    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: latarka mi dymi
    Date: Tue, 7 Jun 2016 07:09:16 -0500

    <k...@g...com> wrote in message
    news:07711077-291f-4299-848d-b77f60d3ed41@googlegrou
    ps.com...

    > Coś pięknego. Accu 4V czy co tam jest, a zasilacz znaczy
    > ładowarka 12V,
    > spadek napięcia na rezystorach 6ohm 2x3R 1206.
    > Podziwiam :)

    Jak wykombinowałeś napięcie 12V?
    Jak wykombinowałeś napięcie akumulatora 4V?
    To że ma wtyczkę samochodową nie znaczy że tam
    coś w środku nie siedzi... Obok jest wtyczka 220 V :-)
    Sądzisz że rezystorami 6 ohm zbijają napięcie 220V?

    Zgadujesz a nie masz kryształowej kuli...

    Do właściciela:

    Odczytaj nam z nalepki na zasilaczu sieciowym,
    jakie ma "dc output voltage".

    Znajdź w latarce baterię akumulatorów i zorientuj
    się ile jest tam ogniw i jak są połączone ze sobą.

    Odszukaj właściwie LEDy które świecą i zorientuj
    się jak są połączone ze sobą (szeregowo?).

    Jakimkolwiek miernikiem uniwersalnym, woltomierzem,
    odczytaj napięcie podawane przez zasilacz sieciowy
    oraz przez zasilacz samochodowy na 'bananku'.

    To będzie wstęp do dalszej dyskusji.