    From: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: mmmega02, problem z obsluga zegara i BMP085
    Date: Mon, 26 Aug 2013 14:39:27 +0200

    wchpikus <w...@w...wp.pl> napisał(a):
    > jezu, chyba faktycznie wszystko mi sie pomerdalo:(
    > - ds1305 gada przez SPI (trzy linie, PB1,PB2,PB3)
    > ok to rozumiem
    > - BMP085 gada przez I2C (dwie linie, PD0, PD1 - plus ewentualnie reset),
    > czyli spokojnie moge przepiac na inny port?
    > Czyli ta konfiguracja nie ma sie ni jak do SPI?
    > Config Sda = Portb.2
    > Config Scl = Portb.1
    > Jesli SPI jest podlaczony w atmega128 do Pb0, PB1 i PB2 to SPI mam
    > hardwarowy- tak?
    > Czyli
    > 1wwrite odwoluje sie do 1wire
> [...]

    Nie znam się na Bascomie, ale wygląda dobrze.
    I nie pytaj o podpinanie, bo masz to napisane w datasheecie od ATmega128 (bo
    chyba tego mikrokontrolera używasz). Tam masz napisane (zaraz na stronie
    numer 2) na jakich pinach jest I2C a na jakich jest SPI. Więc po prostu
    podłącz zegar i czujnik do pinów odpowiednich interfejsów. Tu nie ma żadnej
    szczególnej filozofii. Na tych pinach te interfejsy są realizowane
    sprzętowo. Inaczej jest z termometrem. Z tego co pamiętam, żadna ATmega nie
    ma sprzętowego 1-Wire. W ogóle trudno znaleźć mikrokontroler ze sprzętowym
    1-Wire. Dlatego 1-Wire realizuje się programowo na dowolnym wolnym pinie. I
    dlatego termometr możesz sobie przepinać, ale z czujnikiem ciśniienia i
    zegarem nie masz tak naprawdę wyboru.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/