  • 11. Data: 2013-07-27 00:51:40
    Temat: Re: lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Jul 2013 22:22:45 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > Jesteś paranoikiem? Idąc tropem tego co napisałeś, to każdy
    > OS żyje własnym życiem. Rootowanie tak naprawdę wiele nie
    > zmienia.

    DOS nie zyl. linux tez nie, inne unixy podobnie.
    Nawet widowsy umozliwialy pewna kontrole, choc z wersji na wersje
    coraz mniejsza.
    '
    Zreszta co to , q*, za moda - sprzedaja ci system/urzadzenie i ono ma
    robic to co oni chca, a nie to co wlasciciel ? Mozna, ale wtedy oni
    powinni placic ;-)

    > Bez roota też można.

    A jak ?

    > Kombinuj :)

    Kombinowanie zaczyna sie od roota :-)

    > Jak obetniesz to czego program wymaga, to jak chcesz
    > z niego korzystać? Przyjęte jest pewne sprofilowanie
    > uprawnień i tyle.

    A po ch* wymaga ? Bierzesz np taki Bilkom PKP - rozklad jazdy.
    Komunikacja sieciowa - ok. Wyswietlanie stanu sieci - no niech bedzie,
    przyda sie. Lokalizacja ... no powiedzmy ze ulatwienie.
    Zapobieganie uspieniu ? Hm.
    Modyfikacja pamieci USB ... ambitny program, moze i cos zapisac musi.

    Robienie zdjec i fimow ? ciekawy wymog. cos tam niby ma miec z kamera
    wspolnego
    Instalacja skrotow ? dostep do kalendarza, czytanie kontaktow,
    wysylanie e-maili ?
    Dobrze ze SMS nie chce wysylac ..

    J.

  • 12. Data: 2013-07-27 07:05:25
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-07-26 21:00, rs pisze:

    > reklam nie dostaje.

    Nie chodzi o spam mailowy, ale o reklamy wyświetlające się na stronach
    WWW albo w aplikacjach. Program, który je ubija potrzebuje uprawnień roota.

    > smb rowniez.

    SMB bez roota masz co najwyżej w ulubionym menadżerze plików.
    Konkretnego pliku musisz szukać z jego poziomu, nakazując mu otwierać
    się w konkretnej aplikacji. Z rootem możesz podmontować zasób sieciowy w
    lokalnym katalogu i używać go jak w Linuksie. Wtedy po prostu z poziomu
    aplikacji wchodzisz do tego katalogu i otwierasz plik.

    > cos jeszcze? <rs>

    Chociażby TOR (Orbot). Bez roota ma baaaaaardzo ograniczone możliwości.
    Gdy masz zrootowany system działa o wiele lepiej - nawet twoja cała
    aktywność (w każdej aplikacji) może lecieć przez sieć cebulową.

  • 13. Data: 2013-07-27 07:41:12
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 7/27/2013 1:05 AM, Atlantis wrote:

    > Nie chodzi o spam mailowy, ale o reklamy wyświetlające się na stronach
    > WWW albo w aplikacjach. Program, który je ubija potrzebuje uprawnień roota.

    wiem o co chodzi. nie mam takich reklam. appow ktore wyswietlaja reklamy
    po prostu nie instaluje.

> [...]
    > lokalnym katalogu i używać go jak w Linuksie. Wtedy po prostu z poziomu
    > aplikacji wchodzisz do tego katalogu i otwierasz plik.

    hmmm. nigdy nie mialem potrzeby otwierac zdalnych plikow z poziomu
    applikacji. ale jak bede mial to juz wiem co robic. dzieki.

    > Chociażby TOR (Orbot). Bez roota ma baaaaaardzo ograniczone możliwości.
    > Gdy masz zrootowany system działa o wiele lepiej - nawet twoja cała
    > aktywność (w każdej aplikacji) może lecieć przez sieć cebulową.

    heheh. no dobrze, ale to juz zachacza o paranoje. TOR na telefonie? <rs>

  • 14. Data: 2013-07-27 13:50:46
    Od: Sebastian <m...@j...pl>

    W dniu 2013-07-27 00:51, J.F. pisze:

    > DOS nie zyl. linux tez nie, inne unixy podobnie.
    > Nawet widowsy umozliwialy pewna kontrole, choc z wersji na wersje
    > coraz mniejsza.

    Nieprawda, nadal pewną kontrole masz, tylko opcje do tego są coraz
    bardziej ukryte, coraz trudniej je znaleźć. Co oczywiście jest
    delikatnie mówiąc wku!@#$%^&

    --
    Sebastian

  • 15. Data: 2013-07-27 15:10:21
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    > A jak ?

    Ja mam np. w swoim tablecie możliwość wyboru z poziomu menadżera
    aplikacji, czy chcę żeby program uruchamiał się jako zwykły program, czy
    może jako usługa działająca w tle. Dla programów, które działają jak
    usługa mogę to wyłączyć.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 16. Data: 2013-07-27 16:20:24
    Od: Mario <m...@...pl>

    > reklam nie dostaje. ftp (klient) mam bez rootowania, smb rowniez. cos
    > jeszcze? <rs>

    Ja próbowałem różne klienty do SMB dla tableta Manta z antkiem 2.x.
    Okazało się, że bez rootowania działają jedynie takie które pozwalają
    ściągnąć pliki z serwera, a nie takie które by pozwalały zamapować
    zasoby samby jako np folder. Oglądanie filmu poprzedzone ściąganiem go
    na tableta uznałem za bez sensu.
    W tym tygodniu kupiłem LG 4X i nie udało mi się uruchomić żadnej
    aplikacji do nagrywania rozmów. Bo zrootowaniu i ponownym zainstalowaniu
    jednej z nich, nie ma problemu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 17. Data: 2013-07-27 16:21:25
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-07-27 07:05, Atlantis pisze:

    > Nie chodzi o spam mailowy, ale o reklamy wyświetlające się na stronach
    > WWW albo w aplikacjach. Program, który je ubija potrzebuje uprawnień roota.

    Co to za program do walki z reklamami?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 18. Data: 2013-07-27 20:25:15
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > DOS nie zyl.

    Aha :) Tak szczerze to potrafił :)

    > linux tez nie, inne unixy podobnie.

    Wolne żarty - nie wiesz wielu rzeczy o tym co robi. Znaczy możesz
    wiedzieć, ale to wymaga sporej wiedzy i niestety wielu rzeczy nawet
    jako root zabronić nie możesz, ponieważ są potrzebne.

    > Nawet widowsy umozliwialy pewna kontrole, choc z wersji na wersje
    > coraz mniejsza.

    Tak/Nie. Jak masz odpowiedni poziom wiedzy to będą robiły to na co
    administrator pozwolił - z uwagą jak przy Unices.

    > Zreszta co to , q*, za moda - sprzedaja ci system/urzadzenie i ono ma
    > robic to co oni chca, a nie to co wlasciciel ? Mozna, ale wtedy oni
    > powinni placic ;-)

    Nie kupuj, obowiązku nie ma. Przecież podobno wiesz o tym, że robi
    to czego nie chcesz.

    > A jak ?

    Zależy od producenta - niektórzy pozwalają na zaawansowane zarządzanie
    aplikacjami/usługami by design. Trzeba tylko poszukać.

    > Kombinowanie zaczyna sie od roota :-)

    Ja wiem? Rootowanie to kolejny etap (o ile jest potrzebne)

    > A po ch* wymaga ? Bierzesz np taki Bilkom PKP - rozklad jazdy.

    Ponieważ ktoś sobie tak założył, napisał program i Ty miałeś
    chęć skorzystania z niego. Nie godzisz się na jego wymagania to
    masz parę możliwości:
    1. Nie instalujesz.
    2. Piszesz sam wg własnych wymagań.
    3. Zlecasz komuś napisanie wg własnych wymagań.

    Teraz czas na decyzję :)

  • 19. Data: 2013-07-27 20:30:08
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Sat, 27 Jul 2013 20:25:15 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Aha :) Tak szczerze to potrafił :)

    Chciałbyś. Komendy DOSowe są ciągle w windzie i mocno ułatwiają życie :-)

    --
    ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

  • 20. Data: 2013-07-27 21:02:29
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "rs" <n...@n...spam.info>

    > czy ma sens rootowanie, jeśli np. nie mam zamiaru zmieniać providera, ani
    > nie jest mi potrzebne grzebanie w systemowych plikach? jakie rootowanie
    > telefonu daje korzyści? <rs>

    Niektóre ambitniejsze programy wymagają roota