  • 11. Data: 2011-01-06 09:32:23
    Temat: Re: Skuter śnieżny.
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Powitać
    W dniu 2011-01-06 00:19, J_K_K pisze:
    > Użytkownik "Qlfon" Nie pojmę tego:
    >
    > Na swoim szalej, na cudzym - jesteś absolutnie pewien,
    > że nie zryjesz oziminy ?

    Wysokiej na 50 cm? Jak widzę zielone to nie jadę bo to już nie jest
    przyjemne.

    > Zimą hałas na wsi słychać jeszcze bardziej.
    > Na spacery ludzie też chodzą.

    Ja wiem, że chodzą - na 4 godziny łącznie jazy spotkałem więcej skuterów
    niż pieszych/ narciarzy biegowych - hałas jest już składnikiem
    cywilizacji. Jak widzę kogoś to zwalniam i jadę wolno, też nie lubię jak
    mi ktoś pustym wydechem pod oknami pociągnie. Można to robić w
    cywilizowany sposób.
    > W Alpach, ale w odniesieniu do nart / desek.

    A tego to nie wiem, ale gdzieś ludzie i w Europie jeżdżą skuterami bez
    obaw. Może Skandynawia? Swoją droga podejrzewam że zjazd 1000 narciarzy
    jednak bardziej niszczy śnieg (i to co pod spodem) niż jeden skuter.

    OT dla mnie bo się zaraz flejm rozkręci quady/enduro/skutery a cisza,
    spacer,las i linki w poprzek.

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 12. Data: 2011-01-06 11:53:34
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Jarosław Zawiła"
    A mnie wydajesie, ze wszyscy ludzie sa do siebie podobni. Podobni w tym.
    ze martwia sie o swoja wlasnosc. Gorale moze bardziej, a to temu, ze w ta
    swoja wlasnosc wkladaja o wiele wiecej pracy.

    Proponuje sie przejechac w lato i zobaczyc ta "wlasnosc" - zwykle to łaka
    albo inny nieuzytek. Oczywiscie ogrodzony bo "najmojszy".

    Jasne, ze gorale bardziej - bardziej kroja, bardziej olewaja, bardziej
    czekaja az im ktos da.
    W Zwardoniu do ktorego jezdzilem na narty prawie wszystkie wyciagi nalezaly
    do ludzi z Polski.
    Lokalesi mogli je obslugiwac -ew sprzedawac herbate.
    Ale rozumiem ich troske o ziemie - zwlaszcza jak jest ukryta pod 3 m sniegu.
    Ale zycie weryfikuje te zwyczaje.
    I teraz te losie cepry jezdza wydawac kase w Alpy lub Dolomity.
    A gorale maja wiecej czasu by pilnowac swojej wlasnosci.

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 13. Data: 2011-01-06 15:26:27
    Od: Jarosław Zawiła <j...@p...onet.pl>

    Dnia 06-01-2011 o 10:27:19 Qlfon <r...@l...pl> napisał(a):

    > W sensie, że zbudowanie płota w górach jest trudniejsze niż na
    > równinie? Czy oranie pola? Jakby nie patrzeć pół płotu robią pod górę,
    > pół pola orzą pod gorę a potem w dół więc bilans wysiłku wyjdzie na
    > zero:)

    mozna i tak na to patrzec, ja jednak jestem za swietym prawem wlasnosci.

    --
    jarek67

  • 14. Data: 2011-01-06 15:35:28
    Od: Jarosław Zawiła <j...@p...onet.pl>

    Dnia 06-01-2011 o 12:53:34 Tytus <t...@g...pl> napisał(a):

    > ...Ale zycie weryfikuje te zwyczaje.
    > I teraz te losie cepry jezdza wydawac kase w Alpy lub Dolomity.
    > A gorale maja wiecej czasu by pilnowac swojej wlasnosci.

    Widze, że powtarzasz bez zastanowienia zaslyszane gdzies "prawdy" ludowe.
    pogadamy jak sie zastanowisz.

    --
    jarek67

  • 15. Data: 2011-01-06 17:02:11
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Jarosław Zawiła"
    Widze, że powtarzasz bez zastanowienia zaslyszane gdzies "prawdy" ludowe.
    pogadamy jak sie zastanowisz.

    OK jutro jade do Val di Fiemme, pozdrowie naszych gorali zza okna samochodu.
    I wieczorem w saunie czy jacuzzi odpoczywajac po dniu szalenstwa na stokach
    bede mial czas na przemyslenia.
    Byc moze rzuce w diably Dolomity i wroce do naszych przasnych stoczkow lub
    by milo spedzic czas w kolejkach do wyciagow.

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 16. Data: 2011-01-06 18:55:20
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Jarosław Zawiła <j...@p...onet.pl> wrote:

    >mozna i tak na to patrzec, ja jednak jestem za swietym prawem wlasnosci.

    No wisz jak jest. Skutkiem takich czy innych historycznych zaszlosci
    wlasnosc w Polszcze dzieli sie na dwa rodzaje: moja wlasnosc i ta
    jest swieta, oraz wlasnosc niemoja a ta jest zawsze wzgledna.
    Istotny przelom nastapilby gdybysmy sycka wraz cudze zaczeli szanowac
    jak wlasne ale to sie u nasz raczej nie przyjmie.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 17. Data: 2011-01-06 21:44:11
    Od: Jarosław Zawiła <j...@p...onet.pl>

    Dnia 06-01-2011 o 19:55:20 Jacot <j...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    > Istotny przelom nastapilby gdybysmy sycka wraz cudze zaczeli szanowac
    > jak wlasne ale to sie u nasz raczej nie przyjmie.

    Nic nie wycinam, bo to wszystko bardzo ważne, i od tego powinno sie
    rozpoczac naprawe Rzeczpospolitej. Od uszanowania prawa własności, a
    przede wszystkim od zmiany mentalnosci. Powszechne jest twierdzenie, że
    zarobek (pieniądze) tłumaczy mniejsze i większe przewinienia. A gówno.
    Pieniądze to tylko pieniądze. Pieniądze to tylko możliwość, ułatwienie,
    uproszczenie świata. I wierzcie mi, że ten system nie zastąpi zasad
    moralnych. Najprostszym tego przykładem jest kurwa. Przy czym kurwa jako
    cecha charakteru (zawód to prostytutka). mam nadzieję, że wszyscy wiedzą o
    co chodzi, jeśli nie, to wali mnie to. Odzywam się ze dwa, 3 razy w roku,
    kiedy przypadkiem wpadne, i uznam, że coś jest nie tak. Powiem, że stary
    już jestem i powoli zaczynam lapać co madrzy ludzie chcą nam powiedzieć:
    natenprzykład dlaczego JPII ostrzegał nas przed nadmierną konsumpcją, czy
    też co tak naprawde znaczy powiedzenie "gorszy pieniądz wypiera lepszy"
    itp.

    --
    jarek67

  • 18. Data: 2011-01-06 21:55:14
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-01-06 22:44, Jarosław Zawiła pisze:

> [...]
    > powiedzieć: natenprzykład dlaczego JPII ostrzegał nas przed nadmierną
    > konsumpcją, czy też co tak naprawde znaczy powiedzenie "gorszy pieniądz

    Czy czytajac to mam ukleknac ? Pytamboniewiem.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 19. Data: 2011-01-06 22:00:16
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-01-06 09:07, Jarosław Zawiła pisze:

    > A mnie wydajesie, ze wszyscy ludzie sa do siebie podobni. Podobni w tym.
    > ze martwia sie o swoja wlasnosc. Gorale moze bardziej, a to temu, ze w
    > ta swoja wlasnosc wkladaja o wiele wiecej pracy.

    A mnie sie wydaje ze ilosc czasu potrzebna polskim goralom zeby sie
    dogadac dla wspolnej korzysci odroznia ich znakomicie od pozostalych
    europejskich gorali.

    KJ

  • 20. Data: 2011-01-07 00:33:14
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

    >A mnie sie wydaje ze ilosc czasu potrzebna polskim goralom zeby sie
    >dogadac dla wspolnej korzysci odroznia ich znakomicie od pozostalych
    >europejskich gorali.

    Piszesz to na podstawie systematycznej lektury 'superfaktu' oraz
    poglebionej analizy 'szpilek na giewoncie'?;)
    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10