  • 11. Data: 2022-12-26 20:14:30
    Temat: Re: [media] Nie o taki carsharing walczyliśmy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.12.2022 o 19:30, J.F pisze:

    > Ja sie tam bardziej boję, jak czytam, ze Amsterdam likwiduje 10 tys
    > miejsc parkingowych.

    Ci przynajmniej robią to uczciwie - nie chcemy samochodów w miastach i
    chuj. Widać akurat w tym mieście to wyborcom odpowiada (i być może ma to
    sens). Ale tu się odpierdala "elektrorewolucje" że niby wymienimy 1:1
    jak tak naprawdę chodzi o wywalenie większości samochodów.

    > No coz - rower nie jest taki zly. I moze byc elektryczny :-)

    Dla mnie elektyczny jest akurat bez sensu (już lepiej się poruszać), na
    razie zwykły jest ok. A raczej był - pracuje w mocno "lewicującej"
    organizacji i wspierali wszelkie hasła "pracownicy na rowery". Ostatnio
    jednak wpadli na pomysł, że ci co rzadko korzystają z parkingu niejako
    "marnują" kartę przy szlabanie i im zabiorą. Więc ludziki pochowały
    rowery i karty miejskie i znów jeżdzą samochodami, żeby im kart na
    parking nie pozabierali. Miejscjest co ciekawe dwa razy więcej niż
    aktywnych użytkowników i to z tymi co z zewnątrz przyjeźdzają i płacą.
    Komunizm w zwykłych dawkach;)

    No i nie zawsze będziesz młody i sprawny.

    > Bedzie zapotrzebowanie, to bedzie.

    Nie będzie - podobnie jak jest zapotrzebowanie na miejsca parkingowe i
    coraz więcej ich nie ma.

    > Powiedzialbys 30 lat temu, ze kazdy bedzie mial radiotelefon
    > przy sobie i swiatlowod w domu?

    Powiedziałbyś 30 lat temu że będzie miejsc parkingowych na komuszym
    osiedlu brakować? Nie będzie.

    > z a) roznie moze byc, a agregat na razie kazdy moze kupic :-)

    To się zakaże:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2022-12-30 10:48:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Indukcyjne może?

    -----

  • 13. Data: 2022-12-30 10:53:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Możesz mi nie wierzyć, ale do światłowodu w każdym mieszkaniu przekonywałem ówczesną
    dyrektor TPSA w W-wie około 1993 r.
    Inna sprawa, że ona nie wierzyła w najbliższą kilkuletnią przyszłość ;-)

    Zresztą warunki techniczne to jedno, warunki ekonomiczne to drugie.

    -----

  • 14. Data: 2022-12-30 12:11:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Dec 2022 10:53:00 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > Możesz mi nie wierzyć, ale do światłowodu w każdym mieszkaniu przekonywałem
    ówczesną dyrektor TPSA w W-wie około 1993 r.
    > Inna sprawa, że ona nie wierzyła w najbliższą kilkuletnią przyszłość ;-)

    w 1998 we Wroclawiu, na Biskupinie, TPSA zrobila "siec multimedialną".

    Z hukiem, tzn z ministrem i bankietem otwarli.
    Mam wrazenie, ze nawet dwa razy - minister sie zmienil?

    Jakos tak rok pozniej kontrolnie zadzwonilem do nich z banalnym
    pytaniem - jak sie do niej podlaczyc.

    Przekierowano mnie chyba przez 5 osob, az trafilem na kogos na urlopie

    https://www.computerworld.pl/news/Pierwsza-siec-muIt
    imedialna-w-Polsce,320191.html

    Kolejne wrazenie - pare lat pozniej chyba sie przydalo - rozprowadzili
    tym telewizje kablową.

    Gdzies wtedy wroclawska elekrocieplownia rozprowadzila swiatlowody
    po swoich rurach, i doprowadzila internet do mieszkan - swiatlowody
    byly do blokow, do mieszkan ethernet.

    > Zresztą warunki techniczne to jedno, warunki ekonomiczne to drugie.

    Swiatlowody potaniały?

    swiatlowod w domu?

    J.

  • 15. Data: 2022-12-31 08:35:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.12.2022 o 10:48, ąćęłńóśźż pisze:
    > Indukcyjne może?

    Jeszcze trudniej (i tak gówniana sprawność, że nawet telefonów już się
    tym nie ładuje).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2022-12-31 11:33:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kiedyś połączenie włókien to były niemal doktoraty, dziś beret z antenką lub
    wtyczka-gniazdko.

    -----

  • 17. Data: 2022-12-31 14:52:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 31 Dec 2022 08:35:07 +0100, Shrek wrote:

    > Jeszcze trudniej (i tak gówniana sprawność, że nawet telefonów już się
    > tym nie ładuje).

    Telefony sie czasem ładuje, i Teslę sie ładuje ...

    J.

  • 18. Data: 2022-12-31 20:15:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.12.2022 o 14:52, J.F pisze:

    > Telefony sie czasem ładuje,

    Który z nowoczesnych smartfornów to jeszcze robi i ile się ładuje do pełna?

    > i Teslę sie ładuje ...

    I jak idzie - jaka sprawność i czas ładowania? Poważnie indukcyjnie
    ładują samochody?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2022-12-31 21:27:46
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 31.12.2022 o 08:35, Shrek pisze:

    > Jeszcze trudniej (i tak gówniana sprawność, że nawet telefonów już się
    > tym nie ładuje).

    Kto się przejmuje sprawnością ładowania telefonu?

  • 20. Data: 2022-12-31 22:33:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.12.2022 o 21:27, ii pisze:

    > Kto się przejmuje sprawnością ładowania telefonu?

    No właśnie przy telefonach nikt się nie przejmuje a i tak się nie
    sprawdza, bo trwa to wieki.

    Przy samochodach, to tylko gorzej - co prawda trzeba zaparkować od
    linijki i ładuje się dwa dni, ale za to kilkadziesiąt kilowatogodzin
    idzie w pisdu. Super sprawa;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!