  • 111. Data: 2011-05-10 19:56:41
    Temat: Re: naganna praktyka ubezpieczycieli ? z3e orzecznictwo s?dów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów
    Od: "HK8" <p...@o...pl>

    Dzisiaj niezależny biegły mi powiedział (już gdzieś to napisałem), że jak
    pas jest wyznaczony to może to oznaczać (nie umiem zacytować wyrażenia
    którego użył) że jest tam miejsce wyłącznie na jeden pojazd, że to może
    wynikać z definicji pasa.

    Gdyby nie było wyznaczonych pasów to sprawa jest prosta.

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@e...net.pl> napisał w
    wiadomości news:iqc51n$i5a$1@inews.gazeta.pl...

  • 112. Data: 2011-05-10 20:02:00
    Od: k...@o...pl

    > Sprawa po 5 minutach wygrana.
    > Grzybol

    Gowno prawda. Dzis mam troche w ryju i nie chce mi sie klawiszowac, jutro
    opisze przygode wzieta z zycia mojego.
    Kapec

  • 113. Data: 2011-05-10 20:08:10
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    HK8 pisze:
> [...]
    > pas jest wyznaczony to może to oznaczać (nie umiem zacytować wyrażenia
    > którego użył) że jest tam miejsce wyłącznie na jeden pojazd, że to może

    Sorry ale z podanej definicji wynika że jest tam miejsce conajmniej na
    jeden pojazd - znaczenie słowa "wystarczający" - czyli ">=". W przepisie
    nie ma sformułowania ".. każdy z pasów jezdni POZWALAJĄCY na ruch co
    najwyżej jednego pojazdu".
    Czy motocykl może wyprzedzać inny motocykl na tym samym pasie?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 114. Data: 2011-05-10 20:37:33
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 10.05.2011 Grzybol <g...@w...pl> napisał/a:

    > Liczy się protokół policji stwierdzający winę. Biegłych może se firma
    > ubezpieczeniowa powoływać 100. Nie ma większego znaczenia dla sprawy. W
    > sądzie liczy się biegły sądowy wyznaczony przez sędziego na wniosek Twój lub
    > firmy ubezpieczeniowej. Oczywiście jeśli sąd uzna że jest potrzebny. Bo jak
    > dla mnie to sprawa jest wygrana od ręki. Oczywiście nigdzie nie napisałeś
    > jeszcze czyja była wina stwierdzona przez policję, bo jeśli Twoja to szkoda
    > atramentu na cały post...

    Ja pierdolę, Grzybol pisze z poprawnym kodowaniem, z sensem i zrozumiałymi
    zdaniami, świat się kończy. Znaczy usnet umiera. Hahhahaha.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 115. Data: 2011-05-10 20:54:45
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    AZ pisze:

    > Ty nadal swoje, co stwierdzila policja na miejscu zdarzenia?

    Normalnie beton. Odporny na wiedze, trudny do zarąbania (copyright by
    Piotr Fronczewski)

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 116. Data: 2011-05-10 21:03:20
    Od: jeDrASS <b...@u...gov>

    On 2011-05-10 21:47, Grzybol wrote:

    > Kurwa, ale to jakieś PZU napisało Ci liścik w którym tak piszą. Pierdol
    > to i wnieś sprawę do sądu. Najpierw napisz im o tym, że nie zgadzasz się
    > z nimi, żądasz wypłaty odszkodowania, bo jak nie to wnosisz sprawę do
    > sądu. Tyle. A język miałem zmienić...

    tak czytam.. czytam.. i chyba jednak ZU nie powinien mu wypłacać kasy,
    jeszcze naprawi ten motocykl i będzie jeździł po drodze.. miotał się po
    tych pasach ruchu i znów będzie nieszczęście..

    --
    jeDrASS

  • 117. Data: 2011-05-10 21:16:39
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia 10-05-2011 o 22:08:10 Piotr Rezmer

> [...]
    > najwyżej jednego pojazdu".
    > Czy motocykl może wyprzedzać inny motocykl na tym samym pasie?

    czytam, czytam i cycki mi opadajo.... kolego pokrzywdzony, czy Ty chcesz
    wygrać czy nie? bo z tego co piszesz to sam stajesz po stronie złego TU.
    ludzie piszą, niektórzy z sensem, w oparciu o swoje doświadczenie życiowe
    a Ty nic. ogarnij się.

    i mam propozycje która pewnie spodoba się wszystkim. zrób zdjęcia miejsca
    zdarzenia i nam pokaż. do tego dodaj szkic sytuacyjny. i będzie wszystko
    jasne bo tak to na razie bijecie piane z niewiadomoczego.

    pozdrawiam.

  • 118. Data: 2011-05-10 21:33:27
    Temat: Re: naganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów
    Od: PN <k...@w...pl>

    W dniu 2011-05-10 21:23, HK8 pisze:
    > Sąd ocenia materiał dowodowy

    prawda

    > jeśli wylosuję biegłego który podziela stanowisko ubezpieczyciela,
    > przegrałem, lub muszę jakoś udowodnić że biegły się myli
    > ale nie mam pojęcia jak to zrobić

    od tego są prawnicy, którzy wiedzą jak to robić:)
    dzwoń po kancelariach i niech Cię ręka boska broni przed posłuchaniem
    kogokolwiek z tych co Ci tu radzą. Chyba, że masz za dużo pieniędzy.

    > biegły ubezpieczyciela swoje wnioski tez wyprowadza z kodeksu

    jakiego kodeksu?to byłoby niezłe, biegły piszący opinię na okoliczność
    przepisów prawa. Takiego biegłego byś załatwił w 10 sekund Iura novit
    curia, biegły ma się wypowiedzieć co do faktów a nie prawa

  • 119. Data: 2011-05-11 05:21:56
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Gr4N4c1K pisze:

> [...]
    > wygrać czy nie? bo z tego co piszesz to sam stajesz po stronie złego TU.
    > ludzie piszą, niektórzy z sensem, w oparciu o swoje doświadczenie

    A to nie mnie TU chce wykiwać :) Myślę, że HK8 źle zrobił szukając
    pomocy w TU. To tak jak przed walką bokserską zapytać przeciwnika o jego
    słabe strony. Wyśmieje cię, powie "już nie żyjesz" itd. Zadaniem TU jest
    robienie zysku, a to głównie przez obniżanie kosztów. Zaś to "niestety"
    dla TU oznacza działanie w ramach prawa. Nie mogą do HK8 zadzwonić i
    powiedzieć że spuszczą mu łomot jak się nie wycofa. Zatem muszą wpłynąć
    na psychikę przeciwnika, żeby on sam odpuścił. Pewnie tego się uczy
    pracowników TU na szkoleniach.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 120. Data: 2011-05-11 05:23:27
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    HK8 wrote:
    > gildor, właśnie cały ten wątek jest o tym, że intuicyjnie masz rację w
    > praktyce, wg biegłego ubezpieczyciela nie
    >
    > jak napisałem po dzisiejszej rozmowie z biegłym niezależnym, jeśli pas jest
    > wyznaczony to może to oznaczać, że jest tam tylko tyle miejsca ile wystarczy
    > na jeden samochód i Ty nie masz prawa tam być

    A jak jest miejsce na samochod star 28, i jada obok siebie dwa maluchy?
    Albo jak jedzie rowerzysta? Nie wolno go ominac, tak? Spusc tego
    bieglego w sedesie, albo niech poda podstawe prawna.

    > jazda w korkach np. w Warszawie to jazda po pasach wyznaczonych a wg
    > biegłych ubezpieczyciela nie ma prawa obok samochodu jechać motocykl, w
    > przypadku kolizji nie z winy motocyklisty jest duża szansa że motocyklista
    > nie dostanie z polisy sprawcy odszkodowania
    > w tym tygodniu dostanę w tej sprawie opinię
    > nie jest ważne stanowisko policji
    > dla sądu jest ważne stanowisko biegłego !!!

    Dla sadu jest wazna wykladnia kodeksu. A jak nie dla rejonowego, to dla
    wyzszej instancji.

> [...]
    > zmieścimy w korku, jeśli na gruncie prawa i praktyki sądów to wszystko jest
    > guzik warte
    > guzik warte w sądach są artykuły policjantów, że można "przeciskać się w
    > korku", itp.
    >
    > ja nie mam jeszcze rozstrzygających stwierdzeń jeśli chodzi o sąd, na razie
    > wiem, że w mojej sprawie najprawdopodobniej dotanę odmowę odszkodowania z
    > polisy OC sprawcy
    > i nie wiem jeszcze co z tym zrobić
    > jutro spotykam się z rzeczoznawcą
    > jeśli skorzystam z prawników to dołożę do interesu, mam dużo dylematów na

    Jak skorzystasz z prawnikow, a nie dyletantow, to nie dolozysz. Najwyzej
    sie sprawa oprze o wojewodzki.
    K.