  • 51. Data: 2017-10-18 12:58:19
    Temat: Re: mały samochod spalanie jaki?
    Od: p...@g...com

    --A jak firma nic nie płaci to już opłaca się jeździć szybko. :))

    spytaj JF ja jezdze powoli :-)

    --W PL też jest sztywna stawka za 1 km. Właściwie to są dwie zależnie od pojemności
    silnika.

    w DE sluzbowymi notorycznie zapierdalaja ci co nie maja limitow na paliwo, ja turlam
    sie 140 km/h a jeden menago z firmy leci 170 km/h (ta sama trasa) w zeszlym tygodniu
    zapakowal kogos w dupsko (juz zjechal z autostrady) ale dostal nastepnego mietka i
    znow zapierdala

  • 52. Data: 2017-10-18 17:04:04
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 18-10-2017 o 07:30, Mirek Ptak pisze:
> [...]
    html?page=5 Raz mu

    html

    > Tam są same liczygrosze. Jak się trafi normalny to zaraz ląduje na końcu
    > stawki :)

    I to jest zgodne z logiką.
    Nikt normalny nie będzie się brandzlował zużyciem paliwa i tracił czasu
    na wpisywanie tego w internetach.

  • 53. Data: 2017-10-18 21:49:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Oct 2017 22:57:04 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):
    > --https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/59090
    1.html

    > tez mialem ponad 7l w Zafirze 120KM (ASB) inaczej sie nie dalo choc wcale szybko
    nie jezdzilem np autostrada 140 km/h ale jak zona jezdzila stalo zawsze 6,7

    > ps w DE nie oplaca sie jezdzic szybko jak firma placi bo nadwyzke doplacasz z
    wlasnej kieszeni

    Ale co - jakies fahrgeld? A nie tak jak u nas z faktur?

    Mam troche znajomych Niemcow, ktorzy w sumie jezdza za swoje, bo maja
    placona stawke za km, i jakos przy piwie nie narzekaja ze powyzej 120
    auto za duzo pali, tylko tylko ze te przeklete Blitze blitzuja :-)
    Zreszta przy tym niemieckim ruchu czesto nie da duzo spalic :-(

    P.S. Dzisiejsza wycieczka - dojazd przez miasto ... no nie zwrocilem
    uwagi ile bylo. Na austostradzie ujrzalem 7.
    Po 50 km bylo juz 6.3. A po kolejny 50km krajowki 6.0.

    Ale wyjatkowo wolno bylo, jakies remonty, watachy tirow, potem
    traktory, ciezarowki jadace 60 ... moze jutro bedzie lepiej i spalanie
    wroci do normy :-)

    J.

  • 54. Data: 2017-10-20 07:46:13
    Od: p...@g...com

    --Ale co - jakies fahrgeld? A nie tak jak u nas z faktur?

    a widziales kiedys Niemca ktory bierze fakture na Tankstelli ?

    --moze jutro bedzie lepiej i spalanie wroci do normy :-)

    ile jezdzisz miesiecznie ? moze zapierdalasz tylko wokol komina i stad te 8l :-) u
    mnie w B7 wychodzi 4-5 tys miesiecznie co przy normalnej jezdzie (140 autostrada,
    ograniczenia +10) daje wynik okolo 6l, odpalajac tryb sportowy (pierwszy ze swiatel,
    na aútostradzie lewy i ogien) mysle ze osiagne twoj wynik ale bedzie mnie to
    kosztowac 2l ON wiecej czyli najmarniej 100 eur w miesiacu, jako ze nie jestem jakims
    menago ktory ma napiety grafik nasuwa sie pytanie czy jest to tego warte i moja
    odpowiedz brzmi nie

  • 55. Data: 2017-10-20 10:17:39
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-10-18 o 12:58, p...@g...com pisze:
    > --A jak firma nic nie płaci to już opłaca się jeździć szybko. :))
    >
    > spytaj JF ja jezdze powoli :-)

    Z Twoich postów wynikało, że jak płaci firma, to jeździsz powoli. Nie
    wiedziałem jak jeździsz jak firma nie płaci.

> [...]
    tygodniu zapakowal kogos w dupsko (juz zjechal z autostrady) ale dostal nastepnego

    A jaka jest w Niemczech stawka za kilometr płacona przez pracodawcę?
    Czy jest taka sama na jazdy miejskie i pozamiejscowe? Czy też jest
    ograniczenie na jazdy miejskie jak w Polsce do 500/700 km w miesiącu?

    yabba

  • 56. Data: 2017-10-20 10:38:49
    Od: p...@g...com

    --A jaka jest w Niemczech stawka za kilometr płacona przez pracodawcę?

    min 30 centow
    https://www.steuertipps.de/lexikon/e/entfernungspaus
    chale
    czasami oplaca sie od pracodawcy a czasami rozliczyc w podatku zalezy od sytuacji

    --Czy jest taka sama na jazdy miejskie i pozamiejscowe?

    tak

    --Czy też jest ograniczenie na jazdy miejskie jak w Polsce do 500/700 km w miesiącu?

    nie wiem

    P.

  • 57. Data: 2017-10-20 10:53:11
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-10-20 o 10:38, p...@g...com pisze:
> [...]
    chale
    > czasami oplaca sie od pracodawcy a czasami rozliczyc w podatku zalezy od sytuacji

    Czy to jest minimalna stawka? A jaka jest maksymalna?

    Z tego co mi Google przetłumaczyło, to można również odliczać sobie
    kilometry za dojazdy do pracy?

    yabba

  • 58. Data: 2017-10-20 13:46:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--Ale co - jakies fahrgeld? A nie tak jak u nas z faktur?
    >a widziales kiedys Niemca ktory bierze fakture na Tankstelli ?

    Rzadko tam tankuje.
    Ale jesli nie widzialem ... byc moze im wystarczy paragon.

    Mysle, ze zasady rozliczen sa podobne - jest sluzbowe auto, to jest
    sluzbowa faktura i zwrot.
    A moze wystarczy sluzbowa karta kredytowa i nawet nie trzeba faktur,
    bo kazdy wydatek na stacji benzynowej ksiegowosc automatycznie
    rozliczy i nikt sie nie bedzie pytal na co wydano :-)

    >--moze jutro bedzie lepiej i spalanie wroci do normy :-)
    >ile jezdzisz miesiecznie ? moze zapierdalasz tylko wokol komina i
    >stad te 8l :-)

    Jakie 8, po miescie to i 11 potrafi :-)

> [...]
    >(140 autostrada, ograniczenia +10) daje wynik okolo 6l,
    >odpalajac tryb sportowy (pierwszy ze swiatel, na aútostradzie lewy i

    Na autostradzie lewy ... co nie znaczy, ze trzeba jakos szczegolnie
    szybko - czasem 160 wystarczy.
    A czasem sie nawet 140 nie da :-)

> [...]
    >czyli najmarniej 100 eur w miesiacu, jako ze nie jestem jakims menago
    >ktory ma napiety grafik nasuwa sie pytanie czy jest to tego warte i

    Mnie jakos rzadko nachodzi refleksja ile drozej to kosztuje.
    A biorac pod uwage, ze rzadko mam mozliwosc pojechac tak szybko jak
    chce, to jakos niewiele drozej kosztuje.
    Wiadomo - po miescie spala wiecej.

    J.

  • 59. Data: 2017-10-20 22:14:16
    Od: p...@g...com

    Albo odliczasz sobie te 30 centów w zeznaniu rocznym albo bierzesz kasę od
    pracodawcy. To co daje pracodawca to sprawa uznaniowa.

  • 60. Data: 2017-10-20 22:21:34
    Od: p...@g...com

    Księgowa nie pyta tych z górnej półki reszta ma limity ;-) w Niemczech na 3 pasmowej
    autostradzie 140 styka na środkowy pas. Jak się niedużo jeździ to i zysk jest nieduży
    ale rośnie z przebiegiem ;-)