-
11. Data: 2012-12-12 09:50:05
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-12-12, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:
>> Jedyne sensowne motocykle jakie można używać zimą to enduro, i to w
>> terenie - chociaż też trzeba uważać jak cholera bo zamarzają zawieszenia
>> i hamulce a przyczepność (a raczej nędzne jej resztki) mogą wyparować w
>> ułamku sekundy.
>
> Zamarza olej w zawieszeniu i płyn hamulcowy?
>
Miejska legenda, latalem zygzakiem przy -15 i nie zauwazylem wiekszej roznicy.
Choc moze to miec zwiazek z tym ze u mnie w przodzie jest olej 5W a z tylu gaz.
Ale w hamulcach to nie wiem co moze zamarznac.
--
Artur
ZZR 1200
-
12. Data: 2012-12-12 09:51:45
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
AZ <a...@g...com> wrote:
>> Zamarza olej w zawieszeniu i płyn hamulcowy?
>>
> Miejska legenda, latalem zygzakiem przy -15 i nie zauwazylem wiekszej roznicy.
> Choc moze to miec zwiazek z tym ze u mnie w przodzie jest olej 5W a z tylu gaz.
> Ale w hamulcach to nie wiem co moze zamarznac.
Dlatego się zdziwiłem :)
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
13. Data: 2012-12-12 09:55:50
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-12-12, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:
>> Miejska legenda, latalem zygzakiem przy -15 i nie zauwazylem wiekszej roznicy.
>> Choc moze to miec zwiazek z tym ze u mnie w przodzie jest olej 5W a z tylu gaz.
>> Ale w hamulcach to nie wiem co moze zamarznac.
>
> Dlatego się zdziwiłem :)
>
Jest jeszcze pozytywny aspekt, przy temperaturach 0 i nizej gaznikowce maja
pare kucy wiecej ;-)
--
Artur
ZZR 1200
-
14. Data: 2012-12-12 10:49:23
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2012-12-12 09:55, AZ pisze:
> On 2012-12-12, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:
>>> Miejska legenda, latalem zygzakiem przy -15 i nie zauwazylem wiekszej roznicy.
>>> Choc moze to miec zwiazek z tym ze u mnie w przodzie jest olej 5W a z tylu gaz.
>>> Ale w hamulcach to nie wiem co moze zamarznac.
>>
>> Dlatego się zdziwiłem :)
>>
> Jest jeszcze pozytywny aspekt, przy temperaturach 0 i nizej gaznikowce maja
> pare kucy wiecej ;-)
>
A wtryskowece niby dlaczego nie ? Powietrze jest tak samo geste dla
wszystkich.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---
-
15. Data: 2012-12-12 10:51:08
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-12-12, Kuczu <q...@g...com> wrote:
>>
>> Jest jeszcze pozytywny aspekt, przy temperaturach 0 i nizej gaznikowce maja
>> pare kucy wiecej ;-)
>>
>
> A wtryskowece niby dlaczego nie ? Powietrze jest tak samo geste dla
> wszystkich.
>
A gdzie ja napisalem ze wtryskowce nie? He? Wtrysk sie dostosuje bo ma
przeplywke a gaznik nie.
--
Artur
ZZR 1200
-
16. Data: 2012-12-12 11:56:52
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Od: w...@g...com
W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 15:59:26 UTC+1 użytkownik Prawy napisał:
> witam
>
> śnieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i
kompromisach może być.
>
> pytanie jakich niezbędnych zabiegów wymaga motor by jeździł zimą
>
> Pisze pierwszą rzecz jaka wydaje sie niezbędna:
>
>
>
> 1. opony ze szpikulcami
>
> 2.
>
> 3. ...
>
>
>
> co tam jeszcze?
wyobrażam sobie jakiegoś enduraka/crossa 2t i skoro nie szpikulce na koła to może
jest opcja założenia po prostu łancuchów? Ktoś proował?
coraz bardziej mi sie to podoba - właściewie łańcuchy mogłbym założyć od razu u
siebie, bez dokupowania czegokolwiek/kół, motora nic, natychmiastowa przeróbka i
heja!
-
17. Data: 2012-12-12 11:59:05
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Od: Prawy <r...@g...com>
W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 15:59:26 UTC+1 użytkownik Prawy napisał:
> witam
>
> śnieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i
kompromisach może być.
>
> pytanie jakich niezbędnych zabiegów wymaga motor by jeździł zimą
>
> Pisze pierwszą rzecz jaka wydaje sie niezbędna:
>
>
>
> 1. opony ze szpikulcami
>
> 2.
>
> 3. ...
>
>
>
> co tam jeszcze?
czy ktoś próbował założyć po prostu łańcuchy na koła moto, jakie to daje efekty,
jakie są problemy? akurat tak sie składa że mam enduraka, trochę przycieżkiego ale
jeśli to oszczędziłoby mi kłopotu z oponami z kolcami to może warto poprobowac dla
samej próby...
-
18. Data: 2012-12-12 12:00:17
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-12-12, Prawy <r...@g...com> wrote:
>
> czy ktoś próbował założyć po prostu łańcuchy na koła moto, jakie to daje efekty,
jakie są problemy? akurat tak sie składa że mam enduraka, trochę przycieżkiego ale
jeśli to oszczędziłoby mi kłopotu z oponami z kolcami to może warto poprobowac dla
samej próby...
Podstawowe pytanie - gdzie chcesz tym jezdzic? Po drogach czy terenie?
--
Artur
ZZR 1200
-
19. Data: 2012-12-12 14:06:46
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Od: Magic <m...@w...pl>
W dniu 2012-12-12 11:56, w...@g...com pisze:
> W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 15:59:26 UTC+1 użytkownik Prawy napisał:
>> witam
>>
>> śnieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i
kompromisach może być.
>>
>> pytanie jakich niezbędnych zabiegów wymaga motor by jeździł zimą
>>
>> Pisze pierwszą rzecz jaka wydaje sie niezbędna:
>>
>>
>>
>> 1. opony ze szpikulcami
>>
>> 2.
>>
>> 3. ...
>>
>>
>>
>> co tam jeszcze?
>
> wyobrażam sobie jakiegoś enduraka/crossa 2t i skoro nie szpikulce na koła to może
jest opcja założenia po prostu łancuchów? Ktoś proował?
>
Nawet jeśli próbował to chyba nie dożył żeby opowiedzieć o efektach.
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---
-
20. Data: 2012-12-12 14:08:33
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Od: Magic <m...@w...pl>
W dniu 2012-12-12 09:50, AZ pisze:
> On 2012-12-12, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:
>>> Jedyne sensowne motocykle jakie można używać zimą to enduro, i to w
>>> terenie - chociaż też trzeba uważać jak cholera bo zamarzają zawieszenia
>>> i hamulce a przyczepność (a raczej nędzne jej resztki) mogą wyparować w
>>> ułamku sekundy.
>>
>> Zamarza olej w zawieszeniu i płyn hamulcowy?
>>
> Miejska legenda, latalem zygzakiem przy -15 i nie zauwazylem wiekszej roznicy.
> Choc moze to miec zwiazek z tym ze u mnie w przodzie jest olej 5W a z tylu gaz.
> Ale w hamulcach to nie wiem co moze zamarznac.
>
Chyba znowu odpowiedziałem na priv.
Poczekajcie aż Wam coś chlapnie na zaciski i lagi. Np. tuż przed
zatrzymaniem na postój.
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---