  • 111. Data: 2013-08-07 14:05:21
    Temat: Re: lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 52023436$0$1209$6...@n...neostrada.pl

    > No tak, w wersji 32bit jest w windows\system32\command.com
    > w 64-bit juz go nie ma, jest tylko cmd.exe

    Nie mam wersji 64 bitowej.

    Windows 7 Starter chyba nie występuje jako 64 bitowa.

    > i przedstawia sie
    > Microsoft(R) Windows DOS
    > (C)Copyright Microsoft Corp 1990-2001.

    > Co ciekawe, nie pokazuje sie liscie procesow, uruchamia sie przez conhost.exe

    Command.Com uruchamia się -- co później z nim dzieje się, tego nie wiem.

    > jest, ale jakis inny niz ten spod windowsa.
    > Przynajmnie dla W64 bit i TC 7.50.

    Dlatego osobno piszę o Command.com a osobno o trybie w Totalnym.
    Być może nawet różne wersje Totalnego dają różne efekty.

    Jasną jest rzeczą, że WXP czy W7S nie są DOSOwymi nakładkami,
    dlatego nie warto zastanawiać się nad tym, czy tam jest DOS.
    Aby mieć DOSa, trzeba zbootować DOSa. Natomiast WEM, W98
    i W95 to w istocie DOSy. Można nawet (co wielu czyniło)
    zbootowac DOSa, po czy zastanowić się nad tym, czy
    uruchomić nakładkę, dającą Windows.

    Dostęp do pamięci w trybie chronionym (czyli niebezpośrednim -- program
    odwoływał się do wirtualnego adresu a CPU przerabiał ów adres wisrtualny
    na znany mu adres rzeczywisty) pod DOSem dawały różne programy, nie tylko
    Win. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 112. Data: 2013-08-07 14:11:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur Maśląg" 51fe6d7e$0$1246$6...@n...neostrada.pl

    > To nadal nie jest MS-DOS i dostępne jest tylko w wersjach 32-bit.

    A jest W7S w innej wersji? Czy tym razem odnosisz się tylko do WXP?
    I oczywiście to nie jest DOS, bo komputer już jest zbootowany
    z innego systemu.

    Nigdzie nie piszę tego, że WXP itp. są DOSowymi nakładkami.
    Skoro komputer został zbootowany z systemu innego niż DOS,
    to raczej DOSa tam nie ma, co jest oczywiste.

    DOS to DOS a WNT to WNT. Takoż z innymi systemami.

    Natomiast pod jakimś systemem można uruchomić emulator innego systemu.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 113. Data: 2013-08-07 14:45:23
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-07 13:49, J.F pisze:
    (...)
    > i przedstawia sie
    > Microsoft(R) Windows DOS
    > (C)Copyright Microsoft Corp 1990-2001.

    ver ?

    > Co ciekawe, nie pokazuje sie liscie procesow, uruchamia sie przez
    > conhost.exe

    Pokazuje się :) Hint znajdziesz w tym co pisałem wcześniej.

  • 114. Data: 2013-08-07 15:18:31
    Temat: Re: [OT] lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-08-04 08:40, JoteR pisze:

    >Tak, BIOS wczytuje pierwszy sektor z zerowej ścieżki wybranego
    >urządzenia.

    Bios owszem, ale czy ms-dos nie zwariuje jak przeczyta MBR z wpisanymi
    wielkimi partycjami ..

    >BIOS jako taki miał obsługę urządzenia wskazującego, a co urządzeń
    >na USB - nie przypominam sobie BIOS-u, który by nie obsługiwał
    >tych urządzeń na USB w tzw. trybie 'legacy', czyli emulacja:
    >http://en.wikipedia.org/wiki/Legacy_mode

    Hm, znaczy sie po podlaczeniu myszy/klawiatury USB odpowiednie dane
    pojawiaja sie na porcie PS/2 ?
    Hm, byc moze, usiluje sobie przypomniec jak to bylo z myszami PS/2 pod
    DOS ... i czuje pustke.
    Czyzbym przeskoczyl ten etap ?

    Smiem jednak twierdzic ze BIOS w zaden inny sposob nie wspomagal myszy
    http://en.wikipedia.org/wiki/BIOS_interrupt_call
    jest tam tylko jeden wpis o myszy, ktorego zreszta nie kojarze - widac
    sie pozniej pojawil.

    Normalnie instalowalo sie (tzn uruchamialo) driver myszy ... ktory sie
    z nia komunikowal przez porty szeregowe i zapewnial odpowiednie
    funkcje programom.

    Jakies nieliczne biosy obslugiwaly mysze w setupie - ale nic wiecej.

    P.S. To juz wybitnie NTG, ale przypomnialem sobie kolejna rzecz -
    konfiguracje sieci wifi w windows mozna zapisac ... na dysk flash USB.
    Nie na dyskietke, nie do dowolnego pliku, ale koniecznie na pendrive.
    Taka teraz moda.
    Choc ... nie probowalem na dyskietke USB, ani na HDD zewnetrzny. Moze
    sie da :-)

    J.

  • 115. Data: 2013-08-07 15:28:50
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Wed, 7 Aug 2013 01:09:58 +0200, Marcin Szumilas napisał(a):

    > Ale myślę, że 99% ludzi nie ma roota i jakoś żyje.

    A ja myślę że wisi mi te 99% ludzi.

    --
    ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

  • 116. Data: 2013-08-07 15:34:55
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Wed, 7 Aug 2013 11:31:32 +0200, J.F napisał(a):

    > Akurat do tego, to mozna calkiem inaczej zapamietywac.
    > W pliku, notatatkach itp. Bardzo rozsadnie przy dluzszych haslach,
    > chocby jak sie pomylisz przy wpisywaniu.

    Jak się kumplowi rozszczelniła klimatyzacja w samochodzie, to się
    przyzwyczaił do jazdy z otwartymi oknami. Bo go nie stać na naprawę. Też
    można, ale ja wolę z klimą.

    > Natomiast miec system bez prawa kontroli nad nim ... piekna
    > perspektywa.

    Teoretycznie można odzyskać ale najpierw trzeba zapłacić, a w "promocji"
    traci się gwarancję.

    > Ale wszyscy w ta strone zmierzaja ?

    Wygląda na to że wszyscy dużi gracze. Może jedynie jakieś niszowe systemy
    nie pójdą tą drogą.

    > A na koniec informatyka zatoczy kolo, system bedzie ci dzierzawiony i
    > kiedys powie "nie uruchomie sie jesli nie zaplacisz".
    > Nie, nie powie - sam sobie sciagnie te 3zl/tydzien :-)

    To też nieciekawa perspektywa, ale wygląda że wysoce prawdopodobna.

  • 117. Data: 2013-08-07 15:37:23
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Wed, 7 Aug 2013 12:09:41 +0200, Chris napisał(a):

    > Jedna z różnic miedzy backup root a non-root to taka że przy root możesz
    > zrobić backu danych aplikacji np. stany gier żeby po przywróceniu nie było
    > od zera tylko od stanu kiedy skończyło się grać.

    A jak wygląda w kontekście rootowania Droida CyanogenMod? Warto się tym
    interesować?

  • 118. Data: 2013-08-07 15:54:39
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    ALEX Alpha MR nabazgrał(a):

    > A jak wygląda w kontekście rootowania Droida CyanogenMod? Warto się tym
    > interesować?

    Może to pomoże ??

    http://android.com.pl/artykuly/12134-weekend-z-modow
    aniem-cyanogenmod-10-1/
    http://forum.cyanogenmod.com/forum/10-motorola-droid
    -stablercm-release/

    Od niedawna CyanogenMod 10.1 posiada też zintegrowaną aplikację Superuser,
    służącą do zarządzania uprawnieniami roota. Nie znajdziemy jej jednak na
    liście zainstalowanych programów, lecz wśród ustawień systemowych.

    Ja skończyłem ROOTA na HTC Desire HD bo można było łatwo wrócić w razie
    awari do stocka a obecnie na SGS3 już to nie takie proste i po prostu mi się
    nie chce choć nie powiem że nie korci mnie odchudzenie systemu i wgranie
    innego romu. Dla tych co się nie boją warto dać roota bo ma się wtedy
    kontrolę nad systemem i kupą śmieci która jest dodawana od producenta.

  • 119. Data: 2013-08-07 17:31:34
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Wed, 7 Aug 2013 15:54:39 +0200, Chris napisał(a):

    > Może to pomoże ??
    >
    > http://android.com.pl/artykuly/12134-weekend-z-modow
    aniem-cyanogenmod-10-1/
    > http://forum.cyanogenmod.com/forum/10-motorola-droid
    -stablercm-release/

    Dzięki.

  • 120. Data: 2013-08-07 18:16:17
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    (...)
    > I ja ZDECYDOWANIE wiem, co teraz piszę. :)

    Popisałeś trochę jak to lamer-kombinator, który widział niewiele
    i na tej podstawie próbuje elaboraty wypisywać, które jak myśli
    ilością przejdą w jakość. Teraz wróć do mojego krótkiego, technicznego
    wyjaśnienia i postaraj się przeczytać ze zrozumieniem.