  • 31. Data: 2014-01-23 11:48:15
    Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-23, Maciek <m...@n...pl> wrote:
    > Odpowiedzią będzie konieczność okresowej autoryzacji integralności
    > oprogramowania samochodu przez internet, pod rygorem aktywacji systemu
    > autodestrukcji ;-)

    Albo jak w Windowsach. Wsiadasz rano a tutaj - oprogramowanie samochodu
    wymaga aktywacji i do wyboru:
    - aktywuj przez internet
    - aktywuj przez telefon
    - zrobie to pozniej, wysiadz i zamknij samochod

    ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 32. Data: 2014-01-23 11:58:30
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-23 11:48, AZ pisze:

> [...]
    > - aktywuj przez internet
    > - aktywuj przez telefon
    > - zrobie to pozniej, wysiadz i zamknij samochod

    Ew.
    - Padłeś ofiarą piractwa. Zgłoś się na najbliższy posterunek Policji.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 33. Data: 2014-01-23 12:13:34
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "SW3" <s...@p...fm.invalid> napisał w wiadomości
    W dniu 22.01.2014 o 13:28 Wiwo <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> pisze:

    > Od dawna w wielu autach instalacje elektryczne są robione na wyrost, tzn.
    > całe okablowanie pod gadżety jest gotowe fabrycznie i wystarczy je
    > podłączyć, aktywować funkcję kompem i ma działać.

    >Ale przyznasz chyba, że co innego dać trochę kabli na wyrost ale nie
    >montować danego urządzenia a co innego zamontować i podłączyć wszystkie
    >elementy a jedynie wyłączyć je programowo.

    Podałem przykład BMW z webastem, gdzie producentowi specjalnie to nie
    przeszkadzało.
    A jeżeli chodzi o inne gadżety, to wg Ciebie ile kosztuje producenta np.
    manetka tempomatu, czy mata grzewcza? Można się domyślać patrząc na ceny
    zamienników. Obstawiam, że te koszty można śmiało pokryć z likwidacji
    wielokrotności lub zmian na liniach produkcyjnych, obsługi produktu, czy
    skalą zamówień i przygotowania różnych wersji tych samych elementów.

    Wg Ciebie dlaczego producenci praktycznie nie pozwalają obecnie dokupić
    pojedynczego elementu wyposażenia, tylko każą kupować pakiety?
    Z co najmniej dwóch powodów: po pierwsze mogą brać więcej kasy za dodatki, z
    drugiej strony minimalizują koszty produkcji, bo na linii ustawiają że
    danego dnia schodzi konkretne wyposażenie dzięki czemu szybciej i łatwiej
    montuje się im samochód.

    Jeszcze łatwiej by im było montować jedną wersję auta, tylko do tej pory
    ludzie nie akceptowaliby sytuacji, że połowa przełączników w samochodzie
    jest "martwa", przez co "magicy" szybko znaleźliby sposób, żeby włamać się
    do jednostki sterującej i aktywować wszystko za friko.

    W dzisiejszych czasach model płacenia za to z czego korzystasz wkrada się do
    wszystkich dziedzin życia, ludzie zaczęli to akceptować, więc producenci
    samochodów też chcą ugryźć kawałek tego tortu.

    Wiwo

  • 34. Data: 2014-01-23 12:29:13
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-23 12:13, Wiwo pisze:

    > W dzisiejszych czasach model płacenia za to z czego korzystasz wkrada
    > się do wszystkich dziedzin życia, ludzie zaczęli to akceptować, więc
    > producenci samochodów też chcą ugryźć kawałek tego tortu.

    Rozsądny wywód, ale końcowy wniosek nieco skoryguję:

    "model płacenia za to, czego nie potrzebujesz i nie korzystasz, ale masz
    to w pakiecie" (patrz AC i telefony kom.)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 35. Data: 2014-01-23 15:44:45
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Czy tu tylko gadżeciarze piszą, czy może ja nie wiem co tracę?
    > Jakie niesamowite opcje ma nawigacja za dwa kafle?

    Np. w BMW wyświetlacz navi jest jednocześnie centrum zarządzania autem, od
    ustawień komfortu, navi, ogrzewania, kamer cofania, obrysowych etc.etc po
    TV, internet i w końcu NAVI. Samo okablowanie tego waży kilkadziesiąt kg.

  • 36. Data: 2014-01-23 16:09:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    BaX wrote:

    > Np. w BMW wyświetlacz navi jest jednocześnie centrum zarządzania
    > autem, od ustawień komfortu, navi, ogrzewania, kamer cofania,
    > obrysowych etc.etc po TV, internet i w końcu NAVI.

    Czyli nie ma opcji "bez", albo jest jak to już pisano,
    pakiet tych dupereli.

    Samo okablowanie
    > tego waży kilkadziesiąt kg.

    Straszne badziewie. Nie mają jakiejś komunikacji
    bezprzewodowej?

  • 37. Data: 2014-01-23 16:50:25
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Czyli nie ma opcji "bez", albo jest jak to już pisano,
    > pakiet tych dupereli.

    Jest ale monitor "navi" zostaje ewentualnie w zależności od rodzaju navi
    jest/był mniejszy/większy

    > Samo okablowanie
    >
    > Straszne badziewie. Nie mają jakiejś komunikacji
    > bezprzewodowej?

    Badziewie to bezprzewodówka

  • 38. Data: 2014-01-23 16:54:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    BaX wrote:

    > Badziewie to bezprzewodówka.

    Źle działa? Są jakieś zwisy?
    Bo 80 kg kabla to spory ładunek.

  • 39. Data: 2014-01-23 17:01:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-01-23 16:54, Użytkownik cef napisał:

    > Źle działa? Są jakieś zwisy?
    > Bo 80 kg kabla to spory ładunek.

    Przesłanie 12 voltów do światełek metodą bezprzewodową ważyło
    by z 280kg, badziewie i tyle, przesłanie informacji siecią
    poza tym że kosztuje drożej i trwa dłużej czyli też badziewie.

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2014-01-23 17:12:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości
    BaX wrote:

    >Czyli nie ma opcji "bez", albo jest jak to już pisano,
    >pakiet tych dupereli.

    Jest opcja. Wtedy instaluja co innego.
    No chyba ze w nowych autach bedzie "chce pan nawigacje ?
    prosze podac numer karty kredytowej, wlaczymy w ciagu godziny."

    >Straszne badziewie. Nie mają jakiejś komunikacji
    >bezprzewodowej?

    Zeby sie zaklocaly ? I tak maja CAN. Bez komputera zarowki nie
    wymienisz :-)

    J.