  • 11. Data: 2022-10-21 17:47:37
    Temat: Re: może bym zasilacz sobie kupił
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Oct 2022 17:35:06 +0200, heby wrote:

    > Ponieważ nie ograniczyłeś tym pytaniem ceny, to podpowiem jakiego
    > biedazasilacza nie kupować, może ktoś inny przeczyta i się nie skusi.
    > Mój biedazasilacz to JPS-305D, ale jestem prawie pewny że inne
    > konstrukcje "305" są identyczne, np. RXN-305D czy PS-305D.

    Tam bylo pare odmian.
    Mam jeden taki z przetwornicą impulsową.

    Tez z transformatorem mialy problem z ogranicznikiem prądu - czesto
    byl to wylacznik a nie ogranicznik.

    Ten impulsowy sieje na RF ..

    > Jako prymitywny zasilacz może by i dał radę, ale potencjometr regulacji
    > prądu jest tak zaprojektowany, że w momencie przerwania styku (w wyniku
    > zabrudzenia potencjometru) pozwala na maksymalny prąd. Więc taki
    > ogranicznik do dupy. Kręcenie nim w trakcie pracy powoduje szpilki prądu
    > 5A w najgorszym wypadku.
    >
    > Zaczynam powoli rozumieć dlaczego zasilacze z cyfrową regulacją mają
    > jednak sens.

    Przez lata byly analogowe i jakos sie sprawdzały.
    Kwestia schematu i potencjometrow ?

    J.

  • 12. Data: 2022-10-21 17:52:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/10/2022 17:47, J.F wrote:
    > Tam bylo pare odmian.
    > Mam jeden taki z przetwornicą impulsową.

    Może, na razie to 3-ci. Jak pierwszy spalił mi coś na ograniczaniu I to
    podejrzliwie popytałem znajomych z tym samym złomem (w innych
    odmianach). Wszedzie to samo - trzeszczący potencjomentr ogranicznika
    powoduje szpilki max prądu.

    Nastepny będzie cyfrowy, właśnie z tego powodu. Bo użytkowo wolałbym
    analogowy.

    > Tez z transformatorem mialy problem z ogranicznikiem prądu - czesto
    > byl to wylacznik a nie ogranicznik.

    Tutaj jest ogranicznik z priorytetem nad napicie. Działa dostatecznie
    dobrze, jak działa.

    > Ten impulsowy sieje na RF ..

    Nie spodziewam się niczego innego. Specjalnie chciałem
    "transformatorowy" właśnie z tego powodu, że znacznie droższy,
    impulsowy, generował warkocz szumu na zasilaniu. Ten też troche szumi,
    ale nie do tego stopnia.

    > Przez lata byly analogowe i jakos sie sprawdzały.
    > Kwestia schematu i potencjometrow ?

    Kwestia zastanowienia się projektanta, co jeśli będzie przerwa w
    obwodzie potencjometru. może tej mysli brakło, a może ta myśl
    spowodowała by ekstra koszt 0.5 centa.

  • 13. Data: 2022-10-21 18:19:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Oct 2022 00:49:52 +0100, PiteR napisał(a):

    > kieszeń mnie pali.
    >
    > pochwalcie się jakie macie ;)

    Nie śmiejcie się, ale ja nadal używam zakupionego chyba gdzieś w początkach
    lat 80-tych zasilacza ZST-1. A że nie robiłem bardziej ambitnych projektów,
    to mi z biedą wystarczał i nadal wystarcza.
    Aczkolwiek wiele lat chorowałem na jakiś zasilacz dwukanałowy tak gdzieś
    0-30V i 0-5A, z możliwością wypuszczenia zasilania symetrycznego.
    Może taki jeszcze kupię, bo teraz są już relatywnie sporo tańsze, niż w
    latach 90-tych.

    Kilka lat temu kupiłem B6AC+ v.2, kupiłem dla niej koszyczki i przewody,
    aby zrobić balansery i w zasadzie nawet koszyczków nie zmontowałem ani nie
    podłączyłem. Jak mam kilka ogniw, to je ładuję po kolei.
    Może na emeryturze będę miał więcej czasu. Albo chęci ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2022-10-21 18:41:36
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.10.2022 o 01:49, PiteR pisze:
    > kieszeń mnie pali.
    >
    > pochwalcie się jakie macie ;)

    Ostatnio mnie nagliło a że mam całe stado wszelakich zasilaczy
    impulsowych czy transformatorowych, jako źródło, to postanowiłem sobie
    zrobić na własne potrzeby, to co mi wystarczy. Kupiłem 2 moduły:
    https://allegro.pl/oferta/zasilacz-przetwornica-dc-d
    c-step-down-0-5-30v-4a-10893495265
    i ustawiłem jeden z nich w buforze z akumulatorem, takim żelowym 7Ah
    Żeby obudowa nie była za wielgachna na stole, to stoi pod stołem :D...a
    same wyświetlacze z wyjściem/gniazdami mam na stole.

    Super sprawa, bo praktycznie załatwia mi wszystko co potrzebuję w
    niskiej cenie. Jeśli "klęknie" mi samo źródło napięcia to nawet się w
    naprawę nie będę bawił i podstawiam następny z piwnicy.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 15. Data: 2022-10-21 18:52:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Oct 2022 18:19:44 +0200, Adam wrote:

    > Nie śmiejcie się, ale ja nadal używam zakupionego chyba gdzieś w początkach
    > lat 80-tych zasilacza ZST-1. A że nie robiłem bardziej ambitnych projektów,
    > to mi z biedą wystarczał i nadal wystarcza.

    Smiac sie nie ma co - stare, ale dobre.
    I co - elektrolity nie wyschly i filtrują?

    Ale jak czlowiek takiego nie ma, albo potrzeby rosną, a portfel go
    roznosi ... to ma problem :-)

    > Aczkolwiek wiele lat chorowałem na jakiś zasilacz dwukanałowy tak gdzieś
    > 0-30V i 0-5A, z możliwością wypuszczenia zasilania symetrycznego.

    W miedzyczasie chyba spadlo zapotrzebowanie na symetryczne zasilanie
    :-)

    J.

  • 16. Data: 2022-10-21 18:55:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Oct 2022 17:52:55 +0200, heby wrote:
    > [...]

    > Nie spodziewam się niczego innego. Specjalnie chciałem

    Niby sie nie spodziewalem, ale raz mi namieszal.
    Sprawdzalem stare radyjka, czy to juz mozna z czystym sumieniem
    wywalic na zlom, same szumy ... ale cos mnie tknelo i sprawdzilem
    podobnie na bateriach :-)

    I potencjometr najtanszy :-)

    J.

  • 17. Data: 2022-10-21 20:40:36
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    piątek, 21 października 2022 o 17:47:39 UTC+2 J.F napisał(a):

    > Tam bylo pare odmian.
    > Mam jeden taki z przetwornicą impulsową.
    >
    > Tez z transformatorem mialy problem z ogranicznikiem prądu - czesto
    > byl to wylacznik a nie ogranicznik.
    >
    > Ten impulsowy sieje na RF ..

    Wszystkie sieją. Kwesta dB. Jakiś czas temu niemce eksperymenta zrobili co
    najlepsze
    do super duper niskoszumnych wzmacniaczy RF. Najmniejsze szumy miał staroć 723
    zasilany
    bateriami (-70-75 dB? mogłem poknocić, klepię z pamięci), najgorzej wypadł 317.

    Ja używam podwójnego skleconego 10-15 lat temu zasilacza z electronics labs.
    Konstrukcja mocno oklepana w internetach.
    Ten nie pali mi diod laserowych które są dość wrażliwe na elektrostatykę i piki
    prądowe.
    https://www.electronics-lab.com/project/0-30-vdc-sta
    bilized-power-supply-with-current-control-0-002-3-a/
    Jak się dowiedziałem jest to kopia jakiegoś fabrycznego zasilacza którego nazwy nie
    pamiętam.
    W oryginale siedziały jakieś inne OPampy na ciut wyższe napięcie pracy niż tu
    wymienione TL081.

  • 18. Data: 2022-10-21 23:20:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1iqu5sjl8532p.jfnvfsaagxm7$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > I potencjometr najtanszy :-)

    może wymienić potencjometr na stereo
    i zblokować bardziej kondensatorem.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 19. Data: 2022-10-21 23:31:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6352cbfc$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

    > Kupiłem 2 moduły:
    > https://allegro.pl/oferta/zasilacz-przetwornica-dc-d
    c-step-down-0-5
    > -30v-4a-10893495265 i ustawiłem jeden z nich w buforze z
    > akumulatorem, takim żelowym 7Ah

    Pojeby z Allegro blokują Vivaldi.

    Jak ja nienawidzę tych debili. eBay niebo a ziemia.

    > You have been blocked.
    > Why this blocking? Something about the behaviour of the browser has
    > caught our attention.

    żeby mieć attention najpierw trzeba mieć mózg.

    There are various possible explanations for this:
    1. you are browsing and clicking at a speed much faster
    than expected of a human being

    2. pojebany portalik Przemków i Łukaszy.

    3. something is preventing Javascript from working on your computer
    there is a robot on the same network (IP XX.XX.XX.XX) as you

    w dupie waszej jest robot

    If something does not work please let us know.

    krowie nie warto i tak nie zrozumie tylko poliże.

  • 20. Data: 2022-10-22 09:49:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Oct 2022 22:31:24 +0100, PiteR napisał(a):

    > Pojeby z Allegro blokują Vivaldi.

    Że co? U mnie działa.
    --
    Jacek