  • 1. Data: 2013-05-30 14:27:49
    Temat: ładowarka do ogniw 18650
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam
    potrzebuje na szybko naładować nowe, nieznanej pojemności ogniwa 18650.
    Tak sobie myślę czy do tego celu mógłbym zastosować stary telefon
    komórkowy? tzn rozdłubać baterie i plecki, wyprowadzić dwa kabelki,
    podłączyć do ogniwa 18650 i ładować "telefon" zwykłą ładowarką?
    Uda mi się taka przeróbka czy to co chce zrobić nie zadziała?
    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2013-05-30 16:31:12
    Temat: Re: ładowarka do ogniw 18650
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz potrzebuje na szybko naładować nowe, nieznanej pojemności
> [...]

    > podłączyć do ogniwa 18650 i ładować "telefon" zwykłą ładowarką?
    > Uda mi się taka przeróbka czy to co chce zrobić nie zadziała?

    Nie wiem czy zadziała, ale jak jakieś ABW (albo nadgorliwy dzielnicowy)
    zobaczy taki telefon z kabelkami wychodzącymi z rozdłubanych plecków,
    to w ciągu 48 godzim może być trudno wytłumaczyc o co chodzi.

    Jarek

    --
    rewolwer, dynamit
    znów obsesja czysta

  • 3. Data: 2013-05-31 00:34:29
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-05-30 14:27 ToMasz napisał(a):

    > potrzebuje na szybko naładować nowe, nieznanej pojemności ogniwa 18650.

    Ogniwa Li-Ion ładuje się w najprostszy sposób na świecie. Nie trzeba
    takich kombinacji jak z NiCd/NiMH (wykrywanie delta V itp. hocki klocki).

    Wystarczy zasilacz stabilizowany. Ustawiasz napięcie ładowania 4.2V,
    sensowne ograniczenie prądowe (np. 500mA) i czekasz aż prąd ładowania
    spadnie poniżej 50mA. Koniec filozofii.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2013-05-31 09:40:36
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> napisał w
    wiadomości news:51a7d3e7$0$1252$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    >
    > Wystarczy zasilacz stabilizowany. Ustawiasz napięcie ładowania 4.2V,
    > sensowne ograniczenie prądowe (np. 500mA) i czekasz aż prąd ładowania

    Dokładnie tak. Praktykuję, jak w pracy padnie mi komórka.

    --
    Desoft

  • 5. Data: 2013-05-31 15:42:35
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-05-31 00:34, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    >
    > Wystarczy zasilacz stabilizowany. Ustawiasz napięcie ładowania 4.2V,
    > sensowne ograniczenie prądowe (np. 500mA) i czekasz aż prąd ładowania

    A ludzie kombinują z ładowarkami z eBaya :)

  • 6. Data: 2013-05-31 15:47:25
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 31-05-2013 00:34, Adam Dybkowski wrote:

> [...]
    >
    > Wystarczy zasilacz stabilizowany. Ustawiasz napięcie ładowania 4.2V,
    > sensowne ograniczenie prądowe (np. 500mA) i czekasz aż prąd ładowania

    Ale to 4.2V ustaw PRECYZYJNIE, albo dla bezpieczeństwa daj 4.1V.
    Mnie już jedno ogniowo spuchło.
    K.

  • 7. Data: 2013-06-01 11:34:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 May 2013 15:47:25 +0200, John Smith napisał(a):

    > Ale to 4.2V ustaw PRECYZYJNIE, albo dla bezpieczeństwa daj 4.1V.
    > Mnie już jedno ogniowo spuchło.

    A pilnowales tego "az prad spadnie do 50mA" ?
    Bo 4.2, owszem, trzeba precyzyjnie, aczkolwiek kiedys mi ogniwo
    przezylo 4.4V.
    A po cos jednak zalecaja odlaczenie ladowania jak juz prad spadnie do
    wystarczajaco malego ..

    J.

  • 8. Data: 2013-06-01 11:35:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 May 2013 15:42:35 +0200, Jawi napisał(a):

    > A ludzie kombinują z ładowarkami z eBaya :)

    Zasilacz laboratoryjny jednak drozszy :-)
    No i chce ci sie sprawdzac co chwila czy juz prad spadl do tych 50mA ?

    J.

  • 9. Data: 2013-06-01 23:26:53
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-06-01 11:35 J.F. napisał(a):

    > Zasilacz laboratoryjny jednak drozszy :-)
    > No i chce ci sie sprawdzac co chwila czy juz prad spadl do tych 50mA ?

    Jeżeli wyjdziesz na spacer na godzinę i odłączysz ładowanie nieco zbyt
    późno (ale bez przesady) to też będzie OK. Przy małym prądzie na prawdę
    bardzo mało ładunku trafia do ogniwa, większość i tak jest zamieniana na
    ciepło. 4,2V*50mA = 0,21W - tyle to można rozproszyć w powietrzu bez
    problemu. No ale raczej bym nie zostawiał bez kontroli na noc. Dlatego
    do ładowania ogniw 18650 (do latarki) i tak zwykle używam gotowej
    ładowarki Li-Ion'ów od Chinola (z dx.com), która sama wie kiedy
    zakończyć ładowanie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2013-06-02 13:24:12
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 01-06-2013 11:34, J.F. wrote:

> [...]
    > przezylo 4.4V.
    > A po cos jednak zalecaja odlaczenie ladowania jak juz prad spadnie do

    To było kilka lat temu, DOKŁADNE parametry ładowania mogły nie zostać
    dotrzymane; dlatego dzielę się tą wiedzą.
    K.