    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: moduł GSM Motorola D15 - brak komunikacji po rs232
    Date: Mon, 26 Nov 2012 23:34:23 +0100

    W ramach realizacji projektu, o którym pisałem trochę wcześniej zabrałem
    się dzisiaj za eksperymenty z modułem GSM Motorola D15. Zasilanie
    zorganizowałem przez podłączenie stabilizatora 78T05 do zasilacza CB
    (13,8V). Połączenia wykonałem cienkimi kabelkami, przylutowanymi do
    wtyczki DIN28, którą potem włożyłem do złącza na module.

    Poza podłączeniem masy i zasilania wykonałem następujące połączenia:
    1) Linia TS zwarta jest do plusa zasilania. Dzięki temu po podaniu
    zasilania pojawia się na niej stan wysoki, inicjując włączenie
    urządzenia. Ta część najwyraźniej przebiega poprawnie, bo sprawdzałem
    (woltomierzem) stan linii DSC_EN. Dokładnie jak w dokumentacji, w chwilę
    po włączeniu zasilania pojawia się na niej stan wysoki, potem na moment
    niski, potem znów wraca do wysokiego.
    2) Linie DTR i RTS podłączone są do masy.
    3) Przy plusie zasilania dałem kondensator 1000uF do masy.
    4) Z liniami TX i RX (i rzecz jasna masą) połączyłem moduł na max3232,
    podpięty do komputera.
    5) Do gniazdka karty sim włożyłem jakąś starą (ale chyba jeszcze
    aktywną) kartę, podpiąłem antenę.

    Włączyłem zasilanie. Nic nie zaiskrzyło, nie poczułem dymu.

    Odpaliłem HyperTerminal i ustawiłem następujące parametry połączenia
    COM1 (jedyny dostępny w moim starym laptopie, jest jeszcze COM3, ale na
    nim siedzi wbudowany modem telefoniczny), 9600 bps, 8 bitów, brak
    parzystości, 1 bit stopu (zgodnie z dokumentacją modułu).

    Próbowałem wysyłać komendy do modułu, ale efektu brak: "AT", "ATD",
    "ATH", "at+cpin?" nie wywołują żadnej reakcji. Nie wraca ani "OK" ani
    "ERROR".

    Sprawdziłem hipotezę z odwrotnym podłączeniem kabelków TX i RX, ale to
    nie to.
    Sprawdziłem na innym komputerze - to też nie to.
    Sprawdziłem w końcu nawet na drugim egzemplarzu modułu - nie pomogło.

    Co jeszcze mogę robić źle?

    Moduł max3232 jest sprawny. Nie dalej jaki kilka dni temu
    eksperymentowałem za jego pomocą z modułem rs232 w Atmedze 8.