  • 131. Data: 2013-08-08 02:24:55
    Temat: Re: lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur Maśląg" 52029bac$0$1232$6...@n...neostrada.pl

    > Ależ ja wiem kiedy to się pojawia :)
    > Czy jak na płocie ktoś namaluje 'dupa' to będziesz głaskał?
    > Eneuel pewnie tak i jeszcze będzie zapewniał, że to taka jak
    > naturalna :>

    Pokaż, gdzie (możesz przeszukać wszystkie moje posty -- prawie
    50 tysięcy) ja piszę, że pod WXP czy W7 jest DOS.
    Bredzisz po prostu. :) Bredzisz niemal jak Kawecki.

    > Nie ma cudów - od czasów Meeeeee nie ma DOS-a w Windows, najwyżej jest
    > emulacja. Reszta jak wcześniej.

    WME to jeszcze WinDOS. To nadal nakładka na DOSa.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 132. Data: 2013-08-08 08:17:28
    Temat: Re: [OT] lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 07 Aug 2013 22:27:22 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > :)

    jakbym przeszukal dyskietki, to "mouse.com" pewnie bym z 10 znalazl.
    roznych :-)

    > Nie ma się czemu dziwić - forma komunikacji jest nieistotna,

    Nie ma. Radiowa z wlasnym odbiornikiem USB czy przewodowa USB - od
    strony USB to samo.

    Ale ... raiowej Bluetooth juz pewnie nie zaemuluje :-)

    > liczy się prezentacja interfejsu w sprzęcie/systemie.
    > Klawiatury bezprzewodowe, karty sieciowe Wi-Fi itd. też są
    > obsługiwane :>

    Oj, karty wifi to chyba niekoniecznie.
    po pierwsze - zainicjowac jakos trzeba,
    po drugie - jakas wspolczesna karta ma jeszcze drivery pod DOS ?

    NE2000 na PCI z nowymi/zhackowanymi driverami chodzila, ale dalej bym
    sie nie zalozyl ... choc jakos sie te maszynki z biosa bootuja ..

    J.

  • 133. Data: 2013-08-08 08:29:36
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-07 23:29, J.F. pisze:
    (...)
    > Programowalem, i rozrozniam obsluge programowa od sprzetowej.
    > I tu bym raczej sprzetowa dal.

    Która nie zadziała bez interwencji BIOS.

    > W zasadzie nie ma, ale program w biosie musialby dzialac do tej
    > emulacji, a zaladowany system niekoniecznie mu pozwoli - np wpadniesz
    > na pomysl OS/2 czy Xenixa odpalic.

    Mowa była o DOS-ie - jeżeli idziemy dalej, to pojawią się kwestie
    architektury, trybów pracy itd. Wtedy BIOS jest używany w zasadzie
    do startu, dalej OS się już tym zajmuje (własne tablice przerwać itd.).
    Te funkcje w BIOS są po to, by zapewnić funkcjonalność starym systemom.

    (...)

    > I myslisz ze stary Autocad ruszy ? :-)

    Podejrzewam, że tak. Nie wiem jak z grafiką, ale klucz na LPT działa,
    nawet na LPT na karcie. No i jeszcze partycja 2GB FAT16 :)

    Ale co ograniczają?

  • 134. Data: 2013-08-08 08:43:15
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-08 08:17, J.F. pisze:
    (...)

    > Oj, karty wifi to chyba niekoniecznie.
    > po pierwsze - zainicjowac jakos trzeba,

    Sterownik :)

    > po drugie - jakas wspolczesna karta ma jeszcze drivery pod DOS ?

    Współczesne to pewnie nie, ale jakoś nie sądzę by był problem
    z napisaniem sterownika.

    > NE2000 na PCI z nowymi/zhackowanymi driverami chodzila, ale dalej bym
    > sie nie zalozyl ... choc jakos sie te maszynki z biosa bootuja ..

    Na pciamciach były karty WiFi dawno temu (np. Orinoco Gold) - działały
    pod DOS :)

  • 135. Data: 2013-08-08 08:54:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 08 Aug 2013 08:29:36 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > W dniu 2013-08-07 23:29, J.F. pisze:
    > (...)
    >
    > Która nie zadziała bez interwencji BIOS.

    Tylko pierwszej - inicjujacej, tzn wlaczajacej odpowiedni hardware.
    Choc w zasadzie moglby byc od poczatku samoczynnie wlaczony :-)

    > Mowa była o DOS-ie - jeżeli idziemy dalej, to pojawią się kwestie
    > architektury, trybów pracy itd. Wtedy BIOS jest używany w zasadzie

    Ale takie "ulatwienia" nie powinny sie na DOS konczyc.

    > do startu, dalej OS się już tym zajmuje (własne tablice przerwać itd.).
    > Te funkcje w BIOS są po to, by zapewnić funkcjonalność starym systemom.

    _systemom_, a nie tylko DOS, sam napisales. Lepiej zrobic "sprzetowo"

    Zreszta nawet pod DOS moze jakis rezydentny program sie zainstalowac,
    oryginalna obsluge przerwania zastapic swoja i na tym by sie dzialanie
    emulacji programowej i zadowolenie klienta skonczylo.
    Ba - ten driver myszy tak musial zrobic, bo ani w bios ani w dos
    zadnego wspomagania nie bylo.

    No i ten driver czytal dane z portow, a programowy zapis danych do
    portu w celu ich pozniejszego odczytu wymaga odpowiedniej konstrukcji
    sprzetu ..

    > (...)
    > Podejrzewam, że tak. Nie wiem jak z grafiką,

    Hm, VGA chyba jeszcze wszystkie karty maja i to nawet dobra.
    Wczesne wersje AC mialy zdaje sie wlasna obsluge myszy, ale moze i tu
    emulacja zadzialala.

    Bardziej sie boje o jakies przeboje z pamiecia, czy to nadal tak samo
    zorganizowane jak 25 lat temu, no i czy nie zwariuje jak zobaczy 4
    albo 8 GB :-)

    > ale klucz na LPT działa, nawet na LPT na karcie.

    Ale widziales gdzies LPT we wspolczesnym komputerze ?
    A emulacji portu na kabelku USB to nie ma w bios :-)

    > Ale co ograniczają?

    Funkcjonalnosc.
    Ja np lubie Total Commandera i kazda inna metoda dostepu do plikow na
    urzadzeniu powoduje ciezki slowotok wyrazow malo nadajacych sie do
    publikacji :-)

    J.

  • 136. Data: 2013-08-08 08:59:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 08 Aug 2013 08:43:15 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > Sterownik :)

    > Współczesne to pewnie nie, ale jakoś nie sądzę by był problem
    > z napisaniem sterownika.

    Pare miesiecy roboty ?
    Moze prosciej napisac ten program pod windows :-)

    Ale juz ich nie robia ?
    I o pcmcia coraz trudniej :-)

    J.

  • 137. Data: 2013-08-08 09:07:55
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-08-08, o godz. 08:54:39
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ale widziales gdzies LPT we wspolczesnym komputerze ?

    Jak tak się rozejrzałem po okolicy to poza laptokami 6 na 9 komputerów
    ma LPT. Niekoniecznie wyprowadzone na tylny panel czy ma założonego
    śledzia ale fizycznie istnieje Z tych co nie mają 2 to nettopy.
    Komputery tak od kilku miesięcy do ~4 lat - głownie Dell z różnych
    linii biznesowych.

    Zdrówko

  • 138. Data: 2013-08-08 09:27:51
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-08 08:54, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Tylko pierwszej - inicjujacej, tzn wlaczajacej odpowiedni hardware.
    > Choc w zasadzie moglby byc od poczatku samoczynnie wlaczony :-)

    Jestem zdecydowanie przeciwny takim pomysłom.

    > Ale takie "ulatwienia" nie powinny sie na DOS konczyc.

    No i się nie kończą. Tyle, że jest to kwestia określonych peryferii, o
    znanych interfejsach.

    > Zreszta nawet pod DOS moze jakis rezydentny program sie zainstalowac,

    Co nazywasz rezydentnym?

> [...]
    > emulacji programowej i zadowolenie klienta skonczylo.
    > Ba - ten driver myszy tak musial zrobic, bo ani w bios ani w dos

    Wspomaganie było, natomiast oczywistym jest, że sterownik musi
    dane wejściowe jakość przygotować dla systemu. Tak jest robione
    zawsze.

    > No i ten driver czytal dane z portow, a programowy zapis danych do
    > portu w celu ich pozniejszego odczytu wymaga odpowiedniej konstrukcji
    > sprzetu ..

    Ciekawe odkrycie - przecież tak jest od zarania dziejów z każdym
    sprzętem.

    > Bardziej sie boje o jakies przeboje z pamiecia, czy to nadal tak samo
    > zorganizowane jak 25 lat temu, no i czy nie zwariuje jak zobaczy 4
    > albo 8 GB :-)

    Jest zorganizowane tak samo i nic nie zwariuje, ponieważ nie zobaczy
    takiej ilości pamięci.

    > Ale widziales gdzies LPT we wspolczesnym komputerze ?

    Tak, widziałem, a powyżej wyraźnie napisałem, o LPT na karcie,
    gdyby zabrakło fizycznie gniazda na płycie.

    > A emulacji portu na kabelku USB to nie ma w bios :-)

    Nie ma ma. Podobnie jak emulacji COM.

    > Funkcjonalnosc.
    > Ja np lubie Total Commandera i kazda inna metoda dostepu do plikow na
    > urzadzeniu powoduje ciezki slowotok wyrazow malo nadajacych sie do
    > publikacji :-)

    To root jest do tego potrzebny?

  • 139. Data: 2013-08-08 11:44:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości

    >Jestem zdecydowanie przeciwny takim pomysłom.

    Hm, skoro emulacja hardwarowa musi byc dostepna, a bios od poczatku
    musi na klawisze reagowac ... to moze ja jednak od poczatku wlaczyc
    :-)

    >No i się nie kończą. Tyle, że jest to kwestia określonych peryferii,
    >o znanych interfejsach.

    Czyli klawiature to jednak "sprzetowo". Mysz tez.
    Program w BIOS do dalszej obslugi niepotrzebny.

    >Co nazywasz rezydentnym?

    Taki co uruchamiasz, niby konczy, sterowanie wraca do command.com, a
    on w pamieci jednak stoi i cos robi.
    Sidekick, driver myszy itp :-)

    >Wspomaganie było,

    Jakie ?

    >natomiast oczywistym jest, że sterownik musi
    >dane wejściowe jakość przygotować dla systemu. Tak jest robione
    >zawsze.

    W tym przypadku to nie dla systemu, bo DOS z myszy nie korzystal,
    tylko dla programow (ktore bezposrednio z Int33 korzystaly)

    >Ciekawe odkrycie - przecież tak jest od zarania dziejów z każdym
    >sprzętem.

    Tylko ze na poczatku ten sprzet takiej konstrukcji nie mial.

    Tzn mowie o tym ze np naciskasz klawisz, komunikacja miedzy klawiatura
    a sterownikiem na plycie glownej leci, przerwanie sie wywoluje,
    pod pewnym portem czeka dla procesora do odczytu scan code klawisza.

    Ale jakbys tak chcial zaemulowac softwareowo ... to chyba w porcie
    klawiatury nie bylo przewidziane aby sie dalo wpisac wartosc, ktora za
    chwile procesor bedzie sobie mogl odczytac.

    >Jest zorganizowane tak samo i nic nie zwariuje, ponieważ nie zobaczy
    >takiej ilości pamięci.

    Cos mu tam odpowiednie funkcje bios zwroca.
    Moze tylko 16MB i zadziala :-)

    >Tak, widziałem, a powyżej wyraźnie napisałem, o LPT na karcie,
    >gdyby zabrakło fizycznie gniazda na płycie.

    Hm, na PCI-Ex ? A faktycznie, sa.
    Myslisz ze instaluja sie pod wlasciwym portem ?

    >Nie ma ma. Podobnie jak emulacji COM.

    No i jak plotter podlaczyc ?
    Wiem, karta, tylko znow pytanie - port, przerwanie :-)

    >To root jest do tego potrzebny?

    Taki np
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ic
    ecoldapps.sambaserver&hl=pl

    Dziwne, bo wychodzi ze wina lezy po stronie windows/linux.

    J.

  • 140. Data: 2013-08-08 11:58:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MaciekBabciaDobosz" napisał
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    >śledzia ale fizycznie istnieje Z tych co nie mają 2 to nettopy.
    >Komputery tak od kilku miesięcy do ~4 lat - głownie Dell z różnych

    Ale 3 juz nie ma. A jakbys sie nie ograniczyl do "biznesowe" i Dell,
    to pewnie gorzej.

    J.