    From: "Tomek" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: lamerskie pytania [D3100]
    Date: Tue, 29 May 2012 09:34:29 +0200

    Sorry na wstępie, nie mogę się przekopać przez 224 strony instrukcji w PDF,
    chodzi mi o to, jak wystartować z tym sprzętem :(
    To, co udało mi się zrobić, to założyć obiektyw, naładować akumulator
    poskładać to wszsytko, zmniejszyć do 8 MPx wiekość rozdzielczości.
    Zrobiłem nawet kilka próbnych zdjęć i przeglądałęm je pod PC. Ustawinia
    "tematyczne" ekspozycji rozumiem. Format zdjęcia jest jpg, nie mam programu
    do wywoływania zdjęć.
    Największy problem mam z wyświetlaczem LCD.
    Zapala się na mniej niż 5 sekund, nim mój mózg by zaczął coś z tego
    rozumieć to już ekran czarny.
    1. Czy idzie gdzieś ustawić aby LCD był dłużej aktywny- kosztem skrócenia
    czasu pracy akumulatorka?
    2. Czy są tam tylko ustawienia czy możliwe jest i zobaczenie
    fotografowanego obiektu? Na razie jest tak ustawione, że zdjęcia obiektu na
    LCD nie ma. A moze tak jest w lustrzankach??
    3. Rozumiem tak, że gdy aparat jest włączony (ON) to matryca jest aktywna,
    nawet gdy LCD jest wyłączony.
    W kompakcie miałem (po jakimś czasie bezczynności) samoczynne schowanie się
    obiektywy i wyłączenie LCD. Pytanie:
    Na ile istotne jest wyłączanie aparatu (np. czekajac na ujęcie za 5 minut)-
    na ile aparat "żre" prąd że powinno się go właczać i wyłączać jak kompakt?
    A jeśłi nie trzeba co chwile wyłączać, to jak "włączyć" LCD??
    4. Stresuje mnie pokrętło nad selektorem "OK". Nie ma tam żadnych napisów,
    przekręciłem tym pokrętłem i nie wiem czy coś się nie zmieniło i czy coś
    nie pochrzaniłem.
    5. Jak wybrać ilość informacji na LCD? W kompakcie miąłem funkci tam sobie
    wybierałem.
    Tu chciałbym zobaczyć fotografowany obiekt z podstawowymi (!) informacjami
    na LCD. Nie umiem tego zrobić.
    Stąd prośba o pomoc w pierwszych krokach z lustrzanką.
    Tomek.