  • 1. Data: 2010-03-15 14:20:45
    Temat: Coppermine Celeron @800E vs PIII600
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Jaka może być orientacyjna różnica w wydajności pomiędzy starym Pentium
    III 600MHz Coppermine FSB100 a podkręconym Celeron'em Coppermine 533MHz
    FSB66 (@800MHz FSB100)? Czy różnica taktowania zrekompensuje mniejszy
    Cache Celeron'a?

    Pzdr, OMSON

  • 2. Data: 2010-03-15 16:51:32
    Temat: Re: Coppermine Celeron @800E vs PIII600
    Od: "MAG" <g...@w...pl>

    hm, chyba bedzie to samo

  • 3. Data: 2010-03-15 22:02:01
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.03.15 15:20, OMSON pisze:
    >Czy różnica taktowania zrekompensuje mniejszy
    > Cache Celeron'a?

    Zależy od programu. W przypadku większości z nich - tak.

    --
    Mar

  • 4. Data: 2010-03-16 07:37:52
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    MAR pisze:

    > Zależy od programu. W przypadku większości z nich - tak.

    Foobar2000 1.0, Reaper 3.35 - w sumie te 2 głównie (dźwiękówka jest na PCI).

    Pzdr, OMSON

  • 5. Data: 2010-03-16 07:58:11
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "OMSON" napisał:

    > Jaka może być orientacyjna różnica w wydajności pomiędzy starym Pentium
    > III 600MHz Coppermine FSB100 a podkręconym Celeron'em Coppermine
    > 533MHz FSB66 (@800MHz FSB100)?

    Puść tego Pentiuma na 133 MHz (o ile płyta i pamięci pozwolą) a dylemat sam
    Ci się rozwiąże ;-)

    JoteR

  • 6. Data: 2010-03-16 08:13:18
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    JoteR pisze:

    > Puść tego Pentiuma na 133 MHz (o ile płyta i pamięci pozwolą) a dylemat
    > sam Ci się rozwiąże ;-)
    Mam takiego na FSB133 akurat - sęk w tym że płyta nie wspiera takiej
    magistrali, dlatego chciałem sie zorientować, czy dużo tracę mogąc
    jedynie przekręcić Celerona 533E na 800MHz :)

    Pzdr, OMSON

    P.S. Swoja droga mocno sie zdziwiłem, że w ogóle możliwe jest
    jakiekolwiek O/C takiego procka :)

  • 7. Data: 2010-03-16 08:41:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 15 Mar 2010 15:20:45 +0100, OMSON napisał(a):

    > tarym Pentium
    > III 600MHz Coppermine FSB100 a podkręconym Celeron'em Coppermine 533MHz
    > FSB66 (@800MHz FSB100)?

    PIII 1000MHz dostaniesz na Allegro za 10zł. Zrób sobie radochę i kup sobie
    taki i masz problem z głowy :) Nawiasem jaka płyta?
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2010-03-16 10:04:31
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Jacek Maciejewski pisze:

    > PIII 1000MHz dostaniesz na Allegro za 10zł. Zrób sobie radochę i kup sobie
    > taki i masz problem z głowy :) Nawiasem jaka płyta?

    Mam też i taki procesor (Coppermine, Tualatin):) Sęk w tym, ze płyta nie
    obsługuje niczego powyżej PIII 600MHz FSB100 (manual + empiryczne
    doświadczenia) :) Płyta ECS P6BXT-A+ Rev. 1.3B (dla Compaq'a).

    Pzdr, OMSON

  • 9. Data: 2010-03-16 10:45:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 11:04:31 +0100, OMSON napisał(a):

    > ECS P6BXT-A+

    Hm... na stronie ECS-a w CPU support jest pozycja:
    Intel Pentium !!! 850 (256K,100MHz,Socket 370)
    Ale skoro płyta jest oporna to może lepiej dać sobie z nią spokój? Z mojego
    doświadczenia wynika że mocowanie się z tak starymi płytami pochłania
    mnóstwo czasu a pożytku z tego niewiele. Płyta do procka P4/800 da sie
    kupić i za 50zł a procek około 2,5GHz też za tyle. A okazyjnie można za
    tyle kupić coś bardziej egzotycznego a potencjalnie szybszego. Np. ostatnio
    widziałem aukcję na płytę S775 za 40zł plus transport. Nawet płyty pod
    procki dwurdzeniowe dadzą się niekiedy kupić do 100zł.
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2010-03-16 11:04:01
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Jacek Maciejewski pisze:
> [...]
    Rozwieje Twoje wątpliwości - na stronie ECS'a (zapewniam Cię) - nie ma
    tej płyty :) Przeczytaj uważnie jej rewizje (to seria produkowana na
    potrzeby Compaq'a).

    Pzdr, OMSON