-
1. Data: 2014-01-22 11:52:18
Temat: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>
ja widze i poniekad rozumiem ze wszystkie firmy zaczynaja
dazyc do abonamentow, zupelnie niezaleznie od tego jaka
usluge czy produkt oferuja, ale to juz moim zdaniem lekka przesada
"BMW rozważa wprowadzenie aplikacji do pobrania, które mogłyby
aktualizować funkcje dostępne w samochodzie. Oczywiście oznacza to, że
wszystkie potrzebne urządzenia byłyby montowane w samochodach domyślnie,
a oprogramowanie służyłoby jedynie do ich aktywacji. Przykładowo fotele
miałyby wszystko co potrzebne do ich podgrzewania, ale włączenie tej
funkcji wymagałoby zakupu aplikacji."
http://di.com.pl/news/49372,0,Producenci_samochodow_
chca_wypozyczac_ich_funkcje_Nowy_wlasciciel_zaplaci_
ponownie-Marcin_Maj.html
--
http://db.org.pl/
-
2. Data: 2014-01-22 11:58:03
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: "X-Man" <k...@w...pl>
"m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message
news:lbo7tb$qrp$1@dont-email.me...
> ja widze i poniekad rozumiem ze wszystkie firmy zaczynaja
> dazyc do abonamentow, zupelnie niezaleznie od tego jaka
> usluge czy produkt oferuja, ale to juz moim zdaniem lekka przesada
> "BMW rozważa wprowadzenie aplikacji do pobrania, które mogłyby
> aktualizować funkcje dostępne w samochodzie. Oczywiście oznacza to, że
> wszystkie potrzebne urządzenia byłyby montowane w samochodach domyślnie,
> a oprogramowanie służyłoby jedynie do ich aktywacji. Przykładowo fotele
> miałyby wszystko co potrzebne do ich podgrzewania, ale włączenie tej
> funkcji wymagałoby zakupu aplikacji."
nie sądzę żeby im się to opłaciło zaraz by się poszerzyła oferta cofaczy
licznikow... o aktywację grzania foteli itp...
Pzdr
Piotrek
-
3. Data: 2014-01-22 12:05:57
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>
Jeżeli to wprowadzą w takiej formie jak opisana to przyznają wprost "ten
dodatek nie jest tak naprawdę wart tyle ile za niego chcemy". Skoro
wszystkie elementy będą w podstawowym modelu a dopłata będzie tylko za
włączenie opcji w oprogramowaniu to znaczy, że koszt danego dodatku wynosi
0 (zero). Na dłuższą metę więc cena włączenia też będzie dążyć do zera
(skoro fizyczne elementy są na tyle tanie, że opłaca się je montować nawet
klientom którzy za nie nie zapłacili). Zysk niewielki a ryzyko wkurzenia
potencjalnych klientów wysokie.
--
SW3
----
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
/Bastiat
-
4. Data: 2014-01-22 12:18:28
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości
>ja widze i poniekad rozumiem ze wszystkie firmy zaczynaja
>dazyc do abonamentow, zupelnie niezaleznie od tego jaka
>usluge czy produkt oferuja, ale to juz moim zdaniem lekka przesada
>"BMW rozważa wprowadzenie aplikacji do pobrania, które mogłyby
>aktualizować funkcje dostępne w samochodzie. Oczywiście oznacza to,
>że
>wszystkie potrzebne urządzenia byłyby montowane w samochodach
>domyślnie,
>a oprogramowanie służyłoby jedynie do ich aktywacji. Przykładowo
>fotele
>miałyby wszystko co potrzebne do ich podgrzewania, ale włączenie tej
>funkcji wymagałoby zakupu aplikacji."
Przesada, albo i nie przesada.
Np kupujesz auto z TCS i ESP. Programisci dwa lata program pisali.
A sprzetowo to jest uzywany w zasadzie ABS.
I tu az sie prosi dostarczyc komputer z wlasciwymi funkcjami, ale
wlaczenie za oplata ..
Bylo tez to rozwiazanie stosowane w paru branzach.
Ogrzewane fotele byc moze nie sa takie drogie (np 20zl wiecej za mate
plus troche za sterownik i okablowanie), co nie znaczy ze trzeba je za
bezcen sprzedawac.
Nie wiem jak sa zorganizowane fabryki samochodow, ale podziwiam. Jesli
oni montuja taka roznorodnosc modeli, to przeciez ktos musi
przygotowac fotele do montazu we wlasciwej kolejnosci, aby ich nie
pomylic miedzy kolejnymi sztukami.
I tu byc moze koszt tego przygotowania zaczyna byc podobny do kosztu
gadzetu.
J.
-
5. Data: 2014-01-22 13:23:21
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:52dfa906$0$2213$6...@n...neostrada
.pl...
> Nie wiem jak sa zorganizowane fabryki samochodow, ale podziwiam. Jesli oni
> montuja taka roznorodnosc modeli, to przeciez ktos musi przygotowac fotele
> do montazu we wlasciwej kolejnosci, aby ich nie pomylic miedzy kolejnymi
> sztukami.
> I tu byc moze koszt tego przygotowania zaczyna byc podobny do kosztu
> gadzetu.
I dlatego często w aucie jest już odpowiednie okablowanie i oczujnikowanie
nawet gdy jakiejś opcji nie kupiłeś. Np. model a tempomatem i bez różni się
tyko manetką i włączeniem odpowiedniej funkcji w komputerze.
Pozdrawiam
Ergie
-
6. Data: 2014-01-22 13:28:52
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
news:lbo7tb$qrp$1@dont-email.me...
> ja widze i poniekad rozumiem ze wszystkie firmy zaczynaja
> dazyc do abonamentow, zupelnie niezaleznie od tego jaka
> usluge czy produkt oferuja, ale to juz moim zdaniem lekka przesada
>
> "BMW rozważa wprowadzenie aplikacji do pobrania, które mogłyby
> aktualizować funkcje dostępne w samochodzie. Oczywiście oznacza to, że
> wszystkie potrzebne urządzenia byłyby montowane w samochodach domyślnie,
> a oprogramowanie służyłoby jedynie do ich aktywacji. Przykładowo fotele
> miałyby wszystko co potrzebne do ich podgrzewania, ale włączenie tej
> funkcji wymagałoby zakupu aplikacji."
Przecież to nie jest jakaś straszna nowość. Teraz tylko chcą rozszerzyć
skalę.
Od dawna w wielu autach instalacje elektryczne są robione na wyrost, tzn.
całe okablowanie pod gadżety jest gotowe fabrycznie i wystarczy je
podłączyć, aktywować funkcję kompem i ma działać. Tak jest z tempomatami,
podgrzewaniem różnego rodzaju, dodatkowymi światłami, BT, itp.
Np. w BMW E39 530d montowali Webasto, które fabrycznie podgrzewa tylko
silnik. Nie jest jednak problemem włączenie opcji grzania wnętrza.
W VW natomiast w module komfortu też można co nieco nagrzebać, np. włączyć
podnoszenie szyb kluczykiem, opcje DRL, itp.
Pewnie takich przykładów można mnożyć, od dawna producenci zmierzają w tym
kierunku.
Wiwo
-
7. Data: 2014-01-22 14:30:48
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>
W dniu 22.01.2014 o 13:28 Wiwo <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> pisze:
> Od dawna w wielu autach instalacje elektryczne są robione na wyrost,
> tzn. całe okablowanie pod gadżety jest gotowe fabrycznie i wystarczy je
> podłączyć, aktywować funkcję kompem i ma działać.
Ale przyznasz chyba, że co innego dać trochę kabli na wyrost ale nie
montować danego urządzenia a co innego zamontować i podłączyć wszystkie
elementy a jedynie wyłączyć je programowo.
--
SW3
----
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
/Bastiat
-
8. Data: 2014-01-22 14:49:35
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: MarcinJM <m...@o...pl>
W dniu 2014-01-22 11:58, X-Man pisze:
> "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message
> news:lbo7tb$qrp$1@dont-email.me...
>> ja widze i poniekad rozumiem ze wszystkie firmy zaczynaja
>> dazyc do abonamentow, zupelnie niezaleznie od tego jaka
>> usluge czy produkt oferuja, ale to juz moim zdaniem lekka przesada
>> "BMW rozważa wprowadzenie aplikacji do pobrania, które mogłyby
>> aktualizować funkcje dostępne w samochodzie. Oczywiście oznacza to, że
>> wszystkie potrzebne urządzenia byłyby montowane w samochodach domyślnie,
>> a oprogramowanie służyłoby jedynie do ich aktywacji. Przykładowo fotele
>> miałyby wszystko co potrzebne do ich podgrzewania, ale włączenie tej
>> funkcji wymagałoby zakupu aplikacji."
>
> nie sądzę żeby im się to opłaciło zaraz by się poszerzyła oferta cofaczy
> licznikow... o aktywację grzania foteli itp...
...co zwiekszyloby sprzedaż samochodów danej marki :)
Choć byłyby relatywnie droższe.
Sadzisz, ze sztab ksiegowych w zarękawkach nie dokonał juz stosownych
obliczeń?
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
-
9. Data: 2014-01-22 14:58:17
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
Użytkownik "SW3" <s...@p...fm.invalid> napisał w wiadomości
news:op.w93btmqsctg864@hopeit.linksys...
W dniu 22.01.2014 o 13:28 Wiwo <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> pisze:
> Od dawna w wielu autach instalacje elektryczne są robione na wyrost, tzn.
> całe okablowanie pod gadżety jest gotowe fabrycznie i wystarczy je
> podłączyć, aktywować funkcję kompem i ma działać.
Ale przyznasz chyba, że co innego dać trochę kabli na wyrost ale nie
montować danego urządzenia a co innego zamontować i podłączyć wszystkie
elementy a jedynie wyłączyć je programowo.
inna kwestia z kosztem i czasem konfiguracji wyposazenia pod konkretnego
klienta- chce zaplacic za to i za to to mu to wlaczamy i ma samochod od
reki, a nie czeka az stosowny zostanie zmontowany
--
pozdr
tck(at)top.net.pl
-
10. Data: 2014-01-22 14:59:07
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup
W dniu 22.01.2014 o 13:28 Wiwo <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> pisze:
>> Od dawna w wielu autach instalacje elektryczne są robione na
>> wyrost, tzn. całe okablowanie pod gadżety jest gotowe fabrycznie i
>> wystarczy je podłączyć, aktywować funkcję kompem i ma działać.
>Ale przyznasz chyba, że co innego dać trochę kabli na wyrost ale nie
>montować danego urządzenia a co innego zamontować i podłączyć
>wszystkie elementy a jedynie wyłączyć je programowo.
Miedz jest droga, wiec na jedno wychodzi :-)
J.