  • 1. Data: 2009-11-12 13:52:27
    Temat: mod_rewrite
    Od: jkdas <j...@e...com>

    Ostatnio w mojej stronie wprowadziłem przyjazne adresy typu
    www.mojadomena.com/pl/aaa.html które są tak naprawdę odwołaniem do
    www.mojadomena.com/index.php?lang=pl&strona=aaa
    Ta cześć działa bez zarzutu.

    Gdy wpisze w przeglądarce www.mojadomena.com/pl/aaa.html lub
    www.mojadomena.com/index.php?lang=pl&strona=aaa to pojawia się ta sama
    strona.

    Teraz chciałbym zablokować "brzydkie" adresy
    www.mojadomena.com/index.php?lang=pl&strona=aaa pozostawiając jedynie
    www.mojadomena.com/pl/aaa.html Głównie zależy mi na usunięciu brzydkich
    adresów z wyszukiwarek a pozostawieniu tylko ładnych.

    Zawartość pliku .htaccess

    1. RewriteEngine on
    2. RewriteRule !^(en|pl)(\/)?(\/(.*)\.html)?$ 404.html [NS,NC,L]
    3. RewriteRule ^(en|pl)(\/)?(\/(.*)\.html)?$ index.php?lang=$1&strona=$4
    [NC,L]

    Gdy dodaję linijkę 2. to nie działa nic, wszystko jest przepisywane na
    404.html
    Przecież jeśli adres pasuje do 3. to nie pasuje do 2. Jednak i tak ładne
    adresy są blokowane przez regułę 2.

    Dlaczego, co robię źle? Jak inaczej mogę osiągnąć swój cel?