  • 1. Data: 2014-02-05 21:26:41
    Temat: Arduino Due - czy warto ?
    Od: "kk" <...@...pl>

    Cena raczej przystępna - czy warto się tym zainteresować ?
    Może ma ktoś jakieś doświadczenia z tą płytką.

    Czytam sobie opis i zastanawia mnie sprawa USB.
    Są tam tego dwie sztuki :
    Native port podłączony bezpośrednio pod MCU
    i Programming port podłączony pod pierwszy UART.

    Procedura programowania wymaga resetu procesora i w opisie jest podane,
    że następuje to w momencie otwarcia portu z prędkością 1200bps.

    Nie mogę zrozumieć tylko dlaczego podane jest to przy opisie obydwu portów.

    Może ktoś wie o co chodzi ?

    http://arduino.cc/en/Guide/ArduinoDue

    pozdr.

  • 2. Data: 2014-02-06 01:43:52
    Temat: Re: Arduino Due - czy warto ?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    kk <...@...pl> napisał(a):
    > Cena raczej przystępna - czy warto się tym zainteresować ?

    Zależy do czego chcesz ją wykorzystać. W przeciwieństwie do "zwykłego"
    Arduino oparta jest o ARM, a nie AVR. Porównaj ją sobie z płytkami w rodzaju
    ST Discovery.

> [...]
    > że następuje to w momencie otwarcia portu z prędkością 1200bps.
    > Nie mogę zrozumieć tylko dlaczego podane jest to przy opisie obydwu

    Jest podane przy opisie tylko jednego portu, natywnego. Drugi nie wymaga
    ustawiania konkretnej prędkości aby włączyć tryb kasowania pamięci i
    zapisywania nowego kodu z poziomu bootloadera.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2014-02-06 17:53:06
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 02/05/2014 09:26 PM, kk wrote:
    > Cena raczej przystępna - czy warto się tym zainteresować ?
    > Może ma ktoś jakieś doświadczenia z tą płytką.

    Wg. mnie nie warto. Zespół Arduino przespał sprawę, w międzyczasie
    większość tych co potrzebowali ARM-a przerzuciła się na STM32, który
    kosztuje grosze i jest dostępny 'wszędzie'. Wszystkie nowe projekty
    jakie znam, które powstają i potrzebują małego ARM-a biorą STM (albo
    Raspberry PI:-) ), co znowu oznacza mnóstwo gotowego kodu i
    doświadczonych programistów, często chętnie dzielących się wiedzą.

    Arduino Due też to _teoretycznie_ ma, ale z lektury forum, to niestety
    większość bibliotek ze 'zwykłego' Arduino (które też były takiej sobie
    jakości) nie działa i trzeba wszystko portować/przepisywać od nowa.

    Jeżeli chcesz interfejs Arduino i jakąś kompatybilność ze shieldami, to
    kilka lat temu już coś takiego powstało: http://leaflabs.com/devices/
    lub https://www.olimex.com/Products/Duino/STM32/OLIMEXIN
    O-STM32/

    Generalnie Due wg. mnie jedzie na reputacji zwykłego Arduino i jest
    ślepą uliczką, do tego jest mniej popularne i mniej dostępne od STM-a.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 4. Data: 2014-02-07 02:06:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to> wrote in message
> [...]
    > kosztuje grosze i jest dostępny 'wszędzie'. Wszystkie nowe projekty jakie
    > znam, które powstają i potrzebują małego ARM-a biorą STM

    A ponieważ STM32 to po prostu popularny rdzeń Cortex to software
    będzie pasował również na inne procesory Cortex dostępne np. od NXP
    czy wielu innych producentów. ST nie jest żadnym monopolistą i nie
    warto się tylko do tej jednej konkretnej firmy ograniczać bo oferta
    Cortex'ów z innych firm może być do niektórych rozwiązań lepsza.
    Np. używam LPC1788 i LPC4088 od firmy NXP i bardzo on mi się podoba.

  • 5. Data: 2014-02-07 20:06:36
    Od: "Akond ze skwak" <A...@s...pl>

> [...]
    >Cortex'ów z innych firm może być do niektórych rozwiązań lepsza.
    >Np. używam LPC1788 i LPC4088 od firmy NXP i bardzo on mi się podoba.

    W Arduino Duo jest AT91SAM ARM(R) Cortex(R)-M3 Atmela.
    Dla zabawy i nabycia jakiejś tam wiedzy i umiejętności
    można chyba nabyć jeden moduł i próbować coś z niego wycisnąć.
    Plusem dużym jest to, że nie potrzeba do niego żadnych programatorów
    wystarczy kabel USB od telefonu.
    Ale minusem jak dla mnie to te 3.3V oraz zasilanie albo przez USB albo przez
    złącze zasilacza.
    Konstrukcja ze złączami żeńskimi to też wg mnie poroniony pomysł.
    Osobiście wolę kołki w płytce.

  • 6. Data: 2014-02-07 20:14:14
    Od: "Akond ze skwak" <A...@s...pl>

    No i brak pamięci EEPROM .
    Mogliby chociaż ze 2kB na płytce umieścić.

  • 7. Data: 2014-02-08 17:05:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Akond ze skwak" <A...@s...pl> wrote in message

    > W Arduino Duo jest AT91SAM ARM(R) Cortex(R)-M3 Atmela.
    > Dla zabawy i nabycia jakiejś tam wiedzy i umiejętności
    > można chyba nabyć jeden moduł i próbować coś z niego wycisnąć.

    Nie widzę problemu. Cortex M3 daje Ci tą kompatibilność o której
    Marek pisał wspominając ST32: te same biblioteki kodu będą działac
    na tych procesorach.

    > Plusem dużym jest to, że nie potrzeba do niego żadnych programatorów
    > wystarczy kabel USB od telefonu.
    > Ale minusem jak dla mnie to te 3.3V oraz zasilanie albo przez USB
    > albo przez złącze zasilacza.

    Co to znaczy "minusem jest 3.3V"?

    > Konstrukcja ze złączami żeńskimi to też wg mnie poroniony pomysł.
    > Osobiście wolę kołki w płytce.

    Kupujesz długie gold-piny i wstykasz je w żeńskie - uzyskujesz kołki :-)