    From: Jakub Rakus <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: lutowanie goldpinów i innych "złoconych" wynalazków
    Date: Wed, 24 Apr 2013 23:56:05 +0200

    Pojawił się niedawno wątek na temat kontaktu "złoconych" styków z
    cynowanymi, a ja mam pytanie od innej strony. Czy zauważyliście jakieś
    problemy z lutowaniem tzw. goldpinów? Osobiście mam z tym zawsze kłopot,
    bo skubane jakoś tak niechętnie biorą lut (normalny, ołowiowy) w
    przeciwieństwie do wszystkich pozostałych elementów czy to
    przewlekanych, czy to SMD. Mocne grzanie oczywiście kończy się topieniem
    plastykowych elementów złącza. Ostatnio trafiły mi się jakoś wyjątkowo
    toporne, do tego stopnia że musiałem najpierw iglakiem "poprawić" im
    powierzchnie lutowanych końców. Jakieś mądre rady, doświadczenia?

    Jakub Rakus