  • 81. Data: 2014-12-01 16:25:24
    Temat: Re: na co czekac?
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:m5htcb$p3c$...@d...me...

    "Ghost" <g...@e...com> wrote:

    >Ghost, ile Ty zarabiasz?
    >Nie pytam o konkretną kwotę oczywiście, napisz proszę czy >= czy < od 5k
    >zł...

    I uważasz, ze mój zarobek jest w jakikolwiek sposób skorelowany ze średnia
    grupy? Przecież to się kupy nie trzyma zwłaszcza, ze ja nawet nie przystaje
    do mojej grupy zawodowej, a wiesz czemu? Z tego samego powodu co niektórzy
    zarabiają mniej bo pracują w danym miejscu Polski. Nie, nie chodzi o to, ze
    pracuje w Warszawie, bo mieszkam na Śląsku.

  • 82. Data: 2014-12-01 16:26:43
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    masti <g...@t...hell> wrote:

    > zgadłeś

    OK

    > i co z tego? grupa nie jest reprezetatywna.

    Masti, celem tej konkretnej dyskusji jest ustalenie czy grupowicze aktywni
    na tej grupie mają wystarczającą siłe nabywczą aby rozmawiać o
    potencjalnych zakupach flagowców Samsunga lub HTC, LG czy smartfonów Apple.

    Ja stoję na stanowisku, że większość grupowiczów nie miałaby problemu z
    takim zakupem.

    Natomiast kolega "Z" i kolega Tomasz wyrażają wspólnie pogląd, że dyskusje
    o takich telefonach nie mają sensu na tej grupie (ani w ogóle w Polsce) bo
    nikt normalny nie wydałby całej swojej miesięcznej pensji brutto na
    smartfona - oni twierdzą, że wszyscy tu zarabiają te 2000-2500zł...

    Teraz rozumiesz lepiej kontekst mojego pytania?

    > Poza tym ludzie, którzy mają pieniądze to mają je nie dlatego, żę dużo
    > zarabiają tylko rozsądnie wydają

    W pewnym sensie masz rację, i masz prawo tak myśleć bo sam dużo zarabiasz.
    Ale są pewne koszty stałe których uniknąć nie jesteś w stanie więc poniżej
    pewnych zarobków, jak są na tyle niskie ze potrzeby minimalne nie sa
    pokrywane, nie ma mowy o rozsądnym wydawaniu - oszczędzić się po prostu nie
    uda i już. I rzeczywiście zakup smartfona za 3000zł można śmiało
    potraktować jako luksus w przypadku zarobków o ktorych mówił "z": 2500
    brutto na miesiąc.

  • 83. Data: 2014-12-01 16:34:24
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >Ja stoję na stanowisku, że większość grupowiczów nie miałaby problemu z
    >takim zakupem.

    Ile razy trzeba ci powtarzać? Moja zona używa srajfona, ale w życiu pewnie
    nie dałaby pewnie więcej jak trzy stówki za telefon gdyby miała go za swoje
    kupić, mimo, ze używa wielu funkcji smartfona. Dodam, ze zarobkami mocno
    przewyższa wszystkie kwoty jakie tu wymieniałeś, i co? Ano to, ze nie
    wystarczy, żeby grało i świeciło, musi w czyiś oczach być warte wydania
    określonych pieniędzy, niezależnie ile się ich ma koncie w tym samym
    momencie.

    Moim zdaniem srajfon nie jest wart pieniędzy jakie barany są gotowe dać zań.

  • 84. Data: 2014-12-01 16:38:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

> [...]
    >
    > Ja stoję na stanowisku, że większość grupowiczów nie miałaby problemu z

    i właśnie popełniłeś błąd o którym mówiłem powyżej. Ekstrapolujesz jedną
    wypowiedź na całą grupę. Na dodatek nie jesteś w stanie tego
    zweryfikować. W internecie nikt nie wie, że jestem kotem.

> [...]
    > nikt normalny nie wydałby całej swojej miesięcznej pensji brutto na
    > smartfona - oni twierdzą, że wszyscy tu zarabiają te 2000-2500zł...

    a skąd wiesz, że nie?

> [...]
    > uda i już. I rzeczywiście zakup smartfona za 3000zł można śmiało
    > potraktować jako luksus w przypadku zarobków o ktorych mówił "z": 2500

    znam osoby, które nie zarabiają 2500 na miesiąc a srajfona mają. Więc to
    nie jest tak jak myślisz. Są tacy co koniecznie muszą zaszpanowa. Są
    tacy u których dziłą efekt szminki
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_szminki

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 85. Data: 2014-12-01 16:47:06
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...com> wrote:

    > I uważasz, ze mój zarobek jest w jakikolwiek sposób skorelowany ze średnia grupy?

    Oczywiście że tak.

    Twoje zarobki wchodzą do sumy, tej w liczniku we wzorze na średnią zarobków
    grupowiczów.

    Wszakże jesteś aktywnym grupowiczem, czyż nie?

  • 86. Data: 2014-12-01 17:01:40
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    masti <g...@t...hell> wrote:

    > znam osoby, które nie zarabiają 2500 na miesiąc a srajfona mają. Więc to
    > nie jest tak jak myślisz.

    Nie wciskaj mi dziecka w brzuch :-) Nigdzie nie napisałem że tak myślę. Na
    świecie jest dużo ludzi niepoważnych, którzy kupują rzeczy na które ich nie
    stać i ja doskonale sobie zdaje z tego fsktu sprawę.

    > Są tacy co koniecznie muszą zaszpanowa. Są
    > tacy u których dziłą efekt szminki
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_szminki

    Zgoda, są ludzie kupujący iPhone dla szpanu, mimo że ich nie stać.

    Z faktu że są tacy ludzie nie wynika bynajmniej że wszyscy posiadacze
    iPhona należą do tej właśnie kategorii.

  • 87. Data: 2014-12-01 17:06:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

> [...]
    >
    > Zgoda, są ludzie kupujący iPhone dla szpanu, mimo że ich nie stać.
    >
    > Z faktu że są tacy ludzie nie wynika bynajmniej że wszyscy posiadacze

    z moich obserwacji wynika, ze niezależnie od tego czy osobnik
    posiadający ajfona ma czy nie ma wystarczającej ilości kasy to kupował
    go dla szpanu a nie funkcjonalności. takie zycie.

  • 88. Data: 2014-12-01 17:09:18
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    masti <g...@t...hell> wrote:

    > z moich obserwacji wynika, ze niezależnie od tego czy osobnik
    > posiadający ajfona ma czy nie ma wystarczającej ilości kasy to kupował
    > go dla szpanu a nie funkcjonalności. takie zycie.

    Jasne... Jestes po prostu negatywnie uprzedzony.

  • 89. Data: 2014-12-01 17:27:36
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    masti <g...@t...hell> wrote:

    >Jasne... Jestes po prostu negatywnie uprzedzony.

    Kłopot w tym, ze twoja teoria wymaga jeszcze wymyślenia powodu tegoż
    uprzedzenia, a podejście bez kreowania dodatkowych bytów (tu: uprzedzenie),
    wymaga jedynie akceptacji czyjejś obserwacji.

  • 90. Data: 2014-12-01 17:31:24
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >Oczywiście że tak.

    >Twoje zarobki wchodzą do sumy, tej w liczniku we wzorze na średnią zarobków
    >grupowiczów.

    >Wszakże jesteś aktywnym grupowiczem, czyż nie?

    I niby w jakim stopniu jest skorelowany?