    From: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
    Date: Thu, 23 Jan 2014 12:13:34 +0100

    Użytkownik "SW3" <s...@p...fm.invalid> napisał w wiadomości
    news:op.w93btmqsctg864@hopeit.linksys...
    W dniu 22.01.2014 o 13:28 Wiwo <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> pisze:

    > Od dawna w wielu autach instalacje elektryczne są robione na wyrost, tzn.
    > całe okablowanie pod gadżety jest gotowe fabrycznie i wystarczy je
    > podłączyć, aktywować funkcję kompem i ma działać.

    >Ale przyznasz chyba, że co innego dać trochę kabli na wyrost ale nie
    >montować danego urządzenia a co innego zamontować i podłączyć wszystkie
    >elementy a jedynie wyłączyć je programowo.

    Podałem przykład BMW z webastem, gdzie producentowi specjalnie to nie
    przeszkadzało.
    A jeżeli chodzi o inne gadżety, to wg Ciebie ile kosztuje producenta np.
    manetka tempomatu, czy mata grzewcza? Można się domyślać patrząc na ceny
    zamienników. Obstawiam, że te koszty można śmiało pokryć z likwidacji
    wielokrotności lub zmian na liniach produkcyjnych, obsługi produktu, czy
    skalą zamówień i przygotowania różnych wersji tych samych elementów.

    Wg Ciebie dlaczego producenci praktycznie nie pozwalają obecnie dokupić
    pojedynczego elementu wyposażenia, tylko każą kupować pakiety?
    Z co najmniej dwóch powodów: po pierwsze mogą brać więcej kasy za dodatki, z
    drugiej strony minimalizują koszty produkcji, bo na linii ustawiają że
    danego dnia schodzi konkretne wyposażenie dzięki czemu szybciej i łatwiej
    montuje się im samochód.

    Jeszcze łatwiej by im było montować jedną wersję auta, tylko do tej pory
    ludzie nie akceptowaliby sytuacji, że połowa przełączników w samochodzie
    jest "martwa", przez co "magicy" szybko znaleźliby sposób, żeby włamać się
    do jednostki sterującej i aktywować wszystko za friko.

    W dzisiejszych czasach model płacenia za to z czego korzystasz wkrada się do
    wszystkich dziedzin życia, ludzie zaczęli to akceptować, więc producenci
    samochodów też chcą ugryźć kawałek tego tortu.

    Wiwo