  • 1. Data: 2014-02-07 00:17:04
    Temat: monitor temperatury i wysylanie danych na serwer
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    chcialbym monitorowac temperature w pomieszczeniu "mini serwerowni".
    Pomiary temperatury chcialbym dokonywac za pomoca:

    1. czujka temperatury podlaczona via usb do PC (windows, linux) i do
    tego jakis soft, ktory daje np. prosty ekran i umozliwia odeslanie
    danych na serwer "pogodowy". Serwer dane zbiera i nastepnie wystwietla
    aktualna temperature i ew. rysuje wykres. Chcialbym skorzystac z
    gotowego serwera w Internecie, ktory takie cos oferuje.

    2. czujka temperatury podlaczona do LAN (ew. wyswietlacz lcd/led) i
    odsylanie danych na serwer w Internecie.

    ad. 1 pewnie duzo projektow czujek ale co z odsylaniem danych na
    serwer w Internecie

    ad. 2 najlepiej na bazie niewielkiej plytki z LAN (modul ethernet z
    kawalkiem procerowa np. AVR i stosem TCP/IP z komunikacja
    TCP/UDP....nie po http itp.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2014-02-07 03:55:02
    Od: Desper <p...@w...grzegorz.com>

    W dniu 2014-02-07 00:17, a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > chcialbym monitorowac temperature w pomieszczeniu "mini serwerowni".
    > Pomiary temperatury chcialbym dokonywac za pomoca:

    Skoro ogarniasz "mini serwerownie" to ogarniesz podpowiedzi.

> [...]
    > aktualna temperature i ew. rysuje wykres. Chcialbym skorzystac z
    > gotowego serwera w Internecie, ktory takie cos oferuje.

    Mam kilka czujników DS18S20 (symbol, o ile mnie pamięć nie myli).
    Ogarnąłem je przez "konwerter" 1-wire - rs232, do tego gotowy soft
    (linux), który czyta te czujniki z rs-a (wygooglujesz). Potem kopiuje po
    Sambie do RRD i robie wykresy.

    > 2. czujka temperatury podlaczona do LAN (ew. wyswietlacz lcd/led) i
    > odsylanie danych na serwer w Internecie.

    Jak zaprzęgniesz jakieś Arduino, to możesz łatwo czytać/pisać i
    wyświetlać gdzie chcesz.

> [...]
    >
    > ad. 2 najlepiej na bazie niewielkiej plytki z LAN (modul ethernet z
    > kawalkiem procerowa np. AVR i stosem TCP/IP z komunikacja

    Wyniki/pliki możesz pchać po czymkolwiek !http.

    Wyniki dla siebie udostępniam tak:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/51f09956d777f65a
    .html

    Pozdr.

  • 3. Data: 2014-04-29 01:09:55
    Od: andy <m...@g...com>

> [...]
    > aktualna temperature i ew. rysuje wykres. Chcialbym skorzystac z
    > gotowego serwera w Internecie, ktory takie cos oferuje.

    Jeśli Windows to http://www.mrsoft.fi/ohj01en.htm program logterm
    ( nawet win95 ;)
    Chcialbym skorzystac z
    gotowego serwera w Internecie, ktory takie cos oferuje.

    z logterm wysyłasz wykresy przez ftp - prawie każdy provider to udostępnia

    Niestety lokalnego wyświetlania temperatury ma LCD w ten sposób nie
    załatwisz