  • 11. Data: 2013-08-26 14:27:33
    Temat: Re: mmmega02, problem z obsluga zegara i BMP085
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > Czujnik ciśnienia masz na I2C, już Ci to pisałem. Skoro jest na I2C, to
    > jest na INNYCH pinach niż zegar, który jest na SPI. Więc nic nie musisz
    > godzić, bo to są inne piny. Przeczytaj ze zrozumieniem post Sławomira.

    > DS18B20 nie jest na I2C, tylko na 1-Wire,

    jezu, chyba faktycznie wszystko mi sie pomerdalo:(

    - ds1305 gada przez SPI (trzy linie, PB1,PB2,PB3)
    ok to rozumiem

    - BMP085 gada przez I2C (dwie linie, PD0, PD1 - plus ewentualnie reset),
    czyli spokojnie moge przepiac na inny port?
    Czyli ta konfiguracja nie ma sie ni jak do SPI?

    Config Sda = Portb.2
    Config Scl = Portb.1

    Jesli SPI jest podlaczony w atmega128 do Pb0, PB1 i PB2 to SPI mam
    hardwarowy- tak?

    Czyli
    1wwrite odwoluje sie do 1wire
    I2cwbyte odwoluje sie do i2c

    konfiguruje np spi:

    sbi DDRB,7 ; SCK output
    cbi DDRB,6 ; MISO input
    sbi DDRB,5 ; MOSI output
    i obsuga poprzez
    SPIINIT
    SPIOUT

    dobrze rozumuje?
    sorry za moje LAMERSTWO:)

  • 12. Data: 2013-08-26 14:39:27
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    wchpikus <w...@w...wp.pl> napisał(a):
> [...]
    > Config Sda = Portb.2
    > Config Scl = Portb.1
    > Jesli SPI jest podlaczony w atmega128 do Pb0, PB1 i PB2 to SPI mam

    Nie znam się na Bascomie, ale wygląda dobrze.
    I nie pytaj o podpinanie, bo masz to napisane w datasheecie od ATmega128 (bo
    chyba tego mikrokontrolera używasz). Tam masz napisane (zaraz na stronie
    numer 2) na jakich pinach jest I2C a na jakich jest SPI. Więc po prostu
    podłącz zegar i czujnik do pinów odpowiednich interfejsów. Tu nie ma żadnej
    szczególnej filozofii. Na tych pinach te interfejsy są realizowane
    sprzętowo. Inaczej jest z termometrem. Z tego co pamiętam, żadna ATmega nie
    ma sprzętowego 1-Wire. W ogóle trudno znaleźć mikrokontroler ze sprzętowym
    1-Wire. Dlatego 1-Wire realizuje się programowo na dowolnym wolnym pinie. I
    dlatego termometr możesz sobie przepinać, ale z czujnikiem ciśniienia i
    zegarem nie masz tak naprawdę wyboru.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 13. Data: 2013-08-26 14:55:47
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    wchpikus nie tuman, nie da się wytępić!

    > - BMP085 gada przez I2C (dwie linie, PD0, PD1 - plus ewentualnie reset),
    > czyli spokojnie moge przepiac na inny port?

    Powinieneś.

    > Jesli SPI jest podlaczony w atmega128 do Pb0, PB1 i PB2 to SPI mam
    > hardwarowy- tak?

    SPI i I2C MOŻESZ mieć hardwarowy.

    > 1wwrite odwoluje sie do 1wire
    > I2cwbyte odwoluje sie do i2c

    Tak.
    Ale...

    > konfiguruje np spi:
    >
    > sbi DDRB,7 ; SCK output
    > cbi DDRB,6 ; MISO input
    > sbi DDRB,5 ; MOSI output

    Już ustalilismy przed chwilą, że SPI jest na pinach 0,1,2, więc dlaczego
    ustawiasz 5,6,7? :)
    BTW, jesli włączysz sprzętowe SPI/I2C odpowiednie piny są 'konfigurowane'
    automatycznie.

    > dobrze rozumuje?

    Z grubsza ;)

    - ściagnij datasheeta do atmega128 i zaglądaj
    - zdecyduj się czy chcesz stosować SPI/I2C hardware'owe czy programowe,
    (bo funkcje które cytujesz najwyraźniej ze sprzętu nie korzystają...)
    - w zależnosci od tego co postanowisz, poszukaj odpowiedniej biblioteki
    (lub próbuj sam coś napisać)

    > sorry za moje LAMERSTWO:)

    Kazdy kiedyś zaczynał... :)

    Sławek
    --
    ________ - Dlaczego w Wachocku ludzie maja gwozdzie w uszach?
    _/ __/ __/ - Bo sluchaja metalu.

  • 14. Data: 2013-08-26 15:07:25
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > konfiguruje np spi:
    >
    > sbi DDRB,7 ; SCK output
    > cbi DDRB,6 ; MISO input
    > sbi DDRB,5 ; MOSI output
    >
    >Już ustalilismy przed chwilą, że SPI jest na pinach 0,1,2, więc dlaczego
    >ustawiasz 5,6,7?

    To przyklad, chodzilo mi o to ze inna komenda jest do wywolania i
    sterowania spi a inna do i2c.

    u mnie jest 1, 2, 3 PB

    >Kazdy kiedyś zaczynał...

    Dokaldnie, chyba zabralem sie za projekt ktory mnie przerosnie:)

    Odpalilem wyswietlacz, czujnik cisnienia, temteratury i wilgotnosci, mam
    jeszcze do odpalenia zegar i pamiec..

    Na szybko zaintalowalem PCF8583 i dziala, tylko nie mam procedury
    ustawienia czasu.
    Ale jesli mam na pokladzie ds1305, chcialbym go wykorzystac,szczegolnie
    ze mam podstawke pod baterie orginalnie.

    Szukam gdzies w sieci przykladu dla ds1305 ale nigdzie nie ma, jest za
    to to 1307...
    Nie wiem jak to ugryzc.

    Piszesz ze hardwerowo to nie jest SPI, w dokumentacji wlasnie pod
    portami 1 2 3 (portb) mam sck, mosi miso, wiec to chyba spi?

    Juz neich tak zostanie, mam na osobnych cisnienie, na osobnym
    temperature i wilgotnosc, zostal tylko zegar..

    Moze uda sie cos sklecic.

  • 15. Data: 2013-09-02 14:12:36
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!
    Mam jakis dzwiwny problem z obsluga t6963 (240x64 lcd)
    Nie moge wyczyslic ekranu, funkcja lcs w bascomie nie dziala...cls text
    czy cls graph tez nie..
    Spotkal sie ktos w takim czyms?

    W c szukam tez bibliotek do modulow, ale nie znalazlem..
    ds1305, bmp085 oraz dth11...
    ds18b20 widzialem ze jest....

    Co do t6963, jest tego troche, wiec sobie poradze.