  • 1. Data: 2011-04-06 12:22:06
    Temat: magnes meblowy obok kompa [mały OT]
    Od: gordom <n...@a...ess>

    Witam.
    Mój komputer stoi na półce, która od frontu ma drzwiczki. Chciałem aby
    były one "zamykane" na magnetyczne zamknięcie (coś takiego jak to:
    http://tinyurl.com/3benqh4 ). Magnes byłby zamocowany w odległości
    kilkunastu (może 10 ale na pewno nie mniej) centymetrów od dysku
    będącego wewnątrz obudowy komputera. Czy takie umiejscowienie nie
    spowoduje jakiś problemów z pracą dysku? A jeśli jest to według was za
    blisko to jaka powinna być bezpieczna odległość? Z góry dzięki za pomoc.
    pozdr.,
    gordom

  • 2. Data: 2011-04-06 12:30:11
    Temat: Re: magnes meblowy obok kompa [mały OT]
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "gordom" napisał:

> [...]
    > problemów z pracą dysku? A jeśli jest to według
    > was za blisko to jaka powinna być bezpieczna odległość?

    A w jakiej odległości od dysku masz zamontowany głośniczek (PC Speaker)?
    Nie wiem jak teraz, ale w starszych obudowach był zazwyczaj tuż pod
    koszyczkiem na dyski, a magnes miał chyba silniejszy niż ten piprztyk
    meblowy.

    JoteR

  • 3. Data: 2011-04-06 12:35:19
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    gordom <n...@a...ess> napisał(a):

> [...]
    >spowoduje jakiś problemów z pracą dysku? A jeśli jest to według was za
    >blisko to jaka powinna być bezpieczna odległość? Z góry dzięki za pomoc.

    Ja bym sie nie przejmowal. Magnes bedzie poza obudowa, pzoa tym IMHO jest
    zbyt maly zeby zaszkodzic.

  • 4. Data: 2011-04-06 12:36:06
    Od: gordom <n...@a...ess>

    W dniu 2011-04-06 14:30, JoteR pisze:
> [...]
    > Nie wiem jak teraz, ale w starszych obudowach był zazwyczaj tuż pod
    > koszyczkiem na dyski, a magnes miał chyba silniejszy niż ten piprztyk

    Nie wiem jak silny magnes ma głośniczek. Ten, jak to powiedziałeś
    "piprztyk meblowy" :-), ma na mój gust dość silny.
    pozdr.,
    gordom

  • 5. Data: 2011-04-06 12:47:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "gordom" <n...@a...ess> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak silny magnes ma głośniczek. Ten, jak to powiedziałeś
    > "piprztyk meblowy" :-), ma na mój gust dość silny.

    Uwzglednij jeszcze, ze jego magnetycznosc spada z trzecia ptega odleglosci,
    jak to w dipolach.

  • 6. Data: 2011-04-06 13:00:00
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Wed, 06 Apr 2011 14:22:06 +0200, gordom napisał(a):

    > Czy takie umiejscowienie nie
    > spowoduje jakiś problemów z pracą dysku? A jeśli jest to według was za
    > blisko to jaka powinna być bezpieczna odległość? Z góry dzięki za pomoc.
    > pozdr.,

    Spokojnie. Mozesz go nawet na tym dysku polozyc i nic nie bedzie.

    PS
    Sa obudowy z zamkiem magnetycznym a i w samym hdd tez magnes siedzi:)

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 7. Data: 2011-04-06 15:47:49
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > wewnątrz obudowy komputera. Czy takie umiejscowienie nie spowoduje jakiś

    Nic nie zdziała taki meblowy nawet jak położysz go obok dysku.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2011-04-07 05:16:27
    Od: ZS <a...@w...pl>

    Nieraz juz widziałem testy jak przykładali magnesy do dyskietek, kart
    pamięci, dysków i nic się nie działo. Jedynie duży neodymowy magnes przy
    pracującym dysku go uszkodził, bo przyciągał głowice które rysowały
    talerze. Natomiast przy zaparkowanych dane nie znikały.

  • 9. Data: 2011-04-07 05:54:33
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "KRZYZAK" <k...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Sa obudowy z zamkiem magnetycznym a i w samym hdd tez magnes siedzi:)

    I to neodym, b. mocny. Nie rozbierałeś nigdy dysku?:)

  • 10. Data: 2011-04-07 09:31:59
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Thu, 07 Apr 2011 07:16:27 +0200, ZS napisał(a):

    > Jedynie duży neodymowy magnes przy
    > pracującym dysku go uszkodził, bo przyciągał głowice które rysowały
    > talerze. Natomiast przy zaparkowanych dane nie znikały.

    Tu chodzilo raczej o poruszanie sie talerzy w polu magnetycznym.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)