-
11. Data: 2014-01-22 15:10:47
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
W dniu 2014-01-22 14:30, SW3 pisze:
> Ale przyznasz chyba, że co innego dać trochę kabli na wyrost ale nie
> montować danego urządzenia a co innego zamontować i podłączyć wszystkie
> elementy a jedynie wyłączyć je programowo.
Przyjmijmy (-cie?) do wiadomości pewną oczywistość, znaną nam wszystkim
doskonale, tylko czasem zapominaną:
Samochód nie jest (nie tylko jest) produktem rynkowym służącym
zaspokajaniu potrzeb, narzędziem, środkiem pracy itd. W dużym stopniu
(to już "zależy") jest przedmiotem kultu, oznaką statusu, oklepanym
"przedłużeniem fiuta". Wszyscy o tym wiedzą i wszyscy zapominają.
Wartością samochodu nie jest koszt jego wytworzenia i dystrybucji
powiększony o godziwy zysk. Wartością jest kwota, za jaką uda się go
sprzedać po zatrudnieniu bandy marketingowych praczy mózgów.
Nie jest więc ważny koszt wytworzenia tego czy innego bajeru. Ważne
jest, aby najpierw sprzedać użytkownikowi "wersję podstawową", po czym
delikatnie szeptać mu z boku "patrz, za te 2 koła możesz mieć ten
luksus, przecież stać cię!"
Weźcie choćby przykład ile kosztuje opcja "nawigacja" w salonie, a ile
kosztuje ta nawigacja jako osobne, nie-brandowe urządzenie. Proporcje
chyba jak 10:1.
--
Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.
-
12. Data: 2014-01-22 15:12:13
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-01-22, tck <t...@t...Wytnij.net.pl> wrote:
>
> inna kwestia z kosztem i czasem konfiguracji wyposazenia pod konkretnego
> klienta- chce zaplacic za to i za to to mu to wlaczamy i ma samochod od
> reki, a nie czeka az stosowny zostanie zmontowany
>
No tylko kto za to zaplaci ;-)
--
Artur
ZZR 1200
-
13. Data: 2014-01-22 16:23:00
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2014-01-22 15:12, Użytkownik AZ napisał:
>> inna kwestia z kosztem i czasem konfiguracji wyposazenia pod konkretnego
>> klienta- chce zaplacic za to i za to to mu to wlaczamy i ma samochod od
>> reki, a nie czeka az stosowny zostanie zmontowany
>>
> No tylko kto za to zaplaci ;-)
>
Każdy klient zapłaci, bo wejdzie to w cenę modelu podstawowego.
Pozdrawiam
-
14. Data: 2014-01-22 17:40:43
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
Dnia 2014-01-22 15:12, Użytkownik AZ napisał:
>>> inna kwestia z kosztem i czasem konfiguracji wyposazenia pod
>>> konkretnego klienta- chce zaplacic za to i za to to mu to wlaczamy
>>> i ma samochod od reki, a nie czeka az stosowny zostanie zmontowany
>>
>> No tylko kto za to zaplaci ;-)
>
>Każdy klient zapłaci, bo wejdzie to w cenę modelu podstawowego.
Ale klient sie moze odwrocic od modelu poodstawowego jak za drogi.
Albo docenic samochod, w ktorym moze placic na raty, w miare potrzeb.
J.
-
15. Data: 2014-01-22 18:23:31
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
> Weźcie choćby przykład ile kosztuje opcja "nawigacja" w salonie, a ile
> kosztuje ta nawigacja jako osobne, nie-brandowe urządzenie. Proporcje
> chyba jak 10:1.
Zależy gdzie.
W bardziej normalnych autach tak 1:4.
-
16. Data: 2014-01-22 18:30:46
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości
grup
>> Weźcie choćby przykład ile kosztuje opcja "nawigacja" w salonie, a
>> ile kosztuje ta nawigacja jako osobne, nie-brandowe urządzenie.
>> Proporcje chyba jak 10:1.
>Zależy gdzie.
>W bardziej normalnych autach tak 1:4.
A w ktorych i jaka ?
Normalnie to trudno porownywac, bo nawigacja w samochodzie to
specjalizowane urzadzenie, mocno z tym samochodem zintegrowane, wiec
raczej nie do nabycia luzem, w normalnym handlu. I czesto rozbudowane,
przez co trudno je porownywac z towarami z Biedronki. Choc ta
rozbudowa to obecnie zupelnie niepotrzebna.
J.
-
17. Data: 2014-01-22 18:36:02
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:52e00048$0$2225$6...@n...neostrada
.pl...
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
> Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup
>>> Weźcie choćby przykład ile kosztuje opcja "nawigacja" w salonie, a ile
>>> kosztuje ta nawigacja jako osobne, nie-brandowe urządzenie. Proporcje
>>> chyba jak 10:1.
>
>>Zależy gdzie.
>>W bardziej normalnych autach tak 1:4.
>
> A w ktorych i jaka ?
A na przykład Dacia Nav.
Realny koszt około 2000, podobne urządzenie 2 DIN 500-1000 na allegro.
Tyle że bez programu nawigacyjnego, wartego z mapami kolejne 500 zł, więc
faktycznie to nawet nie dwa razy drożej.
>
> Normalnie to trudno porownywac, bo nawigacja w samochodzie to
> specjalizowane urzadzenie, mocno z tym samochodem zintegrowane,
W tym przypadku bez problemu można przełożyć do innego, zmieniając tylko
panel.
Zwykły kombajn 2 DIN produkcji LG.
-
18. Data: 2014-01-22 19:25:04
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2014-01-22 17:40, Użytkownik J.F napisał:
>>>> inna kwestia z kosztem i czasem konfiguracji wyposazenia pod
>>>> konkretnego klienta- chce zaplacic za to i za to to mu to wlaczamy i
>>>> ma samochod od reki, a nie czeka az stosowny zostanie zmontowany
>>>
>>> No tylko kto za to zaplaci ;-)
>>
>> Każdy klient zapłaci, bo wejdzie to w cenę modelu podstawowego.
>
> Ale klient sie moze odwrocic od modelu poodstawowego jak za drogi.
> Albo docenic samochod, w ktorym moze placic na raty, w miare potrzeb.
W tanich markach klient kupi coś tańszego, ale w drogich już
nie koniecznie. Płacąc za drogą markę nie płacisz tylko
za sprzęt ale też za nazwę i prestiż. Jak prestiż podrożeje
w drogich markach to niewielu się przejmie. Poza tymi którzy
myślą i kombinują a nie podkręcają ceny.
Pozdrawiam
-
19. Data: 2014-01-22 20:19:21
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
wiadomości news:lbouqe$u18$1@node1.news.atman.pl...
>
> Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości
> grup dyskusyjnych:
>
>> Weźcie choćby przykład ile kosztuje opcja "nawigacja" w salonie, a
>> ile kosztuje ta nawigacja jako osobne, nie-brandowe urządzenie.
>> Proporcje chyba jak 10:1.
>
> Zależy gdzie.
> W bardziej normalnych autach tak 1:4.
A mniej 1:28 ;-)
W czasach (2009), gdy fabryczna nawigacja w mitsubishi kosztowała 14
kafli, na allegro najtańsza w wersji 2DIN kosztowała ok. 500 zł.
Zakładając, że chcielibyśmy kupić trochę lepszą, na za 2 kafle,
proporcja zmieniała się na 1:7.
Ta fabryczna rzeczywiście jest zintegrowana z samochodem, pokazuje wiele
opcji i parametrów, dla odczytania których trzeba sie wpinać do OBD2,
ale (przynajmniej jeszcze w 2011 kiedy się tym interesowałem) mapy
Polski były z 2007, aaktualizaja koeljny tysiać zeta. Dodatkowe 11 kafli
za taką opcję to lekka przesada ;-)
Teraz można kupić używkę za ok. 2 kafle, a na ebayu zdarzają się od 600
USD.
--
Yogi(n)
-
20. Data: 2014-01-22 20:29:40
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: mlodz <b...@m...pl>
Dnia Wed, 22 Jan 2014 12:05:57 +0100, SW3 napisał(a):
> Jeżeli to wprowadzą w takiej formie jak opisana to przyznają wprost "ten
> dodatek nie jest tak naprawdę wart tyle ile za niego chcemy"
Płacisz za komfort; sam decydujesz czy ten dodatek jest dla ciebie tyle
wart. Powtórzę: dla ciebie.