  • 61. Data: 2017-10-20 22:37:41
    Temat: Re: mały samochod spalanie jaki?
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-10-20 o 22:14, p...@g...com pisze:
    > Albo odliczasz sobie te 30 centów w zeznaniu rocznym albo bierzesz kasę od
    pracodawcy. To co daje pracodawca to sprawa uznaniowa.

    Czy każdy dojazd można odliczyć? Taki 10 km i taki 50 km?

    yabba

  • 62. Data: 2017-10-21 19:16:25
    Od: p...@g...com

    Tak odliczałem 3 km i 130 km

  • 63. Data: 2017-10-23 12:51:01
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-10-18 o 17:04, Cavallino pisze:

    > I to jest zgodne z logiką.
    > Nikt normalny nie będzie się brandzlował zużyciem paliwa i tracił czasu
    > na wpisywanie tego w internetach.

    Są wyjątki :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - '16 Astra ST 1.6 BiTurbo, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)

  • 64. Data: 2017-10-23 12:57:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Księgowa nie pyta tych z górnej półki reszta ma limity ;-)
    >w Niemczech na 3 pasmowej autostradzie 140 styka na środkowy pas.

    Ale przybywa tez tych, co jezdza szybciej.
    Samochody tez coraz mocniejsze robia.

    >Jak się niedużo jeździ to i zysk jest nieduży ale rośnie z
    >przebiegiem ;-)

    Miedzy 140 a 160 roznica niezbyt duza :-)

    J.

  • 65. Data: 2017-10-23 14:30:56
    Od: p...@g...com

    --Ale przybywa tez tych, co jezdza szybciej. Samochody tez coraz mocniejsze robia.

    nonsens, srednia ciagle spada, ruch coraz wiekszy, spoleczenstwo sie starzeje coraz
    czesciej widze takie samobojcze wyjazdy 120 km/h jakims up-em pod mietka co leci dwie
    paczki, w weekend to juz kompletna masakra, dziadek z babcia ruszaja w podroz i cisna
    ekonomicznie 130 km/h srodkowym :-)

    --Miedzy 140 a 160 roznica niezbyt duza :-)

    prawda ale 160 to za malo na lewy wiec trzeba cisnac wiecej a to juz kosztuje

  • 66. Data: 2017-10-23 17:05:40
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Jak mówię znajomym, ze mój Accord pali 14 lpg w miescie, to mówią mi, ze
    > ich disle to 4,5 w zimę w mieście w korkach;) Zresztą zobaczysz - zaraz
    > ktoś napisze:P

    Mój 20 zaworowy Passat 2,0l (ALT) Pali 10,5-11 litra LPG. Tak mniej więcej
    robie +- 280 km na pełnej 30 litrowej butli. 16 zaworowy golfiacz 1,6 robił
    310 km na takiej samej 30 litrowej (zużycie wychodziło tak gdzieś 9/100 km).

    Endriu

  • 67. Data: 2017-10-23 18:09:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >jakims up-em pod mietka co leci dwie paczki, w weekend to juz
    >kompletna masakra, dziadek z babcia ruszaja w podroz i cisna

    srednia moze i spada, ale taka obserwacja z roku ok 2000 - jak jest
    troche luzniej, to tak przy ~140 mniej wiecej tyle samo samochodow
    wyprzedzasz co ciebie wyprzedzaja.
    Powyzej 160 to juz naprawde nieliczni jezdzili.

    rok ~2008 - wolniej jezdza !
    I ciekaw jestem - wysokie ceny paliw, czy kryzys.

    rok 2017 - jak piszesz - na srodkowym pasie 140 wystarcza, ale na
    lewym tez spory ruch. Oczywiscie to w chwilach luzniejszego ruchu, gdy
    autostrada nie stoi.

    A przy okazji zobacz - w roku 2000 i wczesniej golf mial w ofercie
    takze silnik 1.6 75KM, a chyba nawet 1.4 60KM.
    Astra podobnie. Passat i Vectra tez byly takie w ofercie.
    A teraz juz nie ma.

    O oponach tez niedawno pisalem - indeksy predkosci tez coraz szybsze.
    Ale byc moze w miedzyczasie zmienilem rozmiar na "szybszy" :)

    Tylko to moze z tych silnikow wynikac i niemieckich przepisow - tam
    trzeba dostowac predkosc opon do predkosci maksymalnej pojazdu.
    I nagle spada zapotrzebowanie na takie "do 190km/h", nawet w krajach,
    w ktorych wolno gora 130 :)

    J.

  • 68. Data: 2017-10-23 18:13:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.10.2017 o 17:05, Endriu pisze:

> [...]
    > więcej robie +- 280 km na pełnej 30 litrowej butli. 16 zaworowy golfiacz
    > 1,6 robił 310 km na takiej samej 30 litrowej (zużycie wychodziło tak

    No i git.

    Shrek

  • 69. Data: 2017-10-24 14:25:05
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    kloi <s...@f...pl> wrote:
    > Niewielki samochód z silnikiem benzynowym o najmniejszym spalaniu przy
    > 140km/h... jaki wybrac???
    >
    > tak przeglądam testy i widzę że te niby ekonomiczne 1.0 75KM np od skody
    > fabi łykają 7-8 litrów przy tej prędkości
    >
    > wcale to nie jest mało w porównaniu do mojego obecnego stilo 1.6 16V
    > który przy tej prędkości też łyka 8l/100
    >
    > mam też pande 1.1 MPI i na trasie 500km gdzie połowa to autostrada
    > reszta to drogi lokalne, na autostradzie przy V=120km i lokalnych
    > drogach 50-90km/h wychodzi 5l/100
    >
    > podobno suzuki baleno się wyróżnia ale nie mogę trafić na jakieś
> [...]

    Pandą po autostradzie? 120km/h?
    Masochista :-)

  • 70. Data: 2017-10-24 15:05:10
    Od: p...@g...com

    --Pandą po autostradzie? 120km/h? Masochista :-)

    w DE ida ogniem ciaglym 140 km/h a widzialem jednego co szedl 160 km/h i wciaz
    przyspieszal bo vmax to 185 km/h i zapas jest :-)