-
11. Data: 2014-10-26 17:59:12
Temat: Re: [link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:2ef9dcf5-de85-4a85-b527-6a19a9df81bb@go
oglegroups.com...
> W dniu niedziela, 26 października 2014 13:23:49 UTC+1 użytkownik Cavallino
> napisał:
>> Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:bcb547d9-7cac-440f-b8fc-c1c50e60d82d@go
oglegroups.com...
>> > Natrafiłem na ciekawy artykuł:
>> >
>> > http://www.portal-motoryzacyjny.net.pl/lpg/diesel-ga
z-czy-benzyna/
>> >
>> > fajne porównanie, jeden samochód w tej samej wersji wyposażenia diesel
>> > wyszedł najgorzej...
>>
>> Bzdury nie artykuł, zużycie paliwa zaniżone o jakieś 30-40%, brak ceny
>> odsprzedaży (nikt nie wyjeżdża auta do wartości 0 - do takich porównań
>> można
>> brać TYLKO utratę wartości, a nie koszt zakupu nowego), nie wzięto pod
>> uwagę
>> ceny przeglądów (w dieslu najrzadsze), jakości jazdy - która przy
>> wolnossącym benzyniaku o tej mocy i pojemności nie istnieje.
>>
>> W takiej formie jak jest - stek bzdetów funta kłaków nie warty.
>
> jak zanizone zuzycie wszedzie tyle samo
Nie wszędzie tyle samo, zwłaszcza diesel pali więcej.
1.2 to jakieś 9 l, diesel w wersji FWD pewnie z 7.
Gaz obstawiam jakieś 12 l, w 10 to mi się ciężko było zmieścić w Megane z
tym silnikiem, niższym o kilkadziesiąt cm i z pewnie o połowę lepszym Cx.
>to gaz sie oplaca jeszcze bardziej...
Niekoniecznie, bo to był artykuł pod tezę.
Jak policzysz zgodnie z sensem, utratę wartości, a nie cenę nowego, to cena
paliwa straci na znaczeniu bardzo mocno.
>
> utrata wartosci? im bardziej zlony silnik tym drozszy nowy, w uzywanych
> nie wplywa to na wartosc
No to sprzedaj taki złom jak wolnossący 1.6 16V w cenie diesla, powodzenia.
> koszty eksploatacji? Jakie koszta do 100 000 km?
Np. obowiązkowe przeglądy, z wymianami filtrów co kilka tys km (dobrze
pamiętam że co 10 tys?) dla wersji z gazem.
-
12. Data: 2014-10-26 18:01:20
Temat: Re: [link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:m2j53q$o66$...@d...me...
> W tym porównaniu ceny finalne różnią się o kilka procent. czy dla kilku
> procent ktokolwiek wybrałby tańsze paliwo? Przy kilku procentowej różnicy,
> ja sam - osoba super oszczędna- wybrałbym benzynę za tylko i wyłącznie
> przyśpieszenie.
I byś się zdziwił - ten silnik (1.2 tce) jest bardzo fajny, ale na miasto i
na przyspieszenie do 100.
Na trasie brakuje nieco mu ducha (mocy czy momentu), diesel objeżdża go bez
żadnego problemu.
Do tego diesel jest wyraźnie szybszy, mimo że w papierach napisali co
innego.
-
13. Data: 2014-10-26 18:02:44
Temat: Re: [link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:22298c7d-ecaa-4ee7-9101-0c7f17c6beb9@go
oglegroups.com...
> W dniu niedziela, 26 października 2014 17:14:41 UTC+1 użytkownik mk4
> napisał:
>> On 2014-10-26 12:49, l...@g...com wrote:
>> > Natrafiłem na ciekawy artykuł:
>> >
>> > http://www.portal-motoryzacyjny.net.pl/lpg/diesel-ga
z-czy-benzyna/
>> >
>> > fajne porównanie, jeden samochód w tej samej wersji wyposażenia diesel
>> > wyszedł najgorzej...
>> >
>>
>> Ale o tym, ze wlasciwie zaden samochod na gazie dobrze nie jezdzi (moza
>> za wyjatkiem spasowania jakiejs wyjatkowo drogiej instalacji z jakims
>> konkretnym silnikiem). Owszem, jezdzi ale to jednak nie jest to. Czuc,
>> ze to gaz, silnik nie pracuje tak rowno jak na benzynie. Juz nie mowie,
>> ze trzeba miec naprawde dobrego fachowca bo inaczej cuda sie dzieja.
>> Potrafi odcinac np juz przy 5000 jak powinien ciagnac do 6500 dajmy na
>> to. Tak wiec wg mnie gaz - owszem - ale trzeba sie liczyc z
>> wyrzeczeniami o czym artykul w ogole nie traktuje.
>>
>> --
>
>
> Z dieslem tez sa wyrzeczenia, czyszczenie FAP, dopalanie auto pali duzo
> nie mozesz wylaczyc silnika itp.
Akurat nie w tym dieslu.
Nawet nie wiesz kiedy dopalanie się odbywa - ma w tym celu dodatkowy
wtryskiwacz i robi to całkowicie niezauważalnie.
Podobno również bezproblemowo na dłuższą metę.
-
14. Data: 2014-10-26 18:44:14
Temat: Re: [link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl>
>W tym porównaniu ceny finalne różnią się o kilka procent.
Między gazem a benzyną wyszło 9%
> czy dla kilku procent ktokolwiek wybrałby tańsze paliwo?
Czyli dla 9 tysięcy złotych ?
> Przy kilku procentowej różnicy, ja sam - osoba super oszczędna
Eee pierniczysz :-)
> - wybrałbym benzynę za tylko i wyłącznie przyśpieszenie.
Ale tu nie ma różnicy z wyboru paliwa tylko z wyboru mocy silnika: lpg jest
100-konne a zwykły benzyniak 125-konny.
> tak wiec można sobie śmiało tym artykułem.... głowy nie zawracać. Kolejna
> sprawa. cena samego przeglądu gazu jest wyższa.
70zł x 5 lat = 350zł (wobec 9000), powinni to w końcu ujednolicić bo teraz
wygląda jakby w tym przeglądzie głównie o układ paliwowy chodziło.
> Gdzie jest butla lub/i koło zapasowe?
Argument jest o ile mamy taki problem
> Czy w Twojej okolicy są parkingi z zakazem wjazdu pojazdów z LPG?
Chyba bez takiego zakazu i nie w okolicy tylko tam, gdzie chcemy parkować np
w bloku, w pracy
> jeśli jeździsz na krótkich odcinkach, może się okazać że udział benzyny w
> stosunku do gazu jest znacznie większy niż podano.
Może być 1litr i tyle. Jak jeździmy mniej to należy sprzedać samochód i
taksówką jeździć albo nie pierniczyć o kosztach samochodu.
> No i to oczym wspomniał przedpiśca. jaka jest utrata wartości, bo ona jest
> większa niż koszt paliwa!!!!
No jaka ?
-
15. Data: 2014-10-26 19:04:47
Temat: Re: [link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "mk4" <m...@d...nul>
>>
>> fajne porównanie, jeden samochód w tej samej wersji wyposażenia diesel
>> wyszedł najgorzej...
>>
>
> Ale o tym, ze wlasciwie zaden samochod na gazie dobrze nie jezdzi (moza za
> wyjatkiem spasowania jakiejs wyjatkowo drogiej instalacji z jakims
> konkretnym silnikiem). Owszem, jezdzi ale to jednak nie jest to. Czuc, ze
> to gaz, silnik nie pracuje tak rowno jak na benzynie. Juz nie mowie, ze
> trzeba miec naprawde dobrego fachowca bo inaczej cuda sie dzieja. Potrafi
> odcinac np juz przy 5000 jak powinien ciagnac do 6500 dajmy na to. Tak
> wiec wg mnie gaz - owszem - ale trzeba sie liczyc z wyrzeczeniami o czym
> artykul w ogole nie traktuje.
Eee masz złe doświadczenia i tyle. Myślę, że większość użytkowników nie ma
takich problemów.
-
16. Data: 2014-10-26 19:10:11
Temat: Re: [link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-10-26 17:13, mk4 wrote:
> Ale o tym, ze wlasciwie zaden samochod na gazie dobrze nie jezdzi (moza
> za wyjatkiem spasowania jakiejs wyjatkowo drogiej instalacji z jakims
> konkretnym silnikiem). Owszem, jezdzi ale to jednak nie jest to. Czuc,
> ze to gaz, silnik nie pracuje tak rowno jak na benzynie.
Czyli coś jest nie tak z moim autem. Bo ja nie czuje, a w kapeluszu nie
jeżdzę. Choć fakt - trzeba rzeczywiście wymieniać świece, filtry i
regulować zawory co 15 kkm.
> Juz nie mowie,
> ze trzeba miec naprawde dobrego fachowca bo inaczej cuda sie dzieja.
Bez przesady - jak mi się wszystko zjebało na Słowacji, to wyciągnąłem
interface na bt, lapka i skonfigurowałem - działa jeżdzi, gra i buczy.
Owszem wiedziałem wcześniej jak, ale naprawdę dobrym fachowcem to chyba
nie jestem.
> Potrafi odcinac np juz przy 5000 jak powinien ciagnac do 6500 dajmy na
> to.
Jak jest za słaby albo zajechany reduktor czy filtr nie wymieniony to
tak jest. Ale nawet wtedy da się po prostu ustawić przełączanie na PB i
jak uważasz, że LPG nie zapewni ci osiągów przy max bucie, to ustawiasz,
że na czerwonym polu jedziesz na benzynie. Dużo nie zuzyjesz, bo i ile
procen czasu jedziesz na czerwonym polu - 0,1%?
> Tak wiec wg mnie gaz - owszem - ale trzeba sie liczyc z
> wyrzeczeniami o czym artykul w ogole nie traktuje.
W sumie nie trzeba - problem jest z miejscem na butle, częstsze i
dłuższe tankowania i tyle. Chyba, że zamierzasz jęczeć, że dwa dodatkowe
filtry to wyrzeczenie;)
Shrek.
-
17. Data: 2014-10-26 21:02:09
Temat: Re: [link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2014-10-26 17:35, Użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
>> Sporo zamkniętych garaży czy parkingów ma wywieszkę o zakazie
>> wjazdu aut z LPG.
>
> Co prawda nie mam lpg, ale jakbym mial to wjezdzajac niezle bym sie
> usmial z takiej wywieszki :)
>
Odradzam.
Byli już tacy co się śmieli z obowiązkowych badań technicznych
i ubezpieczenia. Jak trafi się wypadek to zdecydowanie nie będzie
do śmiechu. Podobnie może być w zakazem wjazdu do garażu.
Pozdrawiam
-
18. Data: 2014-10-26 21:06:27
Temat: Re: [link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2014-10-26 17:58, Użytkownik Aleksander napisał:
>
>> Z dieslem tez sa wyrzeczenia, czyszczenie FAP, dopalanie auto
>> pali duzo nie mozesz wylaczyc silnika itp. Dolewanie
>> plynow do czyszczenia, nie gas silnika po ostrej jezdzie
>> bo turbina padnie, biegi zmieniaj delikatnie bez szarpania
>> bo sie kolo dwumasowe zlamie, paliwo tankuj tylko na BP bo
>> sie wtrysk zatka...
>
> Tak tak, jasne... ale wolę to, niż tankować co 3 dni LPG...
> (zamiast normalnie co 2 tygodnie 60-70l diesla)
> Policz ile czasu przez to tracisz, przemnóż przez stawkę
> godzinową... i wówczas policz raz jeszcze ;)
A coś poza brakiem wyobraźni zabrania ci wstawić 80-90
litrowy zbiornik na gaz ?
Pozdrawiam
-
19. Data: 2014-10-26 21:13:38
Temat: Re: [link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna
Od: masti <g...@t...hell>
RadoslawF wrote:
> Dnia 2014-10-26 17:58, Użytkownik Aleksander napisał:
>>
>>> Z dieslem tez sa wyrzeczenia, czyszczenie FAP, dopalanie auto
>>> pali duzo nie mozesz wylaczyc silnika itp. Dolewanie
>>> plynow do czyszczenia, nie gas silnika po ostrej jezdzie
>>> bo turbina padnie, biegi zmieniaj delikatnie bez szarpania
>>> bo sie kolo dwumasowe zlamie, paliwo tankuj tylko na BP bo
>>> sie wtrysk zatka...
>>
>> Tak tak, jasne... ale wolę to, niż tankować co 3 dni LPG...
>> (zamiast normalnie co 2 tygodnie 60-70l diesla)
>> Policz ile czasu przez to tracisz, przemnóż przez stawkę
>> godzinową... i wówczas policz raz jeszcze ;)
>
> A coś poza brakiem wyobraźni zabrania ci wstawić 80-90
> litrowy zbiornik na gaz ?
potrezba pozostawienia choć odrobiny bagażnika?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
20. Data: 2014-10-26 21:14:52
Temat: Re: [link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna
Od: z <...@...pl>
W dniu 2014-10-26 o 12:49, l...@g...com pisze:
> Natrafiłem na ciekawy artykuł:
>
> http://www.portal-motoryzacyjny.net.pl/lpg/diesel-ga
z-czy-benzyna/
>
> fajne porównanie, jeden samochód w tej samej wersji wyposażenia diesel wyszedł
najgorzej...
>
No dobra. Tyle już było dyskusji LPG czy ON.
A mnie coraz bardziej kusi używany Prius. Co Wy na to?
50% miasto. 50% trasa.
15 lat jeździłem na LPG a teraz małym D4D. :-)
z
PS. Podobno te baterie wcale się tak szybko nie zużywają, a jak już to
nie są kosmiczne pieniądze a reszta podzespołów mało psująca się i
dopracowana.