  • 1. Data: 2010-03-24 17:23:17
    Temat: laptop, ladowanie baterii
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    no moze nie do konca jak w temacie ale blisko

    pacjentem jest acer 4070, testowane kolejno win7, vista i xp
    objawy identyczne - blisko 100% zajetego procesora przez 'system'
    process explorer zeznal ze chodzi o DPC, metoda prob i bledow
    doszedlem ze chodzi o baterie (niestety nie mam zadnej innej
    ktora pasowalaby do tego laptopa)

    konkretnie - uruchomienie laptopa z podlaczonym zasilaczem i bateria
    lub
    uruchomienie laptopa z podlaczonym zasilaczem i podlaczenie baterii
    po jego uruchomieniu

    (stopien naladowania baterii nieistotny)

    daje 95% obciazenia procesora przez Deferred Procedure Calls pod
    wymienionymi windowsami

    co ciekawe, odlaczenie i podlaczenie baterii podczas pracy na
    zasilaczu *zawsze* pomaga i system dziala normalnie (obciazenie przez
    DPC spada do pojedynczych % co jakis czas)

    przy tak leciwym sprzecie nawet inwestycja w baterie nniezbyt ma sens,
    zreszta bateria sluzy tylko wlascicielce do przemieszczania sie miedzy
    kontaktami, wiec wylaczylem ja w managerze urzadzen i wszystko gra

    to tak bardziej na potrzeby archiwum, chyba ze ktos ma jakies uwagi