostatnio kupiłem 2 czy 3 jakieś Imationy, wszystkie się
    dobrze nagrały. Dla odmiany na innej (starszej) nagrywarce Verbatim
    poległ.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 54. Data: 2010-12-03 19:35:25
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 3 Dec 2010 08:46:33 +0100, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał w wiadomości grup
    o-ip.info...
> [...]
    >
    > Dziwne. Ja zawsze wypalam na Verbatimach (DVD kupuję MCC004) i nigdy nie
    > zdarzyło mi się, aby DVD-DL wylądowała do kosza.

    Kilka Verbatimów też przerobiłem - poszły w cholerę niestety. Stwierdziłem,
    że testowanie / szukanie przyczyn wychodzi mi stanowczo za drogo i dałem
    sobie siana.

    [ Richard B. Riddick: Lesson Learned. No such word as "friend". ]
    [ ("The Chronicles of Riddick") ]

  • 55. Data: 2010-12-03 19:35:25
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 3 Dec 2010 08:42:20 +0100, Przemek napisał(a):

    > Przemysław Ryk nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    >
    > Właśnie zwróciłeś mi uwagę na mój kretynizm...
    > Miesięcznie wydaję na płytki z 80 zł mając na to ~160GB na jednorazowego
    > użytku płytki. Za 150 zl można 320 kupić...
    > Dzięki enyłej :)

    Takiej samokrytyki, to bym się nie spodziewał, ale... ;)

    Co do przelicznika - jednowarstwowe płyty wychodzą jeszcze taniej od dysku
    2,5" w zewnętrznej obudowie. Ale dla napędów 3,5" o dużej pojemności wygląda
    to mniej więcej tak:
    - dysk WD Elements Desktop o pojemności 1TB, podpinany po USB 2.0, kupujesz
    (Komputronik sprawdzałem) za 230 zł brutto
    - nagranie 1000 GB danych na jednowarstwowe płyty wymaga 213 nośników
    (1000/4,7). Zakładam zakup dwóch szpindli po 100 sztuk i dwóch po 10 sztuk.
    Razem daje to kwotę: 2*109,90 + 2*12,81 = 245,42 PLN

    Ok - na nośnikach optycznych w takim założeniu nagrasz około 32 GB więcej
    danych (o ile je tak dokładnie na płytkach poupychasz).

    Ja tam wolę obudowę z dyskiem, nawet gdybym miał wyłącznie z komunikacji via
    USB 2.0 korzystać.

    [ Dopóki mój szef myśli, że ja dużo zarabiam ]
    [ dopóty ja będę tak robił, żeby on myslał, że ja dużo robię... ]

  • 56. Data: 2010-12-03 19:35:25
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 3 Dec 2010 08:26:54 +0100, Ghost napisał(a):

    > Dysku nie wsadzisz do DVD playera, do niektorych co najwyzej podlaczysz, ale
    > z obsluga tez bedzie gorzej niz przy uzyciu plytki.

    OK - zgoda. Aczkolwiek to też zależy, jak kto lubi korzystać z tego typu
    zabawek. U większości moich znajomych doskonale sprawdza się opcja podpięcia
    stacjonarnego kompa czy podpinania notebooka bezpośrednio pod telewizor pod
    HDMI (jak chcą oglądać telewizję, to idzie bezpośrednio przez kablówkę /
    dekoder którejś z cyfrowych platform. Jak chcą oglądać film - wrzucają go po
    prostu z komputera). Rozwiązanie okazało się na tyle wygodnym, że
    prawdopodobnie niedługo będę składał przynajmniej dwa małe, ciche
    komputerki, które właśnie za tego typu odtwarzacze / serwery mediów w domu
    służyć będą.

    To jedno. Drugi zestaw argumentów - dla mnie akurat istotniejszych - to:
    - ilość zajmowanego miejsca przez 2,5" dysk o pojemności (załóżmy) 640GB w
    objętością zajmowaną przez płyty DVD/DVD DL/Blu-ray pozwalające na zapis tej
    samej ilości danych
    - awaryjność nośników - zawsze wypalałem na porządniejszych płytkach (TDK,
    Verbatim, Plextor) licząc na to, że zapis "trochę" wytrzyma. Co ostatnio
    sprawdzam jakieś nośniki w archiwum, to okazuje się, że spora część z nich
    po prostu padła. Owszem - dyski też padają i pad dysku jest bardziej
    dotkliwy (co innego stracić 8,5GB danych, a co innego 640GB), ale z drugiej
    strony - w jednym egzemplarzu, to ja wrażliwych i niemożliwych do odzyskania
    danych po prostu nie trzymam. :)
    - brak możliwości aktualizacji zapisu - owszem, niby można wypalać na
    płytach wielokrotnego zapisu, ale umówmy się - jest to koszmarnie wolne
    - czasy dostępu / transferu danych

    [ Sam nie wiem co jest gorsze: bycie alkoholikiem czy seksoholikiem? ]
    [ W pierwszym przypadku Ci nie staje, w drugim nie ma czasu wypić... ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 57. Data: 2010-12-03 19:46:25
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    o...

> [...]
    > prawdopodobnie niedługo będę składał przynajmniej dwa małe, ciche
    > komputerki, które właśnie za tego typu odtwarzacze / serwery mediów w domu

    Degustibus - dla mnie to rozwiazanie jest koszmarne, ale BTW doloz sobie od
    razu karte tunera DVB, bedziesz mial wszystko w jednym pudelku.

  • 58. Data: 2010-12-03 20:15:25
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 3 Dec 2010 20:46:25 +0100, Ghost napisał(a):

    (ciach...)
    > Degustibus - dla mnie to rozwiazanie jest koszmarne, ale BTW doloz sobie od
    > razu karte tunera DVB, bedziesz mial wszystko w jednym pudelku.

    Tam gdzie nie ma "stacjonarnego" urządzenia z jakiejś kablówki podłączonego
    bezpośrednio do telewizora - pewnie tak się skończy.

    [ Przekonania są bardziej niebezpiecznymi wrogami prawdy niż kłamstwa. ]
    [ (Friedrich Wilhelm Nietsche) ]

  • 59. Data: 2010-12-03 20:15:26
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 3 Dec 2010 19:49:34 +0100, MadMan napisał(a):

    > No cóż, ja ostatnio kupiłem 2 czy 3 jakieś Imationy, wszystkie się
    > dobrze nagrały. Dla odmiany na innej (starszej) nagrywarce Verbatim
    > poległ.

    Mam w kompie władowane napędy:
    - LG GH20NS10
    - Pioneer DVR-215D

    Próbowałem palić nośniki DVD+R DL zarówno Verbatima, jak i TDK. Na 5 płytek
    wypalały się średnio 3 (przy założeniu najmniejszej prędkości nagrywania).
    Źródło plików leżało na nieobciążonej macierzy RAID0 (2 dyski 7200 rpm
    podpięte pod ICH10R).

    [ Są dwa sposoby na zrozumienie kobiety: pierwszy nie działa, drugi nie ]
    [ istnieje. (demotywatory.pl) ]