  • 1. Data: 2012-07-28 17:20:32
    Temat: zdechł monitor?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    monitor LG 19 cali 4 lata.
    Włączam bez podpiętego kabla wizji - wyświetla "no signal" i gaśnie po
    ok 2 sekundach.
    włączam normalnie podpięty pod komputer - wyświetla POST i gaśnie po 2
    sekundach
    Podłączam do już uruchomionego komputera - wyświetla normalny obraz
    (pulpit, ikonki) i gaśnie po 2 sekundach. sprawdzane na 2 kompach

    Co mu samemu zrobić, lutownice i miernik mam. do serwisu raczej nie
    zaniosę...

    ToMasz

  • 2. Data: 2012-07-28 18:38:48
    Temat: Re: zdechł monitor?
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-28 17:20, ToMasz pisze:
> [...]
    > (pulpit, ikonki) i gaśnie po 2 sekundach. sprawdzane na 2 kompach
    >
    > Co mu samemu zrobić, lutownice i miernik mam. do serwisu raczej nie

    Prawdopodobnie uszkodzna jedna ze swietlowek lub cos innego z toren
    zasilania podswietlenia.

  • 3. Data: 2012-07-28 21:01:35
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (pulpit, ikonki) i gaśnie po 2 sekundach. sprawdzane na 2 kompach
    > Co mu samemu zrobić, lutownice i miernik mam. do serwisu raczej nie

    Rozbebeszyć i wymienić spuchnięte kondensatory elekrolityczne.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2012-07-29 00:27:59
    Od: Olo <o...@f...pl>

    On 2012-07-28 17:20, ToMasz wrote:
> [...]
    > (pulpit, ikonki) i gaśnie po 2 sekundach. sprawdzane na 2 kompach
    >
    > Co mu samemu zrobić, lutownice i miernik mam. do serwisu raczej nie

    obstawiam jakiś układ przetwarzający obraz ze źródła - częsta
    przypadłość lcedeków, zobacz czy jak "zgaśnie" obraz to czy widać go pod
    słońce, jeśli ciemno to na 100% nie są świetlówki, jak przedpiśca pisał,
    pogogluj sobie o tym, często zalecają podgrzać głównego scalaka do iluś
    tam stopni i to podobno pomaga...

  • 5. Data: 2012-07-29 07:47:53
    Od: tryton <d...@o...pl>

    W dniu 2012-07-28 17:20, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > monitor LG 19 cali 4 lata.

    mam 4 letni samochód fiat, przekręcam kluczyk i gaśnie po 2 sekundach,
    co to może być ?

  • 6. Data: 2012-07-29 15:00:23
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-29 00:27, Olo pisze:

> [...]
    > słońce, jeśli ciemno to na 100% nie są świetlówki, jak przedpiśca pisał,
    > pogogluj sobie o tym, często zalecają podgrzać głównego scalaka do iluś

    Ten uklad przetwarazajcy w wiekszosci TSUM jesli bylby niesprawny nie
    podawał by zadnego sygnału na wsywietlacz, w tym wypadku to ewidentnie
    cos ze swietlowkami, jesli jedna z nich jest uwalona to uklad jest
    wygaszany po kilku sekundach. Kondensatroy w torze zasilania tez moga
    byc wyschniete.

  • 7. Data: 2012-07-29 20:05:59
    Od: Olo <o...@f...pl>

    On 2012-07-29 15:00, Aha.... wrote:

> [...]
    > cos ze swietlowkami, jesli jedna z nich jest uwalona to uklad jest
    > wygaszany po kilku sekundach. Kondensatroy w torze zasilania tez moga

    ale obraz widać pod słońce/mocne światło, a tu go zapewne nie ma.
    poczytaj sobie o samsungu 719n on lubił się tak psuć

  • 8. Data: 2012-07-29 22:43:52
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-29 20:05, Olo pisze:

    > ale obraz widać pod słońce/mocne światło, a tu go zapewne nie ma.
    > poczytaj sobie o samsungu 719n on lubił się tak psuć

    Jesli padlo sterowanie (skaler) czyli TSUM lub klon wtedy nie ma zadnego
    obrazu na matrycy i monitor tez sie wylaczy po 2-4 sekundach ale jesli
    jest obraz przez te kilka sekund to padlo cos na module podswietlania.
    jak pada skaler wtedy nie ma zadnego sygnalu te OSD tez wyswietla skaler.

  • 9. Data: 2012-07-29 23:32:42
    Od: Olo <o...@f...pl>

    On 2012-07-29 22:43, Aha.... wrote:

> [...]
    > jest obraz przez te kilka sekund to padlo cos na module podswietlania.
    > jak pada skaler wtedy nie ma zadnego sygnalu te OSD tez wyswietla skaler.

    Miałem dwa monitory dokładnie samsunga 713n i jakiegoś benka, w obu
    przypadkach uszkodzony procesor na płycie głównej. Objawiało się to
    dokładnie tak jak opisuje twórca wątku, a więc nie do końca wydaje mi
    się byś miał rację. Gdy uszkodzone jest podświetlanie, to obraz WIDAĆ
    pod światło.

  • 10. Data: 2012-07-30 00:14:32
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-29 23:32, Olo pisze:
    > samsunga 713n

    Naprawiales je osobiscie czy ktos ci powiedzial ?

    Raczej stawiam na to drugie, bo ja znam podobne uszkodzenia z praktyki a
    ty pewnie z opowiadan.