  • 1. Data: 2010-06-07 11:52:31
    Temat: laptop - temperatury - czy to dużo?
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    dysk wewnetrzny laptopa - ok 45-50 stopni C
    dysk zewnetrzny - ok 41-45 st C
    PROCESOR - ok 60-68 stopni
    praca - prosta: bardzo powolne przegladanie sieci, 2-3 proste aplikacje
    pootwierane [typu notatnik, total commander].

    I co mozna rzec o powyzszych temperaturach?
    Przy jakich robi sie srednio bezpiecznie?

  • 2. Data: 2010-06-07 11:58:51
    Temat: Re: laptop - temperatury - czy to dużo?
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pootwierane [typu notatnik, total commander].
    >
    > I co mozna rzec o powyzszych temperaturach?
    > Przy jakich robi sie srednio bezpiecznie?
    pewnie na radiatorach zalega kurz.Częsty efekt po około roku użytkowania.
    Poza tym wszystko jeszcze zależy jaki to procesor. Intel - trochę dużo,
    AMD - trochę powyżej normy. W obu przypadkach może być to kożuch z kurzu.
    Czasami pomaga przystawienie rury odkurzacza na 10 minut i odessanie a
    czasami trzeba rozbierać. Gorzej jak to jakiś Pavilion od HP gdzie trzeba
    zdjąć całą obudowę bo nie ma klapy od spodu.

  • 3. Data: 2010-06-07 12:11:30
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 7 czerwca 2010 13:58, Doxent pisze:

> [...]

    > użytkowania. Poza tym wszystko jeszcze zależy jaki to procesor. Intel -
    > trochę dużo, AMD - trochę powyżej normy.

    AMD powyżej normy?
    U mojego AMD Dual Core X2 Ql-64 norma to 80st i tyle ma.

    A przy okazji Radeon HD 4570 ma też 80st.
    HDD ma 41st.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 4. Data: 2010-06-07 13:25:14
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Doxent in news:huimu8$p1g$1@inews.gazeta.pl
    [.............]
    > Poza tym wszystko jeszcze zależy jaki to procesor. Intel - trochę dużo,
    > AMD - trochę powyżej normy.

    Mobile Intel Pentium IIIE, 700 MHz, w starym laptopie [compaq].

  • 5. Data: 2010-06-07 20:33:51
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces 1634Racine <1...@R...pl> zwrócił błąd:
> [...]
    > pootwierane [typu notatnik, total commander].
    >
    > I co mozna rzec o powyzszych temperaturach?
    > Przy jakich robi sie srednio bezpiecznie?

    IMO twardy jest w normie chyba że masz klimatyzację (włączoną :)). U
    mnie nawet w desktopie od kilku dni HDD ma 40°C, co jest wartością
    alarmową. Co prawda to znak że trzeba odkurzyć, ale w notebooku
    osiągnięcie 50°C w takich warunkach nie jest niczym trudnym nawet bez
    kurzu.

    Procesor - ten co podajesz miewał tyle. Więcej miewał, zależnie od
    konstrukcji chłodzenia.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 6. Data: 2010-06-07 23:33:47
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Saiko Kila in news:jt0p0xbnwxf6$.dlg@saikokila.pl
    [...................]
    > IMO twardy jest w normie chyba że masz klimatyzację (włączoną :)).

    doslownie? :) Pewnie nie za bardzo czuje humor,aczkolwiek podejrzewam.

  • 7. Data: 2010-06-08 05:29:20
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    > AMD powyżej normy?
    > U mojego AMD Dual Core X2 Ql-64 norma to 80st i tyle ma.
    >
    > A przy okazji Radeon HD 4570 ma też 80st.
    > HDD ma 41st.

    Ta pewnie to Hp/Compaq - w nim nawet Atom by sie przegrzal ;)

    --
    pozdr

  • 8. Data: 2010-06-08 06:28:31
    Od: ikov <i...@t...pl>

    > Ta pewnie to Hp/Compaq - w nim nawet Atom by sie przegrzal ;)

    Siostra kupiła niecałe dwa lata temu jakiegoś HP Pavillon. Laptop po
    roku zaczął się przegrzewać (110°C na procku AMD to raczej przegięcie).
    Sam sprzęt działa praktycznie jako stacjonarka, braku kurzu w
    chłodzeniu. Temperatury bliskie 100° osiągał w czasie przeglądania neta
    lub używania skype. Poszedł do serwisu - trzymali go 1.5 m-ca, wymienili
    płytę główną, taśmę od matrycy (podczas poruszania falował obraz). Przez
    krótki czas było ok, sypnął się zasilacz, po dwóch tygodniach wymienili
    na nowy. Od niedawna przy używaniu samego winampa, procek potrafi
    wykręcić 85°C. Chyba znów pójdzie do serwisu, bo się gwarancja kończy, a
    nie da się na nim normalnie pracować...

  • 9. Data: 2010-06-08 10:14:34
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 8 czerwca 2010 07:29, G Nowak pisze:

    > Ta pewnie to Hp/Compaq - w nim nawet Atom by sie przegrzal ;)

    Asus K50AB. Jak nic nie robię to temperatura jest 65-70. Ale jak procek
    pracuje na średnich obrotach to już normą jest 80 i to jest prawidłowa
    norma. W sensie że nic się nie dzieje itd. Oprócz grzania w kolana czy
    brzuch :) Ale za to pod rękami jest zawsze zimny bo jakiś system jest
    tam chłodzenia co utrzymuje temperaturę poniżej 36.6.

    Ponoć producent mógłby zejść ze średnich temperatur 80st o jakieś 10st,
    ale nie zrobił tego i dzięki temu Asusy są wyjątkowo cichsze.
    Chociaż i tak niedługo go sprzedam ( w tym pokusiła mnie grafika bo jest
    ponoć wybitnie dobra) i wezmę jednak coś na Intelu. Tych Asusów na
    Intelach w ogóle nie słychać, serio.

  • 10. Data: 2010-06-08 10:46:10
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces 1634Racine <1...@R...pl> zwrócił błąd:
    > Saiko Kila in news:jt0p0xbnwxf6$.dlg@saikokila.pl
    > [...................]
    >
    > doslownie? :) Pewnie nie za bardzo czuje humor,aczkolwiek podejrzewam.

    To nie jest żart. Żartem jest tylko jeśli klimatyzacja jest
    zainstalowana ale nie włączona (albo zbyt ekonomiczna) :) Po prostu
    jeśli w pokoju jest powyżej 25°C to spada wydajność chłodzenia i podnosi
    się temperatura dysków.

    Ja używam programu monitorującego temperaturę dysku, wybieram sobie
    wykres według max albo średnich temperatur i widzę że w ostatnim
    miesiącu rośnie, zwłaszcza ostatnio. W ubiegłym roku było tak samo. W
    notebooku mam ustawioną temp. alarmową na 50°C a w desktopie na 40°C. W
    ubiegłym roku obie zostały przekroczone o trzy stopnie i w tym nie
    spodziewam się mniej. Mimo odkurzania.

    Jeśli jednak temperatury w pomieszczeniu nie uległy podwyższeniu w tym
    samym czasie co temperatury twardego, to znaczy że chłodzenie szwankuje.
    Najprościej przeczyścić. Ale miałem, w zasadzie jeszcze mam jednego HP
    któremu już nie pomagało czyszczenie i po prostu przegrzewał się zawsze.
    Jakiś czas trzymałem go z zewnętrznym wentylatorem (pomagało) ale ile
    można...